Master boot Record error

Pagina: 1
Acties:
  • 1.231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01-2025
Gezocht maar nergens een oplossing gevonden, misschien dat iemand hier mij kan helpen.

Na ruim en jaar goed te hebben gewerkt, kreeg mijn winXP kuren. De compu ging soms automatisch op standby. Achteraf waarschijnlijk een warmte probleem, mijn processor koeler zat vol stof.

Maar ok, nieuwe winXP aan het installeren ging er de eerste keer wat mis en starte de setup niet automatisch op na de reboot na het eerste gedeelte van de setup. Reset en toen ging de setup wel door.
Kan nog steeds op mijn hd met verschillende partities komen maar kan mijn WinXP niet meer opstarten zonder een boot-cd want dan krijg ik de melding "hard disk boot failure" oid.

>run>msconfig heeft de goede partitie.

Geprobeerd maar zonder oplossing:
  • fixmbr, fixboot op NTFS
  • fdisk /mbr op FAT32
  • MBRWORK.EXE
  • MBR.EXE
  • en tig keer nieuwe partities ondertussen
Het is een WD1200BJ en het diagnostic programma van WD meld geen fouten.
Komt deze schijf in aanmerking voor RMA? (termijn is nog niet verstreken)

Lekker belangrijk

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:17
Schijf afhangen in een ander systeem, data backuppen en vervolgens volledig formatteren en opnieuw partitioneren al geprobeert?

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2025
Idd eerst eens formatteren.

Ik heb meerdere WD schijven "verbrand" (die geen errors gaven trouwens), waar 3 jaar garantie op zat (hangt af van de winkel) -> RMA -> nieuwe schijf \o/

• Scout77
Heb hem ook al verschillende keren nieuwe partities gemaakt en geformateerd, via windows en linux maar geen resultaat.
Nu komen er nog meer problemen bij .... het aanzetten van de compu ging vanochtend ook moeilijk moest hem twee keer resetten, het opstarten bleef hangen.

Ziet er naaruit dat WD er nog een krijgt opgestuurd.

[ Voor 10% gewijzigd door Scout77 op 23-05-2006 09:52 ]

Lekker belangrijk

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 05:23
ik heb precies hetzelfde gedonder gehad nadat ik Vista had geinstalleerd en die de mbr had vernachelt, kwestie van formatteren en windows opnieuw installeren :)

• Scout77
Probleem is dat ik hem al tig keer heb geformateerd maar steeds hetzelfde resultaat krijg .... disk boot failure :(

Lekker belangrijk

• Moning2
al eens een andere kabel en/of andere aansluiting geprobeerd ?
al eens een andere windows cd geprobeerd ? misschien issie rot :)
heb je ook al eens al de partities verwijderd en niet alleen formatteren ? - er staat wel tig partities verder, maar ook eens gewoon de hele bende eraf ?
ook niet snel formatteren maar gewoon formatteren bij windows installatie, dan checkt ie ook op beschadigingen in de partitie

[ Voor 11% gewijzigd door Moning2 op 23-05-2006 12:55 ]

• JivZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:44
en altijd een goede tip: je memory controleren met bv memtest+. Klinkt misschien raar maar defecte memory is vaak oorzaak van opstartproblemen.

• Scout77
Ik heb ook alle partities een keer verwijderd en ik heb alleen maar normale (niet snel formateren) gedaan. Ik zal de IDE kabel eens een keer vervangen had al wel eens een andere molex gepakt maar een IDE kabel nog niet. Mem test ook nog niet gedaan zal ik ook eens testen, iemand een goed prog daarvoor?

Kijk dat zijn de dingen die ik wil horen :) nu alleen hopen dat het nut heeft.

Lekker belangrijk

• Moning2
Scout77 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:07:
Ik heb ook alle partities een keer verwijderd en ik heb alleen maar normale (niet snel formateren) gedaan. Ik zal de IDE kabel eens een keer vervangen had al wel eens een andere molex gepakt maar een IDE kabel nog niet. Mem test ook nog niet gedaan zal ik ook eens testen, iemand een goed prog daarvoor?

