[FaxMail] Kan geen fax versturen naar faxmail

Pagina: 1
Acties:
  • 806 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb via KPN een FaxMail nummer (zo'n 084 nummer). Nu wil ik met een HP OfficeJet T45 (All-in-one) een fax sturen naar mijn FaxMail nummer, echter krijg ik de melding dat het gekozen faxnummer in gesprek is. Heel vreemd aangezien ik tot vorige maand nog gewoon faxen kon ontvangen die met deze OfficeJet zijn verstuurd.

Vervolgens heb ik geprobeerd om een fax te sturen naar een ander FaxMail nummer (van Xoip, ook een 084 nummer), en krijg dan ook de melding dat het faxnummer in gesprek is.
Ik kan met de OfficeJet wel gewoon faxen versturen naar normale faxapparaten.

Ik heb aan KPN gevraagd wat het probleem kan zijn en zij hebben mij vervolgens een testfax gestuurd die ik wel heb ontvangen. Dit is de reactie van KPN:
Dat u de testfax heeft ontvangen is het bericht dat de dienst goed werkt.
Wat meestal het geval is dat de zendende fax niet lang genoeg wacht op de acceptatietoon van FaxMail.
FaxMail werkt, net als VoiceMail, met een welkomsttekst. Deze kan voor sommige faxapparaten te lang zijn waardoor ze geen verbinding kunnen opbouwen met FaxMail. Wat wij dan advies geven is om de fax handmatig te versturen. Dus gewoon het nummer intikken en pas op de starttoets drukken wanneer erom wordt gevraagd.

Wanneer dat niet wil lukken horen we dat graag. Dan proberen we met u contact op te nemen voor verdere analyse.
Het kan volgens mij niet om met de OfficeJet eerst een verbinding te maken en vervolgens de fax te versturen. Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen en/of hebben meer mensen dit probleem?

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik weet nu hoe ik handmatig moet faxen. Wanneer ik een willekeurig telefoonnr. of faxnr kies hoor ik de OfficeJet overgaan. Echter wanneer ik mijn faxnr kies (een 084 nummer), krijg ik direct een ingesprektoon. Ben ik echt de enige die hier last van heeft?

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem faxmodem is te snel faxmail service werkt niet als gewone fax er begint eerst een vrouwtje een verhaaltje te vertellen maar bij een gewone fax word opgenome met een commenicatie piep vrouwtje moeten ze verwijderen volgens mij is dan het probleem opgelost. 8)7

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Elke fax die ik verstuur via FaxMail komt als een onleesbaar TIF bestand binnen. Bekend probleem maar KPN doet er niets aan.

Verwijderd

Ik gebruik XOIP en dat werkt gewoon goed. www.xoip.nl