Toon posts:

Inloggen via 802.1x over ethernet met router (TU Dnetwerk)

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hetvolgende probleem:
Ik heb internet via het TU Delft netwerk. Ik wil hier graag een router aan hangen en zodoende internet hebben op mijn desktop (windows xp - wired) en op mijn laptop (macbook pro - wireless). Ik heb al twee routers geprobeerd (apple AirPort Express Base Station with AirTunes en een sweex router) maar hiermee kan ik geen toegang tot het internet krijgen.

Ons netwerk ziet er alsvolgt uit:
we hebben een lokaal netwerk daar kan je zonder moeilijkheden op. Daarna moet je je via (voor windows) een Secure W2 (gemaakt door alfa-ariss) programma/protocol authentificeren (dit is een 802.1x netwerk via een ethernet kabel). Er wordt op mac adress user name en pasword gechecked. Als dit allemaal klopt krijg je een nieuw ip toegewezen en toegang tot het internet.

Wat ik zoek:
Een manier om met een router in te loggen op een dergelijk netwerk en daarmee mijn internet te sharen naar mijn twee computertjes. Ik weet dat ik altijd de optie nog heb om een computer neer te zetten als router, maar ik heb een voorkeur voor een normale router ivm stroomverbruik en herrie.

Weet iemand of dit mogelijk is/heeft iemand dit al voor elkaar? Als ik iets vergeten ben te vertellen oid vertel ik graag meer maar ik weet niet zeker welke informatie verder essentieel is.

MvG en eel dank voor reply's,

Jasper

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik ben bang dat er weinig routers zullen zijn die aan hun WAN kant 802.1x authenticatie kunnen doen. Misschien dat cisco iets dergelijks kent.

Hoe dan ook: Ik denk dat het meer een Netwerken vraag is dan PNS, dus ik move dit topic naar Netwerken

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-03 10:45
Ik heb hier de situatie zoals jij hem beschrijft, mijn school gebruikt ook Secure W2 (alleen dan voor wireless toegang). Volgens mij zijn er geen routers die dit ondersteunen en gebruik er daarom een pc voor. Omdat die pc tevens mediacenter is staat hij toch altijd aan.

Verwijderd

Topicstarter
dank voor het verplaatsen.

Ik heb inmiddels gevonden dat het eventueel zou moeten kunnen met de Linksys WRT54GL zou moeten kunnen met neit standaard firmware. Iemand ervaring? alhoewel geloof dat daar al genoeg topics over zijn.

• _AzN_GhOsT
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 11:14

_AzN_GhOsT

FC_ASN (507908)

Is hierover al meer bekend?

Athlon X2 3600+ Brisbane 2x512kb @ 2850Mhz | Asus M2A-VM HDMI | 2048mb DDR2 667Mhz |

Verwijderd

Zit met exact dezelfde vraag!
Is er inmiddels, enige tijd later, al een oplossing voor dit probleem?
Pagina: 1