Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
Heb je toevallig ook bepaalde software geinstalleerd staan waardoor dit zou kunnen onstaan?
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Iemand nog een idee? Het blijft maar terugkomen.. het komt voor zover ik kan achterhalen door het inloggen op verschillende terminal servers.
Dus log in op TS1, daarna TS2, en daarna weer TS1 en dan staat er weer een extra quick launch bar.. heel irritant..
Dus log in op TS1, daarna TS2, en daarna weer TS1 en dan staat er weer een extra quick launch bar.. heel irritant..
Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
Zijn al die terminal servers qua patchlevel hetzelfde? Ik heb een soortgelijk probleem eens gehad met een stapel servers waarvan er eentje nog geen 2003 SP1 had en de rest allemaal wel
Het kan er ook naar zijn dat dit veroorzaakt wordt door de registry keys onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Terminal Server\Install - deze registry keys hebben onzichtbare timestamps en als die niet overeenkomen, worden de keys die hieronder staan gemerged met het huidige profile. (de exacte key gok ik even, maar zoiets is het).
Je kan eens proberen om het probleem eerst volledig te reproduceren, als dat lukt zou je kunnen proberen op een test server (!) om bovenstaande key eventjes te renamen om te zien of je probleem dan weg is
Als je het daarmee oplost, en je kan voor jezelf de consequenties goed inschatten zou je eens met sdt.exe (en rdt.exe) (even voor googlen) aan de slag kunnen
Je kan eens proberen om het probleem eerst volledig te reproduceren, als dat lukt zou je kunnen proberen op een test server (!) om bovenstaande key eventjes te renamen om te zien of je probleem dan weg is
Als je het daarmee oplost, en je kan voor jezelf de consequenties goed inschatten zou je eens met sdt.exe (en rdt.exe) (even voor googlen) aan de slag kunnen
Verwijderd
Ik weet dat deze topic een beetje oud is maar ik heb toevallig het zelfde probleem maar dan met 1 TS server.
Kan iemand mij vertellen of dit opgelost is?
Kan iemand mij vertellen of dit opgelost is?
Probleem is inderdaad herkenbaar, maar dan met de language bar toolbar, bij sommige van mijn collega's staan een stuk of 10 language bars geopend..
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Verwijderd
En dit is niet op te lossen?
Ik vind het toch raar dat er gewoon meerder taakbalken worden aangemaakt.
Ik vind het toch raar dat er gewoon meerder taakbalken worden aangemaakt.
Kijk eens in de UsrLogon.cmd of daar nog gekke dingen gebeuren
Zelfde probleem hier, wij hebben 5 terminal servers, laatst belde der een gebruiker op. Zij vond dat haar quicklaunch op een 'verkeerde' plaats stond. toen ik Werkbalken vergrendelen uitzette bleek dat zij 15 verschillende taakbalken te hebben. Wegens rechten beperking kan zij die zelf niet uitvinken, maar je moet dat toch wel ergens vast kunnen zetten??
in UsrLogon.cmd gebeurd niets vaags overigens
in UsrLogon.cmd gebeurd niets vaags overigens
Pagina: 1