[speedtouch 546] flashen en dhcp zijn gestorven ...

Pagina: 1
Acties:

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Ik heb vandaag de firmware van mijn speedtouch 546 geherflashed. dit ging goed en alles ok.
Daarna moet je de gegevens van je provider invoeren en die flasht hij er dan ook in... daar begonnen de problemen.

Nu kan ik met het flashprogramma de speedtouch niet meer herkennen, hij ziet hem gewoon niet.
Als ik mijn speedtouch uitzet zegt hij wel 1 van de netwerk kabels is niet aangesloten, Als ik dan in cmd ipconfig do dat staat er bij ip adres en subnet masker wel iets, maar bij standaardgateway niet...

hieruit concludeed ik dus dat mijn flashen en mijn dhcp een uiterst pijnlijke dood zijn gestorven..
Is dit correct?

of kan ik er nog wat tegen doen?

offtopic:
Godzijdank voor het internet van de buren die wifi onbeveiligd hebben

Het gaat wel maar met 0,5 mbit ofzo

"Stilte, een gat in het geluid...."

• jacg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-12-2025
Gewoon even resetten naar factory defaults.

Speedtouch aanzetten.
Met een pen of paperclip de resetbutton 7 seconden ingedrukt houden, todat de power led rood gaat knipperen. The speedtouch zal opnieuw opstarten.

Succes

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:12
Bij één van de recente Speedtouchen ging bij de flash de DHCP informatie van voor de flash verloren. Je moet dan flashen terwijl je een vast intern IP adres gebruikt.....Dus eerst een vast intern IP adres instellen en dan flashen.

• Flapp
hoe?, ik kan vanaf pc niet verbinden met router...

Reset doet het niet....

[ Voor 23% gewijzigd door Flapp op 23-05-2006 13:13 ]

• Flapp
Ik laat hem maar een nachtje zonder stroom staan en als dat niet werkt,

Zijn die aardige mensen van de helpdesk vast wel bereid een nieuwe toe te sturen O-)