speedtouch 546 port forwarding

Pagina: 1
Acties:
  • 3.218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Topicstarter
Na veel speurwerk op GOT en google want er is echt veel te vinden over dit modem / router ding kom ik er maar niet uit om mijn webservertje online te krijgen voor het public www. ik heb de modem gewoon op een win32 machine aangesloten en met de standaard tools van KPN (adsl direct) geconfigureerd.

verbinding :adsl-direct
Product Name SpeedTouch 546
Software Release 5.2.7.19.0
Board Name BANT-J
Product Code 36010410

Ik heb onder NAPT een nieuwe entry gemaakt voor inside ip 10.0.0.150 (apparaat direct op de modem en welke webserver draait) outside ip op 0.0.0.0 laten staan en inside en outside ip allebij op 80 laten staan. verder staan firewalls en dergelijke allemaal uit. (over lan doet de webserver het wel)

Nu lees ik een hoop dat ik nieuwe firmware moet downloaden van speedtoch http://www.speedtouch.nl/drivers.html#516 echter raar is dat moet dit echt kan het niet met de firmware zoals kpn hem geleverd heeft. bij deze site staat namelijk dat een herconfiguratie nodig is en ik heb geen idee hoe ik deze moet doen met mijn adsl direct van KPN. Ook zie ik na een upgrade geen mogelijkheid om het weer terug te krijgen zoals het nu is indien het allemaal niet lukt.

Ik heb bijvoorbeeld wel voor emule nu poorten geforward naar 10.0.0.150 en dit werkt wel perfect!

Sommige mensen....

• Theraven1982
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07-2011
Volgens mij staan de instellingen bij jou goed; het enige wat ik kan bedenken is dat je provider iets blokkeert...

edit:
Waarschijnlijk werkt de instelling wel! Alleen binnen je lan krijg je problemen om je webserver via de 'www-naam' te benaderen. Misschien dat andere mensen hem dus wel kunnen bereiken? Buiten je lan dus?

[ Voor 49% gewijzigd door Theraven1982 op 22-05-2006 23:47 ]

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
Theraven1982 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:45:
Volgens mij staan de instellingen bij jou goed; het enige wat ik kan bedenken is dat je provider iets blokkeert...

edit:
Waarschijnlijk werkt de instelling wel! Alleen binnen je lan krijg je problemen om je webserver via de 'www-naam' te benaderen. Misschien dat andere mensen hem dus wel kunnen bereiken? Buiten je lan dus?
KPN adsl direct blocked in elk geval niet poort 80 of zo er zijn mensen genoeg die met de zelfde ISP wel een server kunnen opzetten. als ik via een remote desktop op kanoor probeer naar mijn thuis ip te browsen lukt dit niet ook niet met het ip adres direct in de URL bar.

Ik heb inmiddels ook geprobeert om 10.0.0.150 als defautl server op te geven onder het NAPT kopje echter daar kom ik ook niets verder mee (lijkt geen enkel effect te hebben)

Sommige mensen....

• Theraven1982
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07-2011
Nee, volgens mij zijn je instellingen wel goed. Heb je niet iemand die even kan telnetten op die poort op dat adres? Of gewoon simpelweg even het www-adres intikken?

Het is, zoals ik nu begrijp, enkel een probleem binnen je lan.

edit:
volgens mij kun je bij advanced -> system iig een backup maken van je config file.

[ Voor 18% gewijzigd door Theraven1982 op 23-05-2006 00:08 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik heb ook een Thomson / Speedtouch 546, en port forwarding loopt regelmatig in de soep.

Sowieso kun je op http://www.checkmyports.com je openstaande poorten controleren.

Kijk echter eerst eens intern of je de webserver wel kunt bereiken? Zeker gezien je zelfs 'default server', wat in principe een DMZ is, niet werkend kreeg.

Mocht dat toch werken, schrijf dan je instellingen eens op, herstart de modem/router (dus gewoon stekker er uit en weer erin), en voer alles weer in wat hij vergeten is.

Hierna moet je de poortmapping van poort 80 verwijderen, op 'Save All' klikken en deze weer opnieuw toevoegen, nu echter met bij 'Outside IP' ook je externe IP-adres. Dit werkte bij mij voor diverse toepassingen, blijft het feit dat port forwarding op dit modem/router niet echt een enorm pretje is.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Speedy67
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:12
Toen ik mijn SpeedTouch nog gebruikte kon ik mijn thuis-website en thuis-mailserver ook niet 'rechtstreeks' via de www of pop/smtp naam bereiken, hooguit via een proxy-server. Sinds ik een Linksys router heb werkt dat wel.

Planes, trains and automobiles

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
Theraven1982 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 00:06:
Nee, volgens mij zijn je instellingen wel goed. Heb je niet iemand die even kan telnetten op die poort op dat adres? Of gewoon simpelweg even het www-adres intikken?

Het is, zoals ik nu begrijp, enkel een probleem binnen je lan.

edit:
volgens mij kun je bij advanced -> system iig een backup maken van je config file.
Nee probleem id dat de Webserver alleen via het interne IP 10.0.0.150 benaderbaar is vanaf het internet ip 86.x.x.x is de webserver niet bereikbaar (timeout) dit komt doordat het port forwarden op de speedtouch niet goed gaat.

De config file backuppen wil ik wel doen liever wil ik geen firmware upgrade uitvoeren mits het echt absoluut nodig is. zou het uitmaken of ik de machine met 10.0.0.150 een vast ip geef in plaats van dhcp of maakt dit geen verschil ?

Ik wil ook wel telnetten naar het modem maar via de webinterface kan ik ook alles instellen en met telnet is dit volgens mij alleen maar ingewikkelder.

Sommige mensen....

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
CodeCaster schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 00:17:
Ik heb ook een Thomson / Speedtouch 546, en port forwarding loopt regelmatig in de soep.

Sowieso kun je op http://www.checkmyports.com je openstaande poorten controleren.

Kijk echter eerst eens intern of je de webserver wel kunt bereiken? Zeker gezien je zelfs 'default server', wat in principe een DMZ is, niet werkend kreeg.

Mocht dat toch werken, schrijf dan je instellingen eens op, herstart de modem/router (dus gewoon stekker er uit en weer erin), en voer alles weer in wat hij vergeten is.

Hierna moet je de poortmapping van poort 80 verwijderen, op 'Save All' klikken en deze weer opnieuw toevoegen, nu echter met bij 'Outside IP' ook je externe IP-adres. Dit werkte bij mij voor diverse toepassingen, blijft het feit dat port forwarding op dit modem/router niet echt een enorm pretje is.
Volgens checkmyports.com is poort 80 een dicht slot. vreemd want alle firewals en dingen staan uit enige wat kan is dat de speedtouch intern nog een firewal heeft en poort 80 lekker dicht houd. De webserver is alleen via het interne ip in de 10.0.0.150 range te bereiken. het rebooten van modem en bij outside ip ook mijn werkelijke externe ip invullen had geen effect. de webserver blijft onbereikbaar vanaf het internet.

Sommige mensen....

Pagina: 1