[winxp pro automatisch verbinden] lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Berendhoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-01 11:13
hallo,

Ik heb al gezocht op got maar ik kon niet direct de oplossing van mijn probleem vinden.
Ik heb internet waarbij ik moet inbellen, mijn pc is direct verbonden met de connector in de muur.
Ik krijg het niet voor elkaar om als ik mijn winxp pro opstart direct internet te hebben, in die zin DIRECT. Ik heb namelijk een aantal programma's draaien die internet nodig hebben op startup en als je 30 sec wacht gaan ze allemaal foutmedlingen geven, daar heb ik dus geen zin in.
Ik heb al het vragen naar passwoord en naam ed uitgezet
Wat ik al heb geprobeerd is het volgende(alles onder administrator account):
1: de inbelverbinging onder opstarten zetten (dit wordt een snelkoppeling) (helemaal geen automatisch internet)
2: de inbelverbinding plaatsen onder C:\Documents and Settings\administrator\Menu Start (helemaal geen automatisch internet)
3: bij het opstarten van mijn pc het programma superdial 2000 laten draaien, dit heb ik gedaan via nieuwe taak invoegen, iedere keer als pc opstart. (krijg wel internet maar pas na 30 sec a minuut)
4: bij het opstarten van mijn pc het programma cidial 2.3 laten draaien, dit heb ik gedaan via nieuwe taak invoegen, iedere keer als pc opstart. (krijg wel internet maar pas na 30 sec a minuut)

misschien heb ik de meest straight forward optie wel over het hoofd gezien, maar dit zijn de enige manieren die ik kan verzinnen en/of vinden bij got

alvast bedankt

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:02

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Volgens mij wil je iets onmogelijks. Als je moet inbellen, duurt het opzetten van de verbinding gewoon lang, en daar zul je niet al te veel aan kunnen doen door het eerder op te laten starten.

Dit zie je terug bij punt 3 en 4.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij kan het gedeeltelijk anders maar hoe/wat laat ik aan anderen over.

Alle startup-processen kan je ook uit Windows slopen en in een batch-file parkeren. Als je dan die batch-file dusdanig aanpast dat je eerst een inbel-verbinding laat opstarten, dan 60 seconden wacht en dan de rest van de processen op laat starten...

Type voor de gein eens in je command-line start /?; misschien brengt het je zelf al op ideeen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Berendhoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-01 11:13
DrivinUCrazy schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:16:
Volgens mij wil je iets onmogelijks. Als je moet inbellen, duurt het opzetten van de verbinding gewoon lang, en daar zul je niet al te veel aan kunnen doen door het eerder op te laten starten.

Dit zie je terug bij punt 3 en 4.
jawel, maar mijn idee is toch echt dat het opstarten van een specifiek programma meestal langer duurt dan dat het automatisch verbinden bij het opstarten van je pc via winxp zelf. daarbij duurt het inbellen zelf als ik het programma zelf laat en de verbinding nog niet tot stand is gekomen in totaal zo'n 5 sec

Verwijderd

Berendhoo schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:33:
[...]

jawel, maar mijn idee is toch echt dat het opstarten van een specifiek programma meestal langer duurt dan dat het automatisch verbinden bij het opstarten van je pc via winxp zelf. daarbij duurt het inbellen zelf als ik het programma zelf laat en de verbinding nog niet tot stand is gekomen in totaal zo'n 5 sec
als dat het geval is Berendhoo, dan zou het inderdaad mogelijk moeten zijn.
Ik heb het eens opgezocht voor je in de windows help. Als je na het opstarten van de helpfunctie klikt op de index weergave en dan de zoek woorden "inbel verbinding" intypt dan staan er daaronder een aantal suggesties over het automatisch laten verlopen van de inbelprocedure met behulp van Windows scripting en Switch.inf scripts.
Misschien is het mogelijk dat wanneer je dit in je opstart gedeelte zet dat het dan wel goed gaat. Dus dat je inbel verbinding sneller tot stand komt, omdat je niet eerst een appart progje er voor moet opstarten die het voor je regelt.