[MCE 2005] foutmelding na aut. updates

Pagina: 1
Acties:

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:33
Ik ben bezig een mce systeem in elkaar te zetten bij mijn vriendin, maar het wil nog niet erg vlotten.

Specs
Xp1800
GeForce Mx440
Hauppauge PVR500MCE
K7S5A mobo
250Gb WD schijf
onboard geluid

Problemen
1. Nadat er automatische updates geinstalleerd waren (een hoop tegelijkertijd), gaf MCE de volgende foutmelding: files needed for video playback are not installed or not working properly. Please restart media center and/or your computer.
2. En nadat ik vervolgens de laatste WHQL drivers (45.23) installeerden voor de Mx440 start mce helemaal niet meer op (zwart scherm, blijft ie in hangen, geen foutmelding).

Drivers
Detonator 45.23
Laatste WHQL drivers van Hauppauge (van 13-4-06)
MPEG2 decoder van Theatertek 2.3

Edit: ondertussen de 81.98 drivers erop gezet en nu start mce weer. Maar nog steeds de foutmelding van die files needed voor video playback...

[ Voor 14% gewijzigd door Jag op 22-05-2006 23:11 ]

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Wel een decoder geinstalleerd zoals Windvd, powerdvd of nvidia pure decoder?

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 12:12
Je moet een MCE gecertificeerde decoder hebben... de MPEG2 decoder die je nu gebruikt gaat niet werken. Probeer idd PowerDVD of nVidia.

Hiermee kun je kijken of je de goede hebt.

• Jag
In theatertek zit volgens mij ook de nvidia decoder, maar ik zal eens een andere proberen te vinden.

• Jag
De oplossing zat hem in alles in een andere volgorde installeren. Pas als laatste de tv kaart erin en dan pas MCE opstarten, dan werkt het wel. Maar er blijven nog genoeg problemen over. Misschien dat iemand een idee heeft over de volgende twee dingen:

1
Ontvangst van SBS6 is ontzettend slecht, terwijl de meeste andere zenders prima zijn. En SBS6 rechtstreeks op tv is prima. Ik wil wel gewoon alle zenders kunnen gebruiken. Kan het zijn dat MCE de verkeerde frequentie heeft ingesteld voor SBS6? En kan ik dat zelf veranderen, want ik zie geen finetune optie.

2
MCE komt niet uit hibernate als ie moet opnemen. Wel uit standby, maar dat is de ouderwetse S1 (mobo ondersteunt geen Suspend to RAM), heb je niks aan (pc maakt dan nog steeds herrie en gebruikt nog volop energie).
Waar kan dat aan liggen?

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 12:12
Jag schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:17:
De oplossing zat hem in alles in een andere volgorde installeren. Pas als laatste de tv kaart erin en dan pas MCE opstarten, dan werkt het wel. Maar er blijven nog genoeg problemen over. Misschien dat iemand een idee heeft over de volgende twee dingen:

1
Ontvangst van SBS6 is ontzettend slecht, terwijl de meeste andere zenders prima zijn. En SBS6 rechtstreeks op tv is prima. Ik wil wel gewoon alle zenders kunnen gebruiken. Kan het zijn dat MCE de verkeerde frequentie heeft ingesteld voor SBS6? En kan ik dat zelf veranderen, want ik zie geen finetune optie.

2
MCE komt niet uit hibernate als ie moet opnemen. Wel uit standby, maar dat is de ouderwetse S1 (mobo ondersteunt geen Suspend to RAM), heb je niks aan (pc maakt dan nog steeds herrie en gebruikt nog volop energie).
Waar kan dat aan liggen?
1: Ja die mogelijkheid is er wel... ik zal vanavond als ik er achter zit even kijken waar precies.
2: Misschien kun je gebruik maken van dumppo.exe dat zou misschien kunnen werken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je op een gewone tv wel goed beeld op die zender? Misschien dat iets als digitenne stoort op die frequentie. Heb ik vaak genoeg gezien. Beter geisoleerde coax is dan de oplossing :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Jag
911GT2 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:51:
[...]

1: Ja die mogelijkheid is er wel... ik zal vanavond als ik er achter zit even kijken waar precies.
2: Misschien kun je gebruik maken van dumppo.exe dat zou misschien kunnen werken.
1. Ok, relaxed.
2. Nou ja, dat mobo ondersteunt gewoon geen S3 volgens de specs. Dus ik denk niet dat ik hem ooit in S3 ga krijgen. Maar hij zou gewoon wakker moeten kunnen worden uit hibernate, alhoewel ik niet zo goed snap hoe.
Zou het misschien met BIOS instellingen te maken kunnen hebben? Ik zal morgen eens de beschikbare opties posten. Dit moet gaan werken, want zonder S3 of hibernate heb je niks aan een mce systeem (wij kunnen niet slapen met die herrie van die pc).
sanfranjake schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:15:
Heb je op een gewone tv wel goed beeld op die zender? Misschien dat iets als digitenne stoort op die frequentie. Heb ik vaak genoeg gezien. Beter geisoleerde coax is dan de oplossing :P
Ja gewoon rechtstreeks is het beeld prima. Coax kabels zijn prima en bovendien erg kort. Beeldkwaliteit rechtstreeks is echt heel goed, en via Media Center nog steeds goed (beetje washed out, maar dat komt volgens mij door de MPEG2 encoding, ik ga nog de saturation wat opkrikken).
Bovendien heeft mijn zus precies hetzelfde (ik heb tegelijkertijd ook bij haar een MCE systeem geinstalleerd). Ik vermoed dat gewoon de frequentie van SBS6 niet goed ingesteld staat. Erg jammer dat er geen fine tune optie is. Ik zou het ook geen probleem vinden om alle zenders handmatig op te zoeken, oldskool style zeg maar.

• Jag
Ik krijg de computer nog steeds niet uit hibernate. Maar de USB devices staan vofgens mij gewoon uit. LEDjes van de muis en de IR ontvanger zijn uit. Ik heb al wel een jumper verzet die op 2-3 moet staan als je psu meer dan 1A op de +5VSB lijn kan geven (is voor keyboard wakeup), maar dan staan de usb devices nog steeds uit (psu kan 2.6A op 5VSB leveren).

Iemand een idee hoe ik dit werkend ga krijgen? Mobo is een ECS K7S5A.
Pagina: 1