Toon posts:

Virtual dub geluid mee encoden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een OGM file met een japanse en engelse spoor, nu wil ik die encoden naar avi zodat ik die met nero daarna kan branden voor op mn stand-alone dvd speler.
Ik las in een topic dat dit met virutal dub mogelijk moet zijn, echter als ik een willekeurige audiostroom selecteer en kies voor save as, krijg ik een geluidsloze avi hoe dan ook, en er komt ook geen ondertiteling bij.
Nu vroeg ik mij af wat ik verkeerd deed, kan iemand mij uitleggen hoe dit wel werkt?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Goegelen op "OGM to AVI" :?

edit: Was wel een kort antwoord, maja, bovenstaande heeft hier gewerkt voor mij, dus probeer het ook eens ;)

[ Voor 72% gewijzigd door DarthPlastic op 23-05-2006 12:07 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Virtaldubmod kan meerdere (audio) streams aan. Kijk daar eens naar !

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@DarthPlastic

Heb je ook wel eens problemen gehad dat je audio out of sync was na conversie? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:27
Meerdere geluidssporen? Gebruik VirtualDubMod.

Dan bij Audio -> Audio Streams, de goede selecteren (de andere disablen / deleten). In datzelfde menutje ook kijken naar het type van conversie:• Direct Stream Copy: er wordt niks geherencode, je hebt dus ook geen invloed op de bestandsgrootte, maar de stream die je hebt gedisabled wordt niet meegenomen.• Full Processing Mode: Je moet nog bij de audiostream "Compression" kiezen. Dan zal de audiostream opnieuw geencodeerd worden.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
staat hij op full processing mode? (video > full processing mode, in het menu)
dat duurt wel een stukkie langer geloof ik, maar misschien werkt het dan wel...

als je dan nog geen geluid hebt, misschien ook full processing aanzetten bij audio (audio > full processing mode, in het menu)

succes.

edit:

holy sh*t. spuit 12163 :P
ik denk dat het antwoord duidelijk is

[ Voor 14% gewijzigd door nick_haak op 23-05-2006 12:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
leuk, krijg nu de melding dat hij die ogm file niet meer wil openen, kijk vanmiddag er verder na en probeer dan wat jullie zeggen. moet nu naar examen toe en wou em ervoor ff aanzetten..

Verwijderd

Probeer het anders eens met het programma Super ( ja, de naam klinkt erg "cheesy", maar het programma is vrij goed ).

dit is een eenvoudige converter voor films, met toch vele opties

http://www.erightsoft.com/SUPER.html

Verwijderd

looky here: http://cyrius.bunkus.org/ogmtools.html

Vooral een OGM demultiplexer lijkt me een noodzakelijke tool, om e.a. eerst te de-multiplexen.

Daarna pak je Vdubmod om er een AVI / DivX compliant file van te maken die evt. in stand-allones draait. Wss heb je daarbij ook een ogg.dll (oid) nodig, die het voor VdubMod mogelijk maakt om OGG audio-files te lezen.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-07 14:41
eerst alles batch demuxen en dan opnieuw coderen? allemaal zo gebeurt, of pak virtualdubmod en selecteerde juiste stream en verwerk dan alles, moet toch niet zo bijzonder moeilijk zijn??

Kijk anders eens op www.vcdhelp.com of www.doom9.nl
Pagina: 1