Toon posts:

Snelheids verlies Gforce-Radeon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel ga ik in 3D-snelheid naar beneden als ik in plaats van een Asus V6800 32Mb DDR een Ati Radeon 32 Mb DDR koop? Of ga ik juist omhoog in snelheid?

Verwijderd

Topicstarter
Of anders, welke kaart is sneller: de Radeon of de Asus V6800 Geforce 265 met beide hetzelfde geheugen?

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

De V6800 is een Geforce 256. De Radeon kan competeren met de Geforce 2. De Radeon is dus sneller in dit geval.

http://www4.tomshardware.com/graphic/00q3/000721/radeon256-02.html

is misschien eens interessant om te lezen.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
De Radeon is absoluut sneller en je hebt nog een mooier beeld ook.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

16 bits is de Geforce sneller. 32bits gaan ze ongeveer gelijk op, op de lagere res. is de Geforce wel sneller maar hoe hoger hoe beter voor de Radeon.

De radeon is ook constanter qua FPS, de Geforce heeft hoge pieken maar ook diepe dalen in FPS, en dat kan natuurlijk slecht uitkomen als je online om een hoek komt rennen en midden in een massa vuurgevecht beland, de Radeon blijft dan redelijk qua FPs maar de GF duikt diep.
(geen eigen ervaring, maar edward (zit ook veel op dit forum), heeft oa. hierom zijn Retail Radeon boven zijn GF2Ultra verkozen!)

En de Radeon geeft een iets mooier beeld in 3D en een veel beter beeld in 2D (mocht je ook en 19" hebben)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
hjs het gaat hier om een GeForce 1! De Radeon is zeker niet langzamer, hooguit in lage 16-bit resoluties ...

PC Specs

• Daneel
  • Laatst online: 20-02-2025
oooh HJS ... van jou had ik beter verw8!
De Geforce(1) is in alle gevallen langzamer dan de Radeon :)
De Geforce2 is in 16bits idd sneller maar bij 32bits juist weer langzamer ... en bij hogere resoluties al helemaal... Nu die unified driver nog >:)
(en die format en reinstall van de hele zooi ... maar dat was meer VIA's schuld)

/edit ... mmm... Bomberman was net ff sneller :) zeker ook een Radeon? (LOL)

• Bomberman
/edit ... mmm... Bomberman was net ff sneller zeker ook een Radeon? (LOL)
Zeker (zie sig) >:) ... sinds m'n Radeon kan ik gemiddeld zeker 2 seconden sneller posten dan voorheen :o !

Ff over de GeForce2, die is ook in 32-bit sneller dan de Radeon hoor (sinds de Detonator 3's al), ook in hoge resoluties. Neemt natuurlijk niet weg dat die paar extra fps'en totaal niet opwegen tegen de extra beeldkwaliteit die de Radeon je bied 8-).

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Dan koop ik in ieder geval een Radeon, Thanx Tweakers.
o ja, ik heb een 17" IIyama Vision Master 404, merk ik daar ook al een beter 2D beeld?

• Bomberman
Je merkt het pas echt goed in 1280*960 en hoger, in 1024*768 zul je het ook wel merken denk ik.

PC Specs

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Oeps :o

Nou ja ik kan van die Geforce shit toch ook niet alle type nummers gaan onthouden :?
en wie verglijkt er nu een GF1 met een Radeon :?

sorry ;(

• Daneel
  • Laatst online: 20-02-2025
hehehe no prob. :) ik d8 ook eerst dat het een GF2 vs Radeon vergelijking was.

Enne ... beeldkwaliteit is echt geweldig bij die Radeon. Je moet alleen geen ALI magik (ofzow) DDR mobo willen aanschaffen... Deze schijnen elkaar niet uit te kunnen staan :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:16
Op donderdag 25 januari 2001 21:35 schreef Bomberman het volgende:
Je merkt het pas echt goed in 1280*960 en hoger, in 1024*768 zul je het ook wel merken denk ik.
Ik heb een Panasonic 15" monitor. Lekker beeldje voor een 15" en groter hoef ik niet.
Ik heb vorige week een upgrade gedaan van Savage4 naar Savage2000 (Viper 2). Dat kan ik duidelijk merken op 1024x768x32: mijn savage4 was net iets vager (maar als je het gewend bent, maakt dat niet uit)
Pagina: 1