Toon posts:

[C#] RSS Watcher

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik ben bezig om een programma te maken die in de SystemTray draait. Nu wil ik met dit programmatje op de achtergrond een RSS feed in gaten houden. Als er een update komt moet hij mij een melding geven. Ik heb dit zover aan de praat dat het alleen werkt wanneer je handmatig een functie uitvoert. Maar ik wil dus door bijvoorbeeld een Threat te starten om de zoveel minuten de feed ophalen en vergelijken met de oude feed (time / date of creation) maar ik vind dit geen mooie manier.
Is er niet zoiets al een C# Rss Watcher mogelijkheid die dat voor mij doet?

Ik ken wel de Microsoft Feeds API maar ik kan deze nergens downloaden (zal wel later pas uitkomen ofzo). Heeft iemand een idee?

Hier de url van microsoft:
http://msdn.microsoft.com...overviews/msfeeds_ovw.asp

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 22:16 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Euh... start een timer ofzo? Iets met intervals?
Wel erg basic dit... :X

[ Voor 59% gewijzigd door RobIII op 22-05-2006 22:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snap ik ook wel maar het ging me meer om een watcher, dus niet met een timer (als je goed leest had ik dat nml al bedacht). Zoals Microsoft dus heeft in zijn Feeds API.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat wil je nou van ons dan? Een url naar "een RSS Watcher"? Complete lap code op maat geschreven?
Het is mij compleet onduidelijk wat je nu wil. Je zult toch ergens een historie of iets in die richting moeten bijhouden als je wil weten welke items nieuw zijn.

Kijk anders hier eens of je er iets van kunt leren (ja, VB.net ja)

En anders is er zat andere code om even in te spieken (of jatten voor mijn part)

[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 22-05-2006 22:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Je kunt zoiets niet monitoren zonder een timer/thread ofzo. Aangezien een RSS geen event kan afvuren naar je app, dat hij zegt van hey, ik ben geupdate. Je moet zelf controlleren.

Ik zou een thread laten lopen op de achtergrond die dat doet en die om de 20 seconden kijkt of er iets nieuws in staat.

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2025

joggie

Wie niet gek is, is saai

Als er al een soort watcher zou zijn, dan denk ik dat deze watcher zelf om de zoveel tijd time / date of creation in de gate houdt....rss stuurt zelf idd geen events namelijk...

*edit

Misschien zou je het programma zo kunnen bouwen, dat je kunt instellen om de hoeveel tijd er gecheckt moet worden (dit is volgens mij ook al het geval in de meeste rss readers..)

Je zou ook eens kunnen kijken op de msdn site, hier staan een zes-tal filmpjes op (van learnvisualstudio.net) waarin ook een rss reader gemaakt wordt. Nou weet ik niet of ze hier met een simpele refresh knop werken of met een soort timer, maar misschien kun je er nog ideetjes uit opdoen.

[ Voor 58% gewijzigd door joggie op 22-05-2006 23:18 ]

Joggie ;)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
eghie schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:13:
Ik zou een thread laten lopen op de achtergrond die dat doet en die om de 20 seconden kijkt of er iets nieuws in staat.
Om de 20 seconden is gekkenwerk. Als je een feed al eens iedere 5 minuten ophaalt... Sterker: De meeste feeds bevatten gewoon informatie over hoe vaak ze vernieuwd worden (en dus hoef je ze niet vaker dan dat op te halen). Beetje nettiquette kan geen kwaad IMHO.
Zie o.a. het ttl element en als je het helemaal netjes wil doen hou je je ook aan de opgegeven skiphours en skipdays elementen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 22-05-2006 23:23 ]

Over mij

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:21
Wat is je probleem nu precies ? Wil je een kant-en-klaar component hebben die alles voor jou doet - dat maak ik uit uit je startpost- ?
Dan moet ik je teleurstellen, en zeggen dat PRG een forum is waar we het hebben over problemen die je tegenkomt bij het programmeren; discussies over programmeerproblemen, etc.... Het is niet de bedoeling om hier script- of component requests te doen. Sterker zelfs, dat laten we niet toe.

Als je het zelf wil maken: gebruik een timer met een interval die de gebruiker kan bepalen/veranderen en voer die method die je al geschreven hebt in de OnTick event van die timer uit. (RSSReader bv. checkt standaard om de 60 minuten of er nieuwe nieuwsberichten zijn).

Maar, aangezien je hier eigenlijk een component-request doet, moet ik me verplicht zien om ditt topic te sluiten

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.