[2000 server] Profielgrootte beperken boven de 30mb

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:36

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
We zijn hier al dagen bezig om een oude 2000 server te vervangen door een wat nieuwere, snellere 2000 server; ook heeft deze eindelijk wel een RAID-mirror-array met een wat grotere schijf.

Gevolg hiervan is dat we graag roaming profiles aan wilden zetten. Dat is gebeurd, werkt allemaal ook goed. Maar, er stond ingesteld dat de profielgrootte niet groter dan 30 MiB mocht zijn. Dit is nu niet meer afdoende omdat alles op de server wordt ingesteld. Helaas laat de policy-editor niet toe dat de profielgrootte groter dan 30000 KiB ingesteld wordt.

Nu zoeken we dus een andere manier om dit in te stellen. Ik heb al naar quota's gekeken, maar dit geldt voor de hele schijf en dat is dus niet de bedoeling, het gaat puur om de homedirectory. De reden hiervoor is dat op dezelfde schijf ook alle directories van commissies staan, waar de gebruikers, mits ze er schrijfrechten hebben natuurlijk, dingen neer kunnen zetten en daar wel meer ruimte voor mogen gebruiken.

Nu zou het natuurlijk het makkelijkst zijn om de roaming profiles op een aparte partitie onder te brengen, helaas is de schijf al volledig gepartitioneerd en ingericht dus daar zitten we niet echt om te springen; Partition Magic weigert te installeren op Windows 2000 Server en ik vraag me af of die wel met RAID-controllers om kan gaan.

Hoe kunnen we dit het makkelijkst oplossen?

Tja

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt een aantal opties.

Als je redirection toepast van Desktop en Documents kun je die al uit je profile schrappen.
Kom je ondanks dat nog ruimte tekort zijn er 3rd party quota tools die je kan gebruiken.
Sowieso, nu nog 2000?
Waarom niet gelijk 2003 R2? daar zit quota per directory in namelijk, en dat is net wat jij wil gebruiken blijkbaar :)

Wil je toch je server herpartitioneren kan je ook besluiten een rescue CD op basis van BartPE te maken waar je je RAID drivers integreert.
Gebruik ik zelf ook, zo'n beetje elke SCSI RAID controller kan ik mee overweg, en aangezien BartPE XP based is werkt PM 8 daar prima in.

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 22-05-2006 22:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met de kanttekening dat je dan wel het risico loopt dat je default system.adm overschreven kan worden door een herinstallatie van SP's...
Al zal dat met 2000 niet zo'n vaart meer lopen ;)

Netter is dan de system.adm onder een andere naam op te slaan of alleen die sectie in een losse .adm op te slaan :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:36

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
BackSlash32 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:25:
Je hebt een aantal opties.

Als je redirection toepast van Desktop en Documents kun je die al uit je profile schrappen.
Kom je ondanks dat nog ruimte tekort zijn er 3rd party quota tools die je kan gebruiken.
Sowieso, nu nog 2000?
Waarom niet gelijk 2003 R2? daar zit quota per directory in namelijk, en dat is net wat jij wil gebruiken blijkbaar :)

Wil je toch je server herpartitioneren kan je ook besluiten een rescue CD op basis van BartPE te maken waar je je RAID drivers integreert.
Gebruik ik zelf ook, zo'n beetje elke SCSI RAID controller kan ik mee overweg, en aangezien BartPE XP based is werkt PM 8 daar prima in.
Dan moest ik dus redirection toepassen naar een andere partitie, want anders valt het alsnog binnen de profile-space, toch?

Het staat nu zo ingesteld dat het profiel op \\server\users\%username% geparkeerd staat; omdat Windows XP in verschillende talen nog wel eens Bureaublad, Start Menu en Mijn Documenten anders wil noemen, zijn deze alle drie redirected naar \\server\users\%username%\Desktop, \\server\users\%username%\Start Menu en \\server\users\%username%\Documenten. Vallen die dan nu buiten het profiel?

Verder zijn alle Offline File opties uitgeschakeld omdat het de bedoeling is dat als de server down is er ook geen (outdated) kopieën meer rondzwerven op het netwerk.

Waarom niet gelijk 2003 r2? Omdat dat geld kost ;) We hebben het hier over een arme studentenvereniging en we hebben net goedkoop een Windows 2000 Server licentie + 5 extra CAL's weten te kopen waarmee we het servergedeelte nu in ieder geval legaal hebben. 2003 had toch net even een beetje meer geld gekost dan wat er nu voor hebben betaald.

@sanfranjake: dat blijkt inderdaad de oplossing te zijn. Waarom ooit zo'n laag maximum is ingesteld is mij een raadsel maar ik ben in ieder geval blij dat het zo eenvoudig is aan te passen!

Tja

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zo laag is een 30mb maximum niet - in tegendeel, 30mb voor een profiel is eigenlijk al veel te groot ;)

Verstandiger is om de tip van BackSlash32 op te volgen en je folders buiten je profiel te gaan redirecten, hoe groter je profiel is, hoe langer het aanloggen duurt en hoe groter de kans is dat er iets mis gaat :)
Pagina: 1