Toon posts:

[XP64] Install op 1 hdd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb nu winxp 64 maar als ik m installeer op mn hdd van 320 gig, ongepartitioneerd, zegt ie: op deze partitie staat al een versie van windows het is niet aangeraden nog 1 erbij te zetten. Hoe moet ik dit nu oplossen? ik wil gewoon dat ie de oude windows xp home vervangt en mn bestanden laat staan.

grtz, Snuur

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:15
Schijf formateren?

[ Voor 3% gewijzigd door Dersan op 22-05-2006 21:28 . Reden: typo ]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:44

_Ernst_

Mark It Zero!

Verschillende mogelijkheden, maar wat ik zou doen is een partitie erbij maken van x aantal GB (afhankelijk van hoeveel je wil bewaren, check ook de faq over het indelen van je hd ruimte), hierop zet je je bestanden die je wil bewaren. Dan start je je windows x64 setup en formateer je je c schijf waar windows xp home opstaat, zodat je een mooie schone windows installatie krijgt, zonder dat je je bestanden kwijt bent.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
okee is er een bepaald programma dat dat voor me regeld? gratis? en kan ik dan aangeven ik wil een partitie met deze bestanden erin (alles behalve windows) en een partitie met windows erin?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:44

_Ernst_

Mark It Zero!

Kijk eens in de OM faq: OM FAQ / Beleid :) Daar vindt je (freeware) tooltjes die dat kunnen (en ook andere info over het indelen van je hd's, de moeite van het lezen waard ;))

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
okee daar staat dat et kan met schijfbeheer maar ik kom er niet echt uit hoe ik tegen schijfbeheer zeg: ik wil dat je van de volgende bestanden (c:\windows) een aparte partititie maakt genaamd, bvb e: . Kan iemand me dat uitleggen?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Of formatteer hem natuurlijk vanaf de Windows CD. Je kunt die waarschuwing namelijk negeren en vervolgens kiezen of je hem wil formatteren of niet..

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat wil ik dus niet en 2 windozen op 1 partitie gaat niet.

en dan nog iets ik download swiss knife, en wil een partitie maken, zegt ie het volgende:

http://img254.imageshack.us/img254/6708/heh1yk.gif

Hoe kan ik dan in vredesnaam ooit een 1e partitie maken als het programma runt vanuit windows, mogen ze anders wel erbij zetten, werkt alleen met 2 partities, dus je moet er al 1 hebben gemaakt met een ander prog of 2 hdd's hebben.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-03 15:55

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ongepartitioneerd is hij dus niet, je hebt immers al een partitie. Upgraden gaat niet vanwege een taalverschil. Waarschijnlijk heb je xp home nl. Je hebt een dos partitie tool nodig. Misschien dat bart's pe disk met deze plugin je kan helpen?

[ Voor 16% gewijzigd door |sWORDs| op 22-05-2006 23:01 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
ik heb xp home ja, en welke partitie tool raadt je me nu aan? bart's pe disc? waar vind ik dat?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Waarom ga je niet vanuit je XP Home gewoon je data op DVD'tjes branden, of even op een andere harddisk zetten (die je vast wel kunt vinden / lenen), om vervolgens vanuit de Windows XP 64 setup de schijf opnieuw in te delen?

Sowieso is het aan te raden om de FAQ even te lezen qua indeling, met 320 GB zou ik gaan denken aan twee of drie partities, één van 10 GB voor Windows, pagefile en programma's, en de resterende ruimte reserveren voor data en games.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-03 15:55

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Hoe kun je nou zo iets in 3 minuten vragen? Dan heb je google dus niet eens gebruikt.
CodeCaster schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:02:
Waarom ga je niet vanuit je XP Home gewoon je data op DVD'tjes branden, of even op een andere harddisk zetten (die je vast wel kunt vinden / lenen), om vervolgens vanuit de Windows XP 64 setup de schijf opnieuw in te delen?

Sowieso is het aan te raden om de FAQ even te lezen qua indeling, met 320 GB zou ik gaan denken aan twee of drie partities, één van 10 GB voor Windows, pagefile en programma's, en de resterende ruimte reserveren voor data en games.
Helemaal mee eens!

[ Voor 78% gewijzigd door |sWORDs| op 22-05-2006 23:03 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2025

joggie

Wie niet gek is, is saai

misbehavingman schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:29:
Of formatteer hem natuurlijk vanaf de Windows CD. Je kunt die waarschuwing namelijk negeren en vervolgens kiezen of je hem wil formatteren of niet..
Deze zal in jou geval de beste tip zijn...

Windows installer overschrijft alle bestanden en je data, zoals in mijn documenten, moet dan bewaard blijven.

Let er dan wel op dat je ervoor kiest om NIET te formateren.

Joggie ;)

Verwijderd

Topicstarter
eh op dvdtjes branden is geen optie, dan heb ik er echt teveel nodig, hij staat nu voor zo'n 180 gig vol. en andere hdd lenen... euh, ken niet echt mensen in de buurt die ff hun hdd eruit willen slopen voor mij. en onze laptop heeft een te kleine hdd. Maar is er dan geen progje dat zegmaar van de vrije ruimte die ik nog heb een partitie kan maken van zoveel gb als winxp64 nodig heeft, en dat ik daarna na het installeren de oude windows eraf gooi?
Pagina: 1