Extra geheugen voor notebook: where to begin ?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-03 14:31
Ik ben redelijk bekend met PC's, maar wat notebooks betreft heb ik geen idee hoe makkelijk/moeilijk het is om simpelweg geheugen uit te breiden.

Op dit moment beschikt mijn vriendin over een HP Pavilion ZE5600 met daarin een celeron processor en 256MB geheugen. Haar notebook is zelfs na het opnieuw installeren van windows op lege schijf bijzonder traag, en ik vermoed dat het verhogen van het geheugen behoorlijk wat invloed zou moeten hebben.

Nou keek ik op websites van verschillende leveranciers, en de verschillen in geheugen (en de bijhorende prijs) vliegen mij om de oren. Hoe kom ik er achter wat die verschillen zijn en waar ik uit kan kiezen (zodat ik niet te veel betaal voor de redelijk simpele hardware).

Zij gebruikt 'm overigens voor simpele zaken als internet, msn, word en af en toe een filmpje.

[ Voor 5% gewijzigd door Stephane op 23-05-2006 10:40 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Goede site is http://www.interngeheugen.com. Via de Geheugen Wizard kom ik op de volgende geheugen modules uit.

http://www.interngeheugen...ndmodel=35&brandtype=5559

€36 voor een geheugen module vind ik persoonlijk een niet al te slechte prijs.

[ Voor 19% gewijzigd door Gunner op 23-05-2006 10:51 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik zou de laptop eerst even aan de achterkant eens openmaken, bij het gat voor het geheugen.
Dan kun je ook zien wat voor type geheugen er nu in zit, en je weet 100% zeker dat er nog een geheugenbank vrij is. Dit hoeft namelijk niet zo te zijn.

Een duurdere oplossing is trouwens om een snellere harde schijf te kopen. De 7200 rpm laptop-schijven zijn behoorlijk snel, dan merk je echt het verschil met een ouder schijfje (met een lager toerental).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier beginnen:

PMG FAQ

Twee mogelijkheden:

1) opzoeken welk chipset je hebt, kijken naar de limieten daarvan en op basis daarvan beslissen
2) van modules die verkocht worden als compatible opzoeken welke chips erop zitten en andere SO-DIMMs zoeken met zelfde chips (het zijn chips die compatibility bepalen, niet de DIMMs).

Maar goed, beide mogelijkheden had je uit de FAQ kunnen halen. Begin daar eens...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.