Toon posts:

Mail blokkeren voor 1 specifieke verzender en ontvanger

Pagina: 1
Acties:
  • 1.566 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil van een specifiek email adres de mail blokkeren en een bericht terug sturen:

Zoiets van user_a@domain.com stuurt een mail naar user_b@domain2.com en deze mail wil ik dan blokkeren en een bericht terugsturen. Ik gebruik momenteel als smtp proxy postfix die vervolgens de mail forward naar een Exchange server. Ik had het liefst dat dit ging werken op de postfix server maar als het met Exchange ook kan graag. Ik zat eerst te kijken naar de body checks waarin ik een regel heb zitten:

/^From:user_a\@domain\.com]/ REJECT Please don´t mail to this email address

Echter hier heb je geen controle waar de mail naar toe wordt gestuurd. Het moet namelijk alleen gerejected worden als de mail wordt gestuurd naar user_b@domain2.com :)

Heeft iemand een soortgelijk probleem en/of oplossing alvast bedankt :*)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je in de ADUC op de Exchange server niet aangeven dat er geen permissie is om die mail van 'user_a' te ontvangen? * elevator dacht van wel, maar kan het ook mis hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt elevator. Je kan iemand blokkeren door een contact aan te maken in Exchange en dan delivery restrictions opzetten door die contact toe te voegen. Dan mag die persoon niet meer mailen naar dat email adres. Dat werkt uitstekend. Echter je kan dan niet automatich een bericht terugsturen met daarin een stuk text. Ik heb dit net met hotmail geprobeerd door te mailen naar mijn eigen bedrijfs email adres.

De reden dat ik dit namelijk wil is dat iemand continue naar het verkeerd email adres een mail aan het sturen is. Bij 1 email adres wordt er namelijk automatisch een helpdesk ticket aangemaakt wat wel de bedoeling is ;)

Ik wil dan automatisch een bericht terugsturen met daarin de text:

=====
Graag deze verzonden mail sturen naar helpdesk@onsdomain.com waarin automatisch een ticket wordt gemaakt.
=====

Heeft procmail niet zo´n optie :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 12:31 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ze krijgen dan wel een stuk tekst terug toch? Misschien niet zo heel vriendelijk, maar wel een stuk tekst :)

In jouw geschetste situatie lijkt met het overigens logischer dit op te lossen met een rule op de mailbox van user_b - laat die matchen op het mailaddress van user_a en stuur een reply + delete? :)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-07 21:33
Je kunt toch een auto-reply rule maken met outlook ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Je kan wel een auto reply maken in Outlook maar kan het niet met procmail of Exchange ingesteld worden :?

• StevenK
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:48:
Je kan wel een auto reply maken in Outlook maar kan het niet met procmail of Exchange ingesteld worden :?
Zo'n auto-reply is een exchange-instelling. Maar je hebt outlook nodig om die instelling te doen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Dus schijnbaar is dit toch lastiger dan ik wilde helaas. Ik kan het instellen in Outlook maar dan alleen als client-only. Dat betekent dat Outlook gestart moet zijn wil deze rule werken :( Als het op de Exchange server of Postfix server draait dan kan het dag en nacht werken.

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
je kunt ook een "out of office" aanzetten met een verhaaltje, dat werkt ook als outlook niet aan staat!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:17:
Dus schijnbaar is dit toch lastiger dan ik wilde helaas. Ik kan het instellen in Outlook maar dan alleen als client-only. Dat betekent dat Outlook gestart moet zijn wil deze rule werken :( Als het op de Exchange server of Postfix server draait dan kan het dag en nacht werken.
Nee hoor...werkt gewoon ook al heb je Outlook niet gestart. Ik zou zeggen stel de rule in en kijk of het werkt :Y)

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ingesteld. Vreemd genoeg werkt dit alleen maar de eerste keer althans voor de rule. Als ik Out of Office assistant ingesteld heb dan werkt het op een of andere manier niet. Mischien toch maar kijken naar procmail of dit mogelijk is. Het wordt dan maar effe studeren :)

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Klopt dat het maar 1 keer werkt. Exchange houd bij naar wie hij de out of office reply gestuurt heeft. Hij stuurt hem geen 2e keer totdat je het uit en weer aan zet.

misschien heb je hier iets aan, en dan vooral het gedeelte over exchange scripts.
http://www.slipstick.com/rules/autoreply.htm

[ Voor 31% gewijzigd door Force op 24-05-2006 23:21 ]

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• StevenK
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:18:
Ik heb het ingesteld. Vreemd genoeg werkt dit alleen maar de eerste keer althans voor de rule.
Dat is ook precies wat een Out of Office doet. En je hebt gelijk, een auto-reply is een client-side rule.

Ik zou een simpele sink schrijven. http://msdn.microsoft.com...efa-b2c9-8a6040f1bceb.asp

[ Voor 29% gewijzigd door StevenK op 25-05-2006 12:52 ]

Verwijderd

In de regel kun je ook opgeven dat de server een bepaalde actie moet doen.
Deze regel is exact zo in te stellen zoals je beschrijft en heeft daarna geen outlook client meer nodig.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:00

Klippy

Still Game

Waarom zo moeilijk doen voor 1 user. Je weet toch van wie het komt. En je wil gewoon mail van hun blijven ontvangen, alleen dan op een ander mailadres, dan kunnen jullie dat toch even doorgeven.
Stuur dan gewoon een mailtje of ze volgende keer naar een ander adres willen mailen en dat je nks meer doet met mails die naar het huidige adres worden gestuurd.
Of je belt ze gewoon even op. Lijkt me niet zo lastig.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Pagina: 1