Omdat in de PC van mijn vriendin een realtek kaartje overleden was heb ik even moeten graven naar een nieuwe kaart, het werd uiteindelijk een 3com 509b ISA PNP kaart, welke verbonden wordt aan een 10MBit hub.
Die doet het op zich prima, er is echter 1 probleem: Elke keer dat ik die PC opnieuw start krijgt de netwerkkaart een hoger nummer.
Dmesg | grep eth zegt inmiddels het volgende:
IRQ en I/O poort veranderen nooit, verder zou ik ook niet weten waar ik het nog moet zoeken. In windows doet hij het ook prima, maar daar blijft hij gewoon netwerkverbinding 2 oid zonder dat het oploopt. Ik heb het nog nooit gezien en weet eigenlijk ook niet waar ik dit moet zoeken. Waar kan dit aan liggen?
Die doet het op zich prima, er is echter 1 probleem: Elke keer dat ik die PC opnieuw start krijgt de netwerkkaart een hoger nummer.
Dmesg | grep eth zegt inmiddels het volgende:
code:
1
2
3
4
5
| eth0: 3c5x9 found at 0x220, 10baseT port, address 00 20 af bc 2f a3, IRQ 15. eth3: Setting 3c5x9/3c5x9B half-duplex mode if_port: 0, sw_info: 1321 eth3: Setting Rx mode to 1 addresses. eth3: Setting Rx mode to 2 addresses. eth3: Setting Rx mode to 3 addresses. |
IRQ en I/O poort veranderen nooit, verder zou ik ook niet weten waar ik het nog moet zoeken. In windows doet hij het ook prima, maar daar blijft hij gewoon netwerkverbinding 2 oid zonder dat het oploopt. Ik heb het nog nooit gezien en weet eigenlijk ook niet waar ik dit moet zoeken. Waar kan dit aan liggen?
ieeeepppppp :P