Toon posts:

[VPN] Is het mogelijk om VPN over een andere poort te routen

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De situatie,
Ik heb een server thuis staan die tevens een VPN server is
nu is het probleem dat ik op mijn werk enkel en alleen maar poort 80 tot mijn beschikking heb, dit is vreselijk irritant.
Daarom wil ik via een VPN verbinding via thuis surfen.
Ik heb daarom de webserver tijdelijk uit gezet en een NAT translatie via poort 80 extern naar poort 1723 pptp intern gemaakt.
Als ik nu op mijn computer op mijn werk een vpn verbinding aan probeer te maken met als url mijnsite.com:80
Dan weigert deze meteen met een error 769.
Is er een mogelijkheid dat ik het pptp protocol kan DWINGEN lokaal om poort 80 te gebruiken?

bij voorbaat dank

• declan001
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01-2023
mischien is het programma: hamachi wat voor jou. Zero config VPN Client. Ik weet alleen niet via welke poort dit programma zijn werk doet.
Het is het proberen waard dacht ik zo.

chance favors the prepared mind

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat programma geprobeert maar deze gebruikt ook andere poorten en is niet instelbaar
Het probleem is dat ik echt alleen maar poort 80 kan gebruiken &@*(^%(&*#^&*)^!#%(

Bestaan er niet programma's waarmee je op je computer een soortemet van virtuele translatie naar een andere poort kan maken.
bv. VPN ziet gewoon poort 1723 en het programma zet dit daarna om naar poort 80...
net zoals bij de NAT translatie in de router...

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Als je alleen maar poort 80 hebt zul je er niet komen denk ik. Je kunt wellicht in je router WAN tcp poort 1723 wel doorzetten naar een LAN poort 80, maar zonder GRE protocol krijg je nooit je PPTP tunnel werkend.

Edit; probeer anders OpenVPN eens.

[ Voor 9% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 23-05-2006 13:07 ]

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:10
PPTP gebruikt naast een poort ook nog een protocol.

Andere VPN-varianten zoals OpenVPN gebruiken maar 1 poort, that's all. Misschien kun je die eens proberen?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 13:08:
PPTP gebruikt naast een poort ook nog een protocol.

Andere VPN-varianten zoals OpenVPN gebruiken maar 1 poort, that's all. Misschien kun je die eens proberen?
Ik heb openvpn geinstalleerd, maar ik neem aan dat ik op de server ook openVPN moet knallen?
hoe gaat dit in zn werk?
Zit dat allemaal in dezelfde realease server en client?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:10
Op beide pc's OpenVPN installeren, twee configfiles bakken adhv de howto op de OpenVPN-website, de poort forwarden op je router thuis en je bent er :) Even dingen als bridgen of routen uitgesloten :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• cveld
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02-2025

cveld

Kennistechnoloog

Als je vanaf je werk via de http proxy server van je werk naar een server thuis wil tunnelen, dan moet je zeker eens kijken naar HTTPort in combinatie met HTTHost: deze twee componenten zijn gratis verkrijgbaar via http://www.htthost.com/.

HTTPort biedt een SOCKS4 gebaseerde proxy op je client via de http proxy server van je werk naar de HTTHost instance op je server thuis. Volg je het nog :) Ik kreeg het aan de praat. Met een ADSL uploadsnelheid van 32kB/s was het echter een tikkeltje te traag.

Kennistechnoloog

Pagina: 1