Ik ben voor mijn school bezig met de ontwikkeling van een lesblok over Web 2.0. Uiteraard dient er voor de ontwikkeling eerst te worden onderzocht wat dit concept nu precies inhoud.
Ik hanteer voor het onderzoek de vrij bekende mindmap of mindcloud van Markus Angermeier.

Binnen onze school proberen wij alle lesstof aan te bieden volgens het zogeheten MECE principe. Het principe zelf is vrij eenvoudig, het zegt dat data van een bepaalde onderwerp moet worden onderverdeeld in groepen die elkaar niet overlappen maar wel op een dusdanige manier dat alle data wordt behandeld/gebruikt.
Hier ligt dus een enorme uitdaging! De vraag is uiteraard of het uberhaubt wel mogelijk is? Het zou voor het onderzoek in ieder geval erg leuk en nuttig zijn als jij als tweaker je mening op het onderwerp zou willen loslaten.
snip
Uiteraard kan je ook gewoon hier op het forum reageren (Ook wil ik niet bekend staan als een site spammer
) , Om jullie alvast een bepaalde richting te geven heb ik de volgende opbouw gekozen
Business aspects:
• Affiliation
• Cost per click
• Data Inside
• Data Driven
• Page Rank
• Perpetual Beta
• Recommendation
• Search Engine Optimization
• Trust
• The Long Tail
• User Centred Design
• Venture Capital
Technical aspects:
• AJAX
• Aggregation
• Audio, Video
• CSS Design
• XHTLM and XML
• Granularity
• Micro formats
• Mobility
• Modularity
• OpenAPIs
• RSS
• Ruby on Rails
• Syndication
• Semantic
• SOAP
• REST
• Web Standards
• Wifi, UMTS
• Widgets
• FOAF, XFN
Social Aspect:
• Accessibility
• Blogs
• Collaboration
• Focus on Simplicity
• Folksonomy (Tagging)
• Instant Messaging
• Joy of Use
• Liveliness
• Pod casting
• Sharing
• Simplicity
• Six Degrees
• Social Software
• Video casting
• Wikis
• Usability
Je mag op mijn indeling reageren maar je kan uiteraard ook jouw eigen indeling maken volgens het MECE principe.
Ik hanteer voor het onderzoek de vrij bekende mindmap of mindcloud van Markus Angermeier.

Binnen onze school proberen wij alle lesstof aan te bieden volgens het zogeheten MECE principe. Het principe zelf is vrij eenvoudig, het zegt dat data van een bepaalde onderwerp moet worden onderverdeeld in groepen die elkaar niet overlappen maar wel op een dusdanige manier dat alle data wordt behandeld/gebruikt.
Hier ligt dus een enorme uitdaging! De vraag is uiteraard of het uberhaubt wel mogelijk is? Het zou voor het onderzoek in ieder geval erg leuk en nuttig zijn als jij als tweaker je mening op het onderwerp zou willen loslaten.
snip
Uiteraard kan je ook gewoon hier op het forum reageren (Ook wil ik niet bekend staan als een site spammer
Business aspects:
• Affiliation
• Cost per click
• Data Inside
• Data Driven
• Page Rank
• Perpetual Beta
• Recommendation
• Search Engine Optimization
• Trust
• The Long Tail
• User Centred Design
• Venture Capital
Technical aspects:
• AJAX
• Aggregation
• Audio, Video
• CSS Design
• XHTLM and XML
• Granularity
• Micro formats
• Mobility
• Modularity
• OpenAPIs
• RSS
• Ruby on Rails
• Syndication
• Semantic
• SOAP
• REST
• Web Standards
• Wifi, UMTS
• Widgets
• FOAF, XFN
Social Aspect:
• Accessibility
• Blogs
• Collaboration
• Focus on Simplicity
• Folksonomy (Tagging)
• Instant Messaging
• Joy of Use
• Liveliness
• Pod casting
• Sharing
• Simplicity
• Six Degrees
• Social Software
• Video casting
• Wikis
• Usability
Je mag op mijn indeling reageren maar je kan uiteraard ook jouw eigen indeling maken volgens het MECE principe.
[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 07-06-2006 11:09 ]