nieuw systeem: welke kast,koeling en voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
hallo

ik schaf binnenkort een nieuw systeem aan, maar ik weet niet wat voor koeling
en voeding ik het beste kan nemen, dit is mij systeempje:

x2 3800+
asus a8n-vm-csm
2x 1024 Twinmos DDR PC3200 CL2.5 dual channel kit
7600GT
Creative X-fi extrememusic
2x Maxtor Diamond max 10 250gb sata II 7200rpm

mijn vraagjes nu:
1: wat voor kast moet ik nemen?
2: wat voor voeding? (mij leek 400 watt genoeg)
3: wat voor koeling kan ik gebruiken

ik moet wel op mijn budget letten dus graag oplossing <150 euro
bedankt,

Rotro

Verwijderd

1 - Dat is natuurlijk compleet je eigen smaak. Bekende merken zijn o.a.: Antec, Cooler Master, Thermaltake.

2 - 400 Watt moet genoeg zijn, maar als je nog wil uitbreiden / overklokken zou ik aan iets van 450 Watt denken. A-Merken bij voedingen zijn: Antec, Huntkey, Tagan

3 - In principe zijn alle boxed coolingen voldoende, wil je stilte / overklokken zou ik zoiets als de Arctic Freezer PRO o.i.d. aanraden

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:17

Theo

moederbord

1
Neem een kast die je leuk vind, die jij er leuk uit vind zien. Let er wel op dat er een fan aan de achterkan zit (liefst 120 mm) en dat er een fan voorop zit onderaan (of er moet een mogelijkheid zijn om beide fans te plaatsen). Neem geen barebones of mATX kasten

2
400 Watt is inderdaad genoeg. let hierbij op dat je een A-merk neem, en geen sweex, qtec of no-name troep.

3
Als je alles gewoon wilt gebruiken of een beetje wilt overklokken kun je het beste een Artic freezer op je cpu zetten. Wil je erg gaan overklokken kun je het beste een Zalman 9500 nemen aangezien waterkoeling te duur voor je is.
Voor je gpu kun je het beste een Zalman Vf700 Cu of een Vf900 nemen.

Nu met WP, PV, EV en PC

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-01 09:39

renskoenraadt

Like No Other

Klopt idd wat de mensen hierboven zeggen. kheb zelf een Antec Sonata Lifestyle II Inclusief een 450W voeding. Relaxed mooie kast (glanzend zwart) goede en vooral lekker stille voeding en een 120mm rearfan (3-weg regelbaar)

Ik vind dit een perfecte keus, nooit geen spijt van gehad. Als CPU koeler zou ik idd voor de prijs/prestatie verhouding een Arctic Cooling Freezer Pro nemen, als je wat extra wilt overklokken zou ik voor de Zalman CNPS7700-cu gaan.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:57:
2 - 400 Watt moet genoeg zijn, maar als je nog wil uitbreiden / overklokken zou ik aan iets van 450 Watt denken. A-Merken bij voedingen zijn: Antec, Huntkey, Tagan
Huntkey is geen A-merk. Huntkey is net zo'n nepmerk als Q-tec en Sweex met hun 400 watt voedingen die maar 15 ampere op de 12 volt-lijn doen, terwijl een fatsoenlijke 400 watt voeding meer dan 20 ampere op de 12 volt-lijn levert.

Goeie merken zijn: Antec, Be Quiet, Levicom, Fortron, Tagan, Zalman, Thermaltake, Coolermaster, etc.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik er nu wel uitkom ;)

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:18
Paddixx schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:54:
[...]

Huntkey is geen A-merk. Huntkey is net zo'n nepmerk als Q-tec en Sweex met hun 400 watt voedingen die maar 15 ampere op de 12 volt-lijn doen, terwijl een fatsoenlijke 400 watt voeding meer dan 20 ampere op de 12 volt-lijn levert.

Goeie merken zijn: Antec, Be Quiet, Levicom, Fortron, Tagan, Zalman, Thermaltake, Coolermaster, etc.
huntkey is wel een A-merk, kijk maar in dit topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 8

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
Als ik naar de configuratie kijk die je aan wilt gaan schaffen komen er twee dingen bij me op:
- Waarom neem je een moederbord met onboard vga en een 7600 GT?
- Kunnen Maxtor harde schijven (de 10 serie) inmiddels wel goed opschieten met NForce 4 moederborden?

Ik zou kiezen voor een A8N-E moederbord van Asus ipv de A8N-VM-CSM. De A8N-E heeft meer features en overclockmogelijkheden.
In plaats van de Maxtor harde schijven kan je kiezen voor Samsung harde schijven, deze heb ik ook in mijn systeem en deze zijn snel, koel en stil.
Verder heb ik ook een Sonata II en dit is echt een aanrader, de kast heeft een stille voeding en zit kwalitatief ook erg goed in elkaar. Om voor meer koeling te zorgen heb ik een Nexus real silent casefan 120mm als intake fan.
De boxed koeler van AMD is wel een aardige processorkoeler, alleen is deze niet echt stil. Daarom heb ik gekozen voor een Zalman CNPS 9500 LED, nadeel van deze koeler is de prijs. Budgetoplossing is de Arctic Freezer 64 pro.

Verwijderd

De Arctic Freezer 64 pro presteerd daarin tegen ook heel goed voor zijn prijsklasse. Kijk de reviews maar na, overal positief. Ik zou zelf net zoals SJ_online de boxed koeler vervangen, niet voor de warmte maar voor het geluid. Ik zelf heb geen problemen meer ondervonden toen ik laatste keer een nforce4 icm een maxtor schijf heb samengesteld en geassembleerd. Samsung is daarintegen wel weer stiller dan een Maxtor, dus die keuze is ook goed.

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een nieuw systeem gekocht, maar nu wil ik mijn CPU en GPU beter koelen.

Ik heb een (Cooler master 830) kast waarin de mogelijkheid is om fans aan de zijkant te plaatsen in een speciaal fanrek.
In dit rek kan je (2 x 120 mm fans en 1 x 300 mm cross flow fan) plaatsen.
of (4 x 120 mm fans).

In de kast zit al 1 x achter fan 120 mm (Afvoer) 1 x front fan 120 mm (aanvoer) 1x top fan (aanvoer)
Kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan doen en welke fans ik dan op aanvoer van frisse lucht en/of welke ik op afvoer van warme lucht moet zetten zet om een zo goed mogelijke airflow te krijgen.

Mijn systeem:
Behuizing Cooler master 830
Voeding, OCZ GameXStream 600 watt
CPU, intel core 2 Duo E6600
GPU, Radeon X1950XTX 512 mb
Geheugen, 2 x DDR2 1 gb 800 mhz pc2-6400
Hardeschrijf, Sata-Western Digital 150 gb, 4,5/16/10000

Gr, Major

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Loop ik achter of valt Enermax niet meer onder de A merken ?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05

Thandor

SilverStreak

Ik denk dat je voor dit soort vragen beter in TCA terecht kunt. Het gaat immers niet om de aanschaf van een compleet systeem o.i.d. ;).

Maar, eer je een topic start in Tweaking & Cooling Algemeen adviseer ik je om even de GoT Search te gebruiken. Als ik zoek naar 'optimale airflow' dan komen er al wat leuke topics voorbij. Neem deze even door en speel eventueel met de 'search string' om andere resultaten op te sporen. :)

Dit topic gaat in ieder geval op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.