[Artifacts] Verhelpen mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-07 16:33

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Beste tweakers... ik kon hier geen topic van vinden op GoT, dus ik denk ik maak het zelf maar aan.

Mensen met HK-Xs zullen weten dat ik een tijdje terug voor symbolische bedrag van 1 euro een Radeon 9800XL heb overgenomen. De oorspronkelijke eigenaar had af en toe last van artifacts. Voornamelijk na wat hevigere belasting. De standaard-koeler zat er nog op, en leek de boosdoener te zijn. De artifacts deden zich soms al bij het booten van de PC voor, en andere keren na hevige inspanning van bijvoorbeeld Far Cry.

Nu heb ik een tijdje terug een zalman passieve koeling overgenomen, en er zelf een 120 MM fan bijgedaan. Echter geeft deze versie al direct bij booting een bizar scherm gevuld met groene en paarse blokjes. Vol met artifacts dus. Nou komt het dus waarschijnlijk omdat ik op de 1 of andere manier mijn koeling verkeerd heb gemonteerd, maar ik ben bang dat het niet helpt om weer de stock-koeling te monteren.

Zou het helpen om de oude koeling weer te monteren denken jullie ? Of zullen de artifacts blijven en niet verminderen.
Ik kon nergens vinden of artifacts ook te verminderen zijn zonder ingreep van vervangende onderdelen.

Heeft iemand een antwoord ?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-07 17:28
plaats de koeler goed en klok het geheugen ietjes terug en kijkt hoeveel het helpt