Kijk dat zijn de dingen die ik wil horen :) nu alleen hopen dat het nut heeft.
http://www.memtest86.com/
heb je volgens mij wel een diskette nodig ;)
molex kabel is alleen de power, alsie gaat draaien dan is die goed
memtest lijkt me niet nodig, eerder een programma dat even de tijd neemt om elke sector op je hdd te checken, ik weet dr zo geen progje voor... :/

Verwijderd

Schijf testen met het tooltje van de producent? Als deze errors geeft kan die terug voor een nieuwe. Doe hier iig wel de lange test.

EDIT:
Zie net dat je een WD hebt;

http://support.wdc.com/download/index.asp

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 14:20 ]

• Scout77
Draaien doet hij, werken doet hij ook .. alleen booten doet hij niet :(
Scout77 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 00:14:
Het is een WD1200BJ en het diagnostic programma van WD meld geen fouten.
En idd de lange test gedaan :)

Ik ga die memtest proberen en dan zien we wel weer verder.

[ Voor 6% gewijzigd door Scout77 op 23-05-2006 14:29 ]

Lekker belangrijk

Verwijderd

Woops, niet helemaal goed gelezen dus B).

Het ligt dus echter niet aan de HD, RMA lijkt me daardoor al wat lastiger te worden.

Probeer naast mem-test ook nog de HD in een andere PC. Kijken wat er daar gebeurt.

• Scout77
We zijn een stukje verder ...

geheugen test gedaan na 2u memtest geen errors te vinden.
HD in een ander compu gehangen en gewoon opstarten.
Schijf weer terug gehangen met een andere IDE kabel erg veel moeite om de boel weer an de praat te krijgen ... ineens de volgende melding: primary IDE channel no 80 conductor cable installed.
Na wat google-en komt dit waarschijnlijk omdat er nu een oude kabel tussen zit.

Maar eens ff kijken hoe ik mijn moederboard kan testen.

Lekker belangrijk

• Moning2
Scout77 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:41:
We zijn een stukje verder ...

geheugen test gedaan na 2u memtest geen errors te vinden.
HD in een ander compu gehangen en gewoon opstarten.
Schijf weer terug gehangen met een andere IDE kabel erg veel moeite om de boel weer an de praat te krijgen ... ineens de volgende melding: primary IDE channel no 80 conductor cable installed.
Na wat google-en komt dit waarschijnlijk omdat er nu een oude kabel tussen zit.

Maar eens ff kijken hoe ik mijn moederboard kan testen.
had ik ook eens dat no ide kabel, ging na een weekje gewoon weer weg... :?

• Scout77
ik begrijp er geen ruk meer van ... mb naar de nieuwste bios geflashed. Gebruik ik een oude ide kabel (40) aders herkent het mb geen enkel IDE device (ook geen dvd player) met de WD-hd. Als ik er een ander hd eraan hangt is er geen probleem. Als ik de hd aan een nieuwe kabel (80) aders worden ze na een minuut herkend, de windows versie die erop stond werd ineens ook niet meer herkend en ben nu weer opnieuw aan het installerren. Had de hd er net daarvoor in een andere compu gezet en daar waren geen problemen.

Wat ik nu kan bedenken is dat het moederbord de HD niet goed herkend .. terwijl die dat tot nu toe altijd goed heeft gedaan. Kijken wat deze nieuwe installatie ronde opleverd.

Lekker belangrijk

• Moning2
wat voor moederbord heb je dan ?

• Scout77
asus A7V400-MX .. ben nu zover dat ik er maar een andere HD in ga hangen en die WD in mijn fileserver/htpc druk ...gr

[ Voor 5% gewijzigd door Scout77 op 24-05-2006 09:29 ]

Lekker belangrijk

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 20:01

wowi

Heb je je harddisk wel op master gezet na het wisselen van de kabel van 80 naar 40 polig?
En heb je na je bios flash wel eest in het bios load bios defaults gedaan?
En daarna je eigen instellingen gedaan.
Kontroleer ook je moederbord op rotte condensatoren, dat zijn elco's die lek zijn of geploft.
Probeer harddiskregenerator eens of tie wat vind op je schijf.
Ligt het daar allemaal niet aan, geef je schijf eens een lowlevel format, dan schrijf je je harddisk weer vol nullen, dit wil soms wel eens helpen.

[ Voor 47% gewijzigd door wowi op 24-05-2006 10:12 ]

Pagina: 1