[Wanadoo] Probleem met port forwarding Livebox icm router.

Pagina: 1
Acties:
  • 8.714 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort adsl Family van Wanadoo.
Omdat je extra moest betalen voor een wirelesskaart en we toch een
router (merk: Conceptronic) over hadden heb ik deze maar aangesloten op de livebox en daaraan dus de pc van mijn huisgenoot.
Dit werkte allemaal prima totdat ik poorten moest forwarden.
Ik heb uiteindelijk de site http://www.portforward.com gevonden, op mijn pc de poort 45000 (uTorrent, ip 192.168.1.10) open gezet en alles werkte als een tierelier.
Mijn huisgenoot speelt graag Warcraft en host dan ook de nodige games. Hiervoor moest poort 6112
opengezet worden. Eerst dit ingesteld op de router (poort 6100-6200, ip 192.168.2.101) en daarna op de livebox met hetzelfde ip.
Bij het testen hiervan krijg ik telkens de melding dat de poort niet open staat.
(Toen ik voor de grap eens ging kijken of poort 45000 open stond via de pc van mijn huisgenoot,
stond deze gewoon open terwijl dit niet ingesteld staat op de router.erg vreemd)
Om dit probleem te verhelpen heb ik al op verschillende fora gezocht maar kwam niet tot een
antwoord.
Ik heb ook al geprobeerd om
- het ipadres van de router in de livebox te zetten (192.168.2.1)
- via mijn pc de poort open te zetten en dan te testen (zonder resultaat)
- verschillende ipadressen in te voeren die hier thuis gebruikt worden.
- alles weer te verwijderen en opnieuw in te voeren.
- Livebox opnieuw te starten nadat de poorten in waren gevoerd (router moet herstart worden na het invoeren)

maar dit alles mocht niet baten.

Mijn vraag: Weet iemand welke ipadressen ik moet invoeren om de poort goed door te krijgen?
En wat heb ik verkeerd gedaan?

nog ff alle feiten voor de duidelijkheid op een rij:
- alle ip-adressen staan vast
- ip-adres mijn pc: 192.168.1.10
- ip-adres huisgenoot: 192.168.2.101
- ip-adres router: 192.168.2.1
- ip-adres Livebox: 192.168.1.1
- testsite voor port forwarding: http://utorrent.com/testport.php?port=45000 (ipv van 45000 een poort invullen die getest moet worden)

ff een linkje naar een illustratie om de bekabeling duidelijker te maken: http://i44.photobucket.com/albums/f45/surezal/Probleem.jpg

Mvg,

SureZal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog niemand?
Als er meer informatie nodig is moet je het ff vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 08:22

Valor

yummie spam

Waarom ga je niet allemaal op de Router zitten. Gewoon alleen de switch functionaliteit gebruiken. Dus

Livebox -> Switchport van Router
Alle pc op Switchport van router aansluiten.

Dan kan je alle portforwarding in je livebox regelen en heb je geen gezeik met 2 forwards.

[ Voor 3% gewijzigd door Valor op 23-05-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Valor schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:53:
Waarom ga je niet allemaal op de Router zitten. Gewoon alleen de switch functionaliteit gebruiken. Dus

Livebox -> Switchport van Router
Alle pc op Switchport van router aansluiten.

Dan kan je alle portforwarding in je livebox regelen en heb je geen gezeik met 2 forwards.
bedankt voor je reactie, ik zit nu op werk maar zal het vanavond even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behzo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-03 09:27
Inderdaad, wij hebben hier ook een netwerk achter de Livebox, maar omdat de vrienden van Wanadoo maar "1 PC" :? ondersteunen, heb ik een router als switch gebruikt, en de DHCP van de Livebox het werk laten doen.

Onthou alleen even dat als de Livebox weer een nieuwe firmware krijgt (lijkt wel alsof het elke week moet gebeuren bij Wanadoo... :( ), of als hij gereset wordt, je al je portforwards kwijt bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:06
Als je geen Wanadoo Telefonie gebruikt kan je het beste het modem in "bridge mode" zetten, dan wordt alle routerfunctionaliteit van de Livebox uitgeschakeld en kan je dat allemaal lekker zelf instellen in je eigen router zonder dat je instellingen kwijt raakt. Dan is de Livebox dus alleen nog een modem. Als je wel telefonie hebt, zal je telefonie niet meer werken als je het zo insteld..

Zie ook het grote Wanadoo Livebox + Telefonie topic.

[ Voor 9% gewijzigd door flipjevandejam op 23-05-2006 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
flipjevandejam schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 23:43:
Als je geen Wanadoo Telefonie gebruikt kan je het beste het modem in "bridge mode" zetten, dan wordt alle routerfunctionaliteit van de Livebox uitgeschakeld en kan je dat allemaal lekker zelf instellen in je eigen router zonder dat je instellingen kwijt raakt. Dan is de Livebox dus alleen nog een modem. Als je wel telefonie hebt, zal je telefonie niet meer werken als je het zo insteld..

Zie ook het grote Wanadoo Livebox + Telefonie topic.
jup had het al gevonden maar alleen nog niet uitgeprobeerd.

ik zal er vanavond ff mee bezig gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook net wanadoo gekocht en net als surezal ook geen pcmcia kaartje erbij besteld. Waarom zou ik daar 2 € per maand voor gaan betalen?
Nu gebruik ik nog kabels, maar het lijkt me eigenlijk wel makkelijk om er zelf een kaartje in te steken en over te gaan op draadloos.

Zijn er mensen die dit ook zelf geprobeerd hebben?
- Ik heb op het wanadoo adsl topic wel een paar kaarten gezien die ondersteund zouden worden, maar het topic is - gezien de vele firmware upgrades van de livebox - misschien niet meer zo actueel.

Weet iemand welke draadloze kaart er ondersteund wordt?
Kan dit ook met 100 mbti?
Pagina: 1