Toon posts:

A7DC te warm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou binnenkort een Asus A7Dc aanschaffen met een AMD Thurion cpu.
Volgens een verkoper zou dit toestel te warm worden en al na één jaar te traag beginnen draaien.
Volgens de verkoper zou het de cpu van AMD zijn dat hiervoor verantwoordelijk is.
Heeft iemand hier ervaring mee? En kan er iemand zeggen of deze informatie klopt?
Bedankt

Robin

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Die verkoper moeten ze stenigen >:)
geintje natuurlijk

Ik heb echt geen idee waar die verhalen over AMD en warmte toch steeds vandaan komen, kennelijk weet die verkoper echt niet waar hij het over heeft. Mijn adviezen:
- Met de AMD Turion is niets mis, het is gewoon een degelijke laptop processor net zoals de Pentium M
- Ga naar een andere zaak, dat soort 'verkopers' moet je mijden als de pest.

Is het toevallig een Dynabyte winkel?

[ Voor 8% gewijzigd door MadMarky op 23-05-2006 01:19 ]

🖥️ | 🚗

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

MadMarky schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 01:18:
Die verkoper moeten ze stenigen >:)
geintje natuurlijk

Ik heb echt geen idee waar die verhalen over AMD en warmte toch steeds vandaan komen
Van mij mogen ze hem wel stenigen hoor. }) Als hij klanten hoort te informeren dan moet hij ze hedendaagse informatie geven en geen informatie uit 2002-2003.
Het idee van AMD + warmte komt uit die tijd ongeveer. Met de AMD Athlons met de Palomino core. Dat waren heethoofden. Maar verder is het redelijk lariekoek want die mijnheer verteld :+
Het zijn tegenwoordig al tijden de Pentium4's die de heethoofden zijn. Maar die worden nu weer langzaam uitgefaseerd voor de Intel Core's, die geloof ik echt een stuk beter zijn :)

Verder op laptopgebied is die AMD Turion prima hoor. Intel heeft daar een mooie markt te pakken rond de Centrino technologie. Maar als ik me niet vergis valt de Turion net als de Celeron in de minder prijzige sectie. Dus als jij die A7DC koopt zou ik hem gewoon aanschaffen. Het warmteverhaal gaat in rook op.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 23-05-2006 01:25 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

cybersteef schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 01:24:
[...]

Van mij mogen ze hem wel stenigen hoor. }) Als hij klanten hoort te informeren dan moet hij ze hedendaagse informatie geven en geen informatie uit 2002-2003.
Het idee van AMD + warmte komt uit die tijd ongeveer. Met de AMD Athlons met de Palomino core. Dat waren heethoofden. Maar verder is het redelijk lariekoek want die mijnheer verteld :+
Het zijn tegenwoordig al tijden de Pentium4's die de heethoofden zijn. Maar die worden nu weer langzaam uitgefaseerd voor de Intel Core's, die geloof ik echt een stuk beter zijn :)

Verder op laptopgebied is die AMD Turion prima hoor. Intel heeft daar een mooie markt te pakken rond de Centrino technologie. Maar als ik me niet vergis valt de Turion net als de Celeron in de minder prijzige sectie. Dus als jij die A7DC koopt zou ik hem gewoon aanschaffen. Het warmteverhaal gaat in rook op.
Palomino was idd behoorlijk warm, de Thunderbird deed er nog een schepje bovenop (gelukkig zijn die nooit in laptops verschenen).
Die verkoper mag iid gestenigd worden imho.
De Turion is een hele zuinige chip, met de warmte valt dat best mee dus.
De ML serie verbruikt maar 25 watt en de MT serie 35 watt, onafhankelijk van de kloksnelheid.

edit:
ennuh, na een jaar traag worden? lariekoek. een PC of laptop blijft altijd even snel.
Het zijn de apps die de user er op zet die het zooitje wel eens traag kunnen maken, of stukjes spyware die niet lief doen.
Schone installs doen wonderen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door McKaamos op 23-05-2006 01:31 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?