Toon posts:

Peltier -> meer dan 300 watt voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met een peltier moet je daar een meer dan 300w voeding voor hebben? Ik heb +- 6 casefans, 2 hd's, 2 cdroms, pIII tje, en geforce.

Red je het met een 300 watt?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 21:12

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor peltier (aantal watt).

meer dan 80 watt zou ik zeker voor een extra voeding gaan.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 13:02
Ik denk dat je voeding het aantal amperes 12V net maar trekt alleen de peltier. Kijk wat op je voeding staat, wat ie bij 12V kan leveren. Kijk wat je peltier trekt bij 12V. ~8 ampere, wil je nut aan je peltier hebben. Dan moet je voeding toch zown 12 Ampere goed zijn, wil het allemaal goed verlopen.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 80 watt peltier. Is een 400 watt voldoende?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 02:08
waarom niet zon 13,8 volt gestab. voeding van 12 ampere voor 60 piekjes?, of 15 amp voor 70 piek, deze past echt wel in je case, ff met een doorlus van je eigen, en gaan met de banaan!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Als je nu die truc gebruikt van 12V en -5 V 17 V te maken. Kan je dan ook meer stroom aan ? Want ik zie dat mijn 12V lijn 12Amp aankan en de 5V lijn 30 Amp

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 21:12

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

het is alleen jammer dat de -5 lijn iets van 0.5 A kan trekken. (dus geen 30)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

hazo ja -5V dat was het

kijk dat zijn de specs van de peltier die ik wil bestellen. Die peltier vraagt 14 Amp, maar ik ga er 12V over zetten ipv 15V. Wat doet dat dan voor de amperes ?

Qmax 120w
Imax 14amp
Vmax 15v
DeltaT 70C
Storlek: 50x50mm
Anslutning: +/- kablar
Potted
Isolering, sk "foam", medföljer

update :)

die 120 Watt versie is 50x50 mm, ik heb een 40x40 mm nodig. Dan pak ik de 85 Waat versie wel, die heeft 10 Amp nodig :)

Qmax 85w
Imax 10amp
Vmax 15.8v
DeltaT 70C
Storlek: 40x40mm
Anslutning: 4pins kontakt
Potted
Isolering, sk "foam", medföljer

zeg , een klein vraagje. Ik zie hier allemaal verschillende peltiers met verschillende waardes enzo, maar één ding is het belangrijkste en dat is de deltaT. En dat is overal 70 graden ongeveer. Wat maakt het dan uit welke te nemen ?

Verwijderd

Delta T is het verschil tussen de warme en koude kant van de peltier geloof ik. :)

Greetz

Verwijderd

ja da weet ik maar waarom is het altijd 70 graden ongeveer. zelfs een 50 Waat peltier kan 70 graden verschil maken en een 120 Watt versie ook

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:14
kijk dat zijn de specs van de peltier die ik wil bestellen. Die peltier vraagt 14 Amp, maar ik ga er 12V over zetten ipv 15V. Wat doet dat dan voor de amperes ?
Dan moet je kijken op de pagina van de fabriekant van de peltier of ie nog wat meer informatie heeft. Er zit geloof ik geen linear verband tussen.

Verwijderd

Ik zou graag hier m'n peltier bestellen.
Het is in de EU ( geen invoerrechten ) en het is redelijk goedkoop.
http://www.gtek.net
Ik zou graag de versie nemen van 85 Watt
Tis wel zweeds, maar dat houd een txeaker niet tegen he :)
Pagina: 1