Nu ik toch mijn sites moet aanpassen aan opkomende nieuwe browsers: Ik leerde elders dat frames uit de tijd zijn. En dat terwijl ik frames altijd zo handig vond: Altijd een menu op eenzelfde plaats, ongeacht welke pagina van de site je bezoekt. Ook als je scrollt in een langere pagina, blijft het menu netjes staan. Kan iemand iets melden over waarom frames uit de tijd zijn en wat alternatieven zijn die ik ook handig ga vinden?
En ook dat is inmiddels weer uit de tijd, het gebruik van divs is op dit moment meer toegepast.
Tables is voor het gestructureerd weergeven van data niet voor opmaak.
[ Voor 16% gewijzigd door Alternativ op 23-05-2006 09:02 ]
alternativ
Verwijderd
Iets meer uitleg hierbij is niet overbodig hoor.
edit:
idem voor Alternativ
idem voor Alternativ
Wellicht iets over de voordelen/nadelen, toepassingen waarvoor? en waarom?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 09:03 ]
Ik wil absoluut niet vervelend zijn, maar wat zie jij als je door de topiclisting van dit subforum bladerd? Juist CSS. Thats the way to go.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 08:57:
Nu ik toch mijn sites moet aanpassen aan opkomende nieuwe browsers: Ik leerde elders dat frames uit de tijd zijn. En dat terwijl ik frames altijd zo handig vond: Altijd een menu op eenzelfde plaats, ongeacht welke pagina van de site je bezoekt. Ook als je scrollt in een langere pagina, blijft het menu netjes staan. Kan iemand iets melden over waarom frames uit de tijd zijn en wat alternatieven zijn die ik ook handig ga vinden?
Maar waarom tabellen en frames verleden tijd zijn, voor het bepalen van de layout van je pagina, moet je eens de search in duiden. Daar wordt hier al tijden over gediscuseerd.
Verwijderd
Mja, zonder gekheid, frames zijn absoluut niet uit de tijd en soms gewoon handig, maar vaak niet nodig, een ramp voor zoekmachines, en andere gehandicapte gebruikers, onvriendelijk met browsen (de u uit 'url' raak je zo een beetje kwijt) etc, etc
daar is op zich in de search genoeg over te vinden.
Scrollbalken zijn te zetten in elk element en menu's kan je gewoon op elke pagina zetten bv door middel van een server side include
ook tabellen zijn overigens niet uit de tijd, en div's zijn ook niet de verlichting, gebruik gewoon wat je nodig hebt (lees: wat van toepassing is)
daar is op zich in de search genoeg over te vinden.
Scrollbalken zijn te zetten in elk element en menu's kan je gewoon op elke pagina zetten bv door middel van een server side include
ook tabellen zijn overigens niet uit de tijd, en div's zijn ook niet de verlichting, gebruik gewoon wat je nodig hebt (lees: wat van toepassing is)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 09:04 ]
Hier is al genoeg over gedicussieerd, dus ik zou eens gaan zoeken in de oudere topics van WEB, en dan bijvoorbeeld op semantiek.
Ps.
Frames zijn niet uit.
Tables zijn niet de vervanger
En divs al helemaal niet.
De juiste elementen op de juiste plek.
Ps.
Frames zijn niet uit.
Tables zijn niet de vervanger
En divs al helemaal niet.
De juiste elementen op de juiste plek.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.