Ik wil mijn domeinnaam met extensie .nl bij www.bluehost.com hosten.
Nu zegt mijn registrar (www.hostnet.nl) dat er een probleem is, die ik zelf op mag lossen aangezien het met mijn hostingprovider (Bluehost) te maken zou hebben.
De nameserver wijziging is door SDIN afgewezen. Ik kreeg van Hosnet het volgend emailbericht:
Nu zegt mijn registrar (www.hostnet.nl) dat er een probleem is, die ik zelf op mag lossen aangezien het met mijn hostingprovider (Bluehost) te maken zou hebben.
De nameserver wijziging is door SDIN afgewezen. Ik kreeg van Hosnet het volgend emailbericht:
Ik heb de check hierboven beschreven uitgevoerd en krijg de volgende foutmelding:U heeft bij ons een nameserver-wijziging aangevraagd en deze is afgewezen door SIDN (Stichting Internet Domeinregistratie Nederland). Een nameserver-wijziging moet aan een aantal eisen voldoen voordat SIDN uw wijziging accepteert. Onderaan deze e-mail staan deze eisen beschreven.
Indien u de nameservers niet zelf beheert, maar bijvoorbeeld uw domeinnaam wilt laten verwijzen naar een andere provider, dan zal die provider aan de eisen van de SIDN moeten voldoen. Dit betekent dat de provider waar u uw domeinnaam naartoe wilt laten verwijzen, uw domeinnaam technisch dient op te zetten voordat u de wijziging bij ons indient. Bij providers in Nederland is dat over het algemeen geen probleem. In de meeste gevallen zijn zij op de hoogte van de technische eisen van SIDN.
Het wordt lastiger als u de domeinnaam wilt laten verwijzen naar een provider in het buitenland. Organisaties in het buitenland hanteren over het algemeen minder strenge eisen dan SIDN ten aanzien van nameserver-wijzigingen. U dient deze provider er dan zelf van te overtuigen dat zij aan de eisen van SIDN moeten voldoen. Vraag aan die provider of deze uw domeinnaam alvast technisch wil opzetten. In de meeste gevallen is dat voldoende, aangezien de eisen van SIDN overeenkomen met de wijze waarop een domeinnaam technisch moet worden opgezet om een domeinnaam werkend op internet te krijgen.
Uzelf of de provider waar u de domeinnaam naartoe wilt laten verwijzen, kan controleren of een domeinnaam aan de eisen voldoet. Ga in dat geval naar de volgende link en geef de domeinnaam, de nameservers en bijbehorende IP-adressen op en klik op Verzend:
http://www.sidn.nl/ace.ph...,,,,Nameserver_check.html.
Indien de bovenstaande check 0 errors geeft, zal uw nameserver-wijziging worden geaccepteerd. Het aantal waarschuwingen is daarbij niet van belang. Indien er geen 0 errors zijn, wordt uw wijziging afgewezen door SIDN. Kijk in dat geval bij errors wat de melding is en pas dit aan of stuur deze error door naar de provider waar u de domeinnaam naartoe wilt laten verwijzen.
De regels van SIDN staan uitgebreid op hun website vermeld:
http://www.sidn.nl/ace.ph...tie_Technische_eisen.html
De belangrijkste regels staan hieronder in het kort weergeven:
-Voor elk domein dient er een primary nameserver te zijn en tenminste een secondary nameserver. De voor opname in de NL zone file opgegeven nameservers dienen bij voorkeur op verschillende (sub)netten te zitten.
-De voor opname in de NL zone file opgegeven nameservers dienen vanaf het hele internet bereikbaar te zijn.
-Voordat een domein wordt geregistreerd, worden alle nameservers door de NL zone file beheerder gecontroleerd. Dit geldt ook voor nameservers die niet zijn opgegeven, maar die wel in de zone file van het betreffende domein [blijken te] staan.
Hostnet kan u uitleg geven over hoe een nameserver-wijziging te werk gaat. Wij nemen echter geen contact op met uw nieuwe provider om dit voor u te regelen.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Sales
Hostnet BV
Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?errors=2, warnings=0, informational=0
* domein blabla.nl.
* nameserver ns1.bluehost.com./209.63.57.200
E server is niet 'authoritative' voor blabla.nl.
* nameserver ns2.bluehost.com./208.186.172.60
E server is niet 'authoritative' voor blabla.nl.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.