Welke PCI-e 6800 voor Quadro 4000 Softmod?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 09:55
Ik ga over 2 weken mijn pc upgraden, die voornamelijk voor 3ds max zal worden gebruikt.

En nou kwam ik er achter dat sommige 6800 kaarten kunnen worden gesoft mod naar een Quadro 4000. In combinatie met 3ds max is dat volgens mij wel intressant, want dat wordt dan een stuk sneller.

Nou kan volgens dit forum alleen een 6800 PCI-e met een NV40 core worden gemod.
Dat zou dus gaan om de 6800 GT en de 6800 Ultra (kan iemand dat bevestigen? :P )
Of zijn er ook andere kaarten met die NV40 core?
En deze asus Extreme N6800GT/2DT/256M gaat dus wel ermee werken?

En dan nog wat vraagjes over zo'n Quadro:
Gaat het renderen met Quadro nou ook sneller in 3ds max of alleen de viewport? En zoja, hoeveel sneller ongeveer?
Werkt een Quadro kaart ook in SLI?

De rest van het systeem wordt trouwens als volgt:
Pentium D930 (2x 3 ghz)
2 GB DDR2 667mhz (2x 1gb dual channel)
Gigabyte GA-8N-SLI moederbord
en de rest is niet zo belangerijk voor dit topic :)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Alleen de viewport natuurlijk, maar zelfs daar zal het echt niks uitmaken gezien hij ook daar aan de cpu trekt.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-07 20:00
ik heb een 6800 ultra en et is een NV40 :)

• -DG-
Carel schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 00:10:
Alleen de viewport natuurlijk, maar zelfs daar zal het echt niks uitmaken gezien hij ook daar aan de cpu trekt.
Weet je dat zeker? Want ik las ook ergens dat die mee kon helpen met het renderen..
Dat was dan wel iemand die dat in een forum zei, dus ik weet het ook niet.

Een 6800 Ultra wordt me trouwens iets te duur.

Maar wat zijn nog meer de voordelen van een Quadro?

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-07 21:53
-DG- schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 07:08:
[...]

Weet je dat zeker? Want ik las ook ergens dat die mee kon helpen met het renderen..
Dat was dan wel iemand die dat in een forum zei, dus ik weet het ook niet.

Een 6800 Ultra wordt me trouwens iets te duur.

Maar wat zijn nog meer de voordelen van een Quadro?
6800 Kaarten met een NV40 core zijn native AGP, dus alle 6800 Ultra/GT/GS/LE/XT op AGP hebben een NV40 core.
Let wel op het geheugen dat op de kaarten zit, want als jij er een andere bios inflasht met een DDR3 bios dan gaat het niet werken ;)

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
Carel schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 00:10:
Ik weet niet hoevel het uitgaat maken, maar wat je nu zegt is niet volledig waar. Je moet wel gaan solderen om hem tot een bijna echte Quadro te maken, maar ik geloof dat het kon, met een beetje soldeer werk kom je een heel eind.

edit:
Neem hier maar eens een kijkje: http://www.pcwelt.de/know-how/hardware/108514/index.html

[ Voor 10% gewijzigd door The Godsha op 23-05-2006 12:05 ]

• -DG-
The Godsha schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:02:
[...]

Ik weet niet hoevel het uitgaat maken, maar wat je nu zegt is niet volledig waar. Je moet wel gaan solderen om hem tot een bijna echte Quadro te maken, maar ik geloof dat het kon, met een beetje soldeer werk kom je een heel eind.

edit:
Neem hier maar eens een kijkje: http://www.pcwelt.de/know-how/hardware/108514/index.html
Dat solderen gaat me denk ik iets te ver.
Dus ik probeer het wel met dat softmodden en dan zie ik wel hoeveel beter het wordt.
Ik denk dat ik inderdaad ga voor die kaart en dan zie ik het wel, is toch wel een redelijke kaart. :)

Alleen hoor ik nog graag als iemand weet wat precies de voordelen van Quadro zijn in 3ds. ;)

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
-DG- schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:34:
[...]

Dat solderen gaat me denk ik iets te ver.
Dus ik probeer het wel met dat softmodden en dan zie ik wel hoeveel beter het wordt.
Ik denk dat ik inderdaad ga voor die kaart en dan zie ik het wel, is toch wel een redelijke kaart. :)

Alleen hoor ik nog graag als iemand weet wat precies de voordelen van Quadro zijn in 3ds. ;)
Dat kun je toch ook zelf achterhalen. Op internet is er genoeg over te vinden. Als ik je informatie zou geven hierover, dan zou ik die informatie opgedaan hebben op internet, dus veel zoek plezier.

• -DG-
The Godsha schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:48:
[...]

Dat kun je toch ook zelf achterhalen. Op internet is er genoeg over te vinden. Als ik je informatie zou geven hierover, dan zou ik die informatie opgedaan hebben op internet, dus veel zoek plezier.
Ik heb heus wel gezocht anders zou ik het niet hier posten. 8)7

Alleen heb ik dus zo weinig gevonden met dingen die elkaar eigenlijk veel tegenspreken dat ik het daarom hier vraag. Misschien dat iemand het wel precies weet, vandaar...

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

pci-e is 4400.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Pagina: 1