[2000] Traagheid server opeens?

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb thuis in de kelder een wireless Windows 2000 server staan. Dit heeft een tijdje goed gewerkt maar laatst merkte ik dat het streamen van video naar de xbox enorm schokkerig ging.

Toen bleek ook dat het browsen naar de server via mijn desktop heeel traag gaat. Het kopieeren van bestanden duurt uren.

Wat gaat echter wel goed; Als ik op de server zit, dan kopieer ik wel gewoon snel bestanden vanaf m'n desktop naar de server. Ik kan vanaf m'n desktop ook pingen (ping server -t) zonder drops / losses. En ik kan vanaf m'n desktop FTP'en naar/van de server met zo'n 3 MB/sec.

Benaderen van de server via het server IP heeft dezelfde problemen, dus is het probleem volgens mij niet DNS-gerelateerd.

Vanaf het moment dat ik de server wireless heb gemaakt heeft het een tijdje goed gewerkt. Heeft iemand enig idee wat hier loos kan zijn?

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

FaceDown schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 09:03:
Ik heb thuis in de kelder een wireless Windows 2000 server staan. Dit heeft een tijdje goed gewerkt maar laatst merkte ik dat het streamen van video naar de xbox enorm schokkerig ging.

Toen bleek ook dat het browsen naar de server via mijn desktop heeel traag gaat. Het kopieeren van bestanden duurt uren.

Wat gaat echter wel goed; Als ik op de server zit, dan kopieer ik wel gewoon snel bestanden vanaf m'n desktop naar de server. Ik kan vanaf m'n desktop ook pingen (ping server -t) zonder drops / losses. En ik kan vanaf m'n desktop FTP'en naar/van de server met zo'n 3 MB/sec.

Benaderen van de server via het server IP heeft dezelfde problemen, dus is het probleem volgens mij niet DNS-gerelateerd.

Vanaf het moment dat ik de server wireless heb gemaakt heeft het een tijdje goed gewerkt. Heeft iemand enig idee wat hier loos kan zijn?
Ik denk zelf dat er storing door je lijn gaat, je zou kunnen proberen je wireless via een ander kanaal te laten lopen. Misschien dat het helpt. Tevens zou je misschien je server een keer een reboot kunnen geven, of eventueel een acces point te plaatsen een verdieping hoger. Het zijn allemaal aspecten die je kunt toepassen. Ik zou echter toch echt voor optie 1 gaan eerst.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Open MMC / perflog eens en kijk eens wat veel resources eet. Het zou namelijk ook kunnen zijn dat bepaalde bestanden gewoon niet goed zijn, en dat daarom niet alles vlekkeloos werkt.

En wat masc zegt kan ook: plaats eens een accesspoint.

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 23-05-2006 09:09 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 09:06:
[...]

Ik denk zelf dat er storing door je lijn gaat, je zou kunnen proberen je wireless via een ander kanaal te laten lopen. Misschien dat het helpt. Tevens zou je misschien je server een keer een reboot kunnen geven, of eventueel een acces point te plaatsen een verdieping hoger. Het zijn allemaal aspecten die je kunt toepassen. Ik zou echter toch echt voor optie 1 gaan eerst.
Ik heb wel een draadloos video-audio setje geplaatst, maar ook na plaatsing heeft alles nog gewerkt, en het geeft nu ook problemen als ik dat setje uit schakel. Verder kan ik met redelijke snelheid FTP'en dus dat heeft volgens mij al aan dat het wireless gebeuren in principe in orde is.
Video streamen trekt daarentegen natuurlijk niet veel bandbreedte dus als dat al niet meer lukt is er toch wat anders mis lijkt me.

Het acces point staat in de woonkamer op enkele meters hemelsbreed van de server (die dus in de kelder staat) dus dat zal het probleem niet zijn. Het signaal is ook gewoon goed.

Die logs zal ik vanavond eens checken.

[ Voor 9% gewijzigd door FaceDown op 23-05-2006 09:21 ]

Groetjes, FaceDown.