Toon posts:

[PCI-E + PCI} 3 Monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hiya,

Ik kwam dus tegen dat je 3 monitoren kon aansluiten door er eenvoudig een PCI kaartje bij te prikken. Dus even snel dat kaartje uit mijn 233 Mhz gehaald en kijken.
Ging niet goed, windows wou niet meer booten etc.
Windows reinstall en dit ging een stuk beter maar:
Tijdens het instaleren deden monitor 1 en 2 het.
In windows zelf deed alleen monitor 3 het. (dus de eerste boot)
Na drivers te hebben geinstalleerd, doen alleen 1 en 2 het.

Legenda:
7800 GTX: Monitor 1: Samsung SM 930BF via DVI. Monitor 2: Iiyama VM 1403 via adapter.
TNT2 kaart: Monitor 3: Er staat Targa op B)

Maar monitor 3 doet het nu niet, hoe wel =D
Zeg maar al heb je meer info nodig, dit is alles wat nodig is lijkt me.

Verwijderd

Er was 1 type PCI kaart die nogal problemen heeft om als 2de grafische kaart gebruikt te worden. Ik ben het niet meer zeker maar ik denk dat dat de TNT kaartjes waren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 21:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
yes =D

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:37:
Er was 1 type PCI kaart die nogal problemen heeft om als 2de grafische kaart gebruikt te worden. Ik ben het niet meer zeker maar ik denk dat dat de TNT kaartjes waren.
De TNT kaartjes zijn over het algemeen juist de kaartjes die je vaak worden aangeraden om als secondary te gebruiken.
Over het algemeen vielen SiS kaartjes tegen als secondary en ook een type S3 wat geloof ik totaal niet wilde. Verder hebben een aantal S3 kaartjes de rare tik dat ze veel liever Primairy zijn dan Secondary. Als je het zo instelt werken die perfect, althans S3 ViRGE hier :) Wat precies primairy en secondary kaart is maakt namelijk toch geen drol uit, je kunt toch de kaart die je wilt gebruiken voor je primaire display kiezen en met 3D kun je dat ook verder keurig instellen. Vooral oude kaartjes pikken het niet altijd om als Secondary te draaien. Dus gewoon kiezen als primaire display in je BIOS en later ook in Windows :)
Ultramon is verder nog een mooi tooltje als je graag met 2 monitoren speelt.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 23-05-2006 01:38 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan, maar

Bij het booten krijg ik een blauw scherm (na het Windows XP laad balkje scherm), voor 0.1 sec, en dan reboot de pc weer. Het is niet te lezen, daarom kan ik ook niet zeggen wat ik wel zie staan =/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 01:11 . Reden: eh wtf bug, 2 posts xD ]

Verwijderd

Topicstarter
zie hierboven

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 01:12 ]

Verwijderd

TNT2 word niet meer ondersteunt door de forceware driver vanaf versie 60 d8 ik. Je kan dus geen drivers instaleren voor die TNT. Mischien ligt het daar aan?

Verwijderd

Topicstarter
dat zou een hoop verklaren... zijn er goedkope PCI kaartjes verkrijgbaar?. Er komen geen spellen op, dus hij hoeft zeker niet krachtig te zijn

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Fiets even langs je (2ehands) PC-boer, die heeft ze wel liggen voor minder dan 30 euro.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

Verwijderd

Topicstarter
mogelijk om een ATI bij een nvidia te zetten?
en dan geen ati drivers te installe
Pagina: 1