Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dispenzer
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Dispenzer

Blazen maar

Topicstarter
Hallo,

Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar een goede minidisc. De MD moet een goede geluidskwaliteit van opnames hebben. Ik heb zelf een aantal sony's bekeken, maar ik kom er niet echt uit. De MZ serie lijkt me goed, maar zeker weet ik dit niet. De bedoeling is dat ze via een microfoon liedjes opneemt, wellicht met een revermicrofoon of een shure sm-58. Qua opnamecodecs ... Wave opname lijkt me ook een must om cd's te branden en MP3 is leuk om oefenpartijen op te nemen.

Heeft iemand ervaring hiermee en wat beveel je aan?

Maar misschien moeten we aan iets heel anders denken zoals de Archos Gmini 500?

[ Voor 29% gewijzigd door Dispenzer op 23-05-2006 09:59 ]

Verwijderd

Ik heb zelf de MZ RH-1 besteld en die komt als 't goed is morgen binnen, dus daar kan ik nog geen uitspraken over doen. Bovendien is die misschien wat te prijzig (rond de 300 euro). Je kan ook voor de MZ RH-10 gaan; die is alweer een jaartje oud en rond de 240 euro. :)

De kwaliteit zou ik me niet zo druk om maken, want bij mijn weten zit dat wel goed bij die apparaatjes.

Update: als je een Shure microfoon koopt, moet je niet bezuinigen op je opnameapparatuur en gewoon ook een MZ RH-1 kopen; die heeft een Linear PCM opnamestand, wat dus gewoon WAVE opnamen zijn. Via MDcenter.nl loopt nu een aktie waardoor 'ie "maar" 295 euro inclusief verzendkosten is, tegenover de 300+ euro exclusief verzendkosten die je er bij andere webwinkels voor neer zou tellen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 22:54 . Reden: Details, details... ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je specifiek zang op wilt nemen, zou ik naast de MD ook voor een goede zangmicrofoon gaan. De in de MD ingebouwde mic's zijn nou niet echt zo denderend dat ze daar goed voor zijn, terwijl als je een goede zangmic koopt, je dat echt wel zult merken :)
te koop bij de betere muziekwinkel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)