PHP.ini:
Als ik een lokale computer in het netwerk pak, en ik gebruik die SMTP server om mail te versturen werkt het goed, dus de SMTP blijkt wel te werken.
Als ik dit script aanroep, wordt er echter op geen enkele manier een mail verzonden, met PHP info zie ik wel dat hij de juiste SMTP server gebruikt, namelijk localhost, oftewel 127.0.0.1.
Ik krijg ook geen foutmelding terug dat de mail niet verzonden is oid.
Ook heb ik na elke aanpassing de Apache service herstart, maar helaas mocht dit alles nog niet baten.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen, en wat ik nog extra zou kunnen nakijken?
Oja, in de Eventlog staat niets bijzonders, de SMTP log ben ik nog naar op zoek.
Mailscript:[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = 127.0.0.1; for Win32 only
; For Win32 only.
sendmail_from = mail@bedrijf.nl ; for Win32 only
Dit draait op een Win2k Server, op de server staat tevens IIS met SMTP.<?php
echo("elke keer dat dit script wordt aangeroepen, vertrekt een e-mail");
$to="ik@bedrijf.nl";
$subject="test email";
$body="dit is een test mail";
$from="From:mail@bedrijf.nl";
$returnpath = "-fmail@bedrijf.nl";
$return = "From:Mail <mail@bedrijf.nl>";
mail($to,$subject,$body, $from);
?>
Als ik een lokale computer in het netwerk pak, en ik gebruik die SMTP server om mail te versturen werkt het goed, dus de SMTP blijkt wel te werken.
Als ik dit script aanroep, wordt er echter op geen enkele manier een mail verzonden, met PHP info zie ik wel dat hij de juiste SMTP server gebruikt, namelijk localhost, oftewel 127.0.0.1.
Ik krijg ook geen foutmelding terug dat de mail niet verzonden is oid.
Ook heb ik na elke aanpassing de Apache service herstart, maar helaas mocht dit alles nog niet baten.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen, en wat ik nog extra zou kunnen nakijken?
Oja, in de Eventlog staat niets bijzonders, de SMTP log ben ik nog naar op zoek.
Who's general failure, and why is he reading my disk?