Hallo Mensen,
Ik had altijd een windows 2000 SP4 server welke file en print server was.
Hier stonden 2 share's op, namelijk afdelingen, en bedrijfsdata
DMV een logon script werden deze gemapt naar de clients.
Script zag er zo uit
Dit werkte altijd perfect.
Nu heb ik een nieuwe file server, en dat is een windows 2003 server.
Alle data gekopieërt naar de nieuwe server, share's aangemaakt, en de scripts aangepast naar onderstaande:
Alles wordt keurig netjes gemapt, en ziet er goed uit.
Nu het vreemde van het verhaal.
Bij ALLE XP clients lijkt het net alsof er bestanden ontbreken in bepaalde submappen.
Dus ik ga naar G:\MAP, en onder deze map staan 3 submappen (staan er ook echt, vanaf de server gezien, en vanaf een win2k client gezien), maar een XP client ziet die 3 submappen niet, ondanks dat hij echt op de nieuwe data server zit (oude shares verwijdert).
Nu komt helemaal het vreemde.
Als ik op zo'n XP machine via start>run invul \\ip.adres.van.server\sharenaam dan zie ik de data wel.
Ga ik vervolgens naar g:/map, dan zie ik ze ook weer

tot de XP machine weer gereboot is, dan dan niet meer.
rara hoe kan dit
Ik had altijd een windows 2000 SP4 server welke file en print server was.
Hier stonden 2 share's op, namelijk afdelingen, en bedrijfsdata
DMV een logon script werden deze gemapt naar de clients.
Script zag er zo uit
code:
1
2
3
4
5
6
7
| net use f: / net use f: \\serverwin2k\afdelingen net use g: /d net use g: \\serverwin2k\bedrijfsdata |
Dit werkte altijd perfect.
Nu heb ik een nieuwe file server, en dat is een windows 2003 server.
Alle data gekopieërt naar de nieuwe server, share's aangemaakt, en de scripts aangepast naar onderstaande:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| net use f: / net use f: \\win2k3\afdelingen net use g: /d net use g: \\win2k3\bedrijfsdata |
Alles wordt keurig netjes gemapt, en ziet er goed uit.
Nu het vreemde van het verhaal.
Bij ALLE XP clients lijkt het net alsof er bestanden ontbreken in bepaalde submappen.
Dus ik ga naar G:\MAP, en onder deze map staan 3 submappen (staan er ook echt, vanaf de server gezien, en vanaf een win2k client gezien), maar een XP client ziet die 3 submappen niet, ondanks dat hij echt op de nieuwe data server zit (oude shares verwijdert).
Nu komt helemaal het vreemde.
Als ik op zo'n XP machine via start>run invul \\ip.adres.van.server\sharenaam dan zie ik de data wel.
Ga ik vervolgens naar g:/map, dan zie ik ze ook weer
tot de XP machine weer gereboot is, dan dan niet meer.
rara hoe kan dit
[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 23-05-2006 09:27 ]