Toon posts:

Digicam kopen & verzekering afsluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 659 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk een cameraatje gevonden wat ik wil (Canon digital ixus 800), maar nu wil ik die én goedkoop hebben, én een aanvullende verzekering.
Goedkoop is duurkoop, heeft iemand misschien goede ervaringen met een zaak die zowel het product als de verzekering kan leveren, of kun je (beter) een verzekering los afsluiten bij je eigen verzekeringsmaatschappij??

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je linkje is verkeerd...?

Hmm okee mijn fout :)
(ik koop 'n Peugeot 205, maar die heet ook wel 307 :| )

[ Voor 68% gewijzigd door CLB op 22-05-2006 19:42 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Wat verzekeringen betreft zou je eens in Verzekering van je apparatuur kunnen kijken. Ik heb iig zelf een aparte verzekering genomen omdat ik mijn spullen al had. Voordeel daarvan is wel dat je makkelijk kunt shoppen en dat je bij een winkel vaak maar 1 aanbieder hebt.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-01 22:09

Piggen

Lekker bakkie

Klopt wel, de Ixus 800 heet ook wel SD700.

Maar voor zover ik weet is er geen winkel waar je ook een verzekering af kunt sluiten. Bepaalde verzekeraars hebben wel een kostbaarhedenverzekering, maar daarvan is het maar de vraag of het de moeite waard is qua kosten en dekking. Die verzekering zijn ook meer voor notebooks bedoeld, geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
MPmad schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:41:
Klopt wel, de Ixus 800 heet ook wel SD700.

Maar voor zover ik weet is er geen winkel waar je ook een verzekering af kunt sluiten. Bepaalde verzekeraars hebben wel een kostbaarhedenverzekering, maar daarvan is het maar de vraag of het de moeite waard is qua kosten en dekking. Die verzekering zijn ook meer voor notebooks bedoeld, geloof ik.
Het kan bij pcsnel.nl, maar gezien de brakke site en het gebrek aan uitleg koop ik mijn camera toch liever elders, evenals de verzekering.

Reisverzekering zou overigens geen optie zijn, aangezien ik ook ín nederland onhandig ben en ik de kans dat ik hem eens in een glas water laat vallen ozd nogal groot acht.

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:10
Kan aan mij liggen hoor. Maar een verzekering sluit je toch af bij een verzekeraar? Ik heb m'n gear in ieder geval pas nog verzekerd tegen diefstal en schade. Anyway kijk inderdaad eens in het topic over verzekeringen.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-01 12:53
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:44:
[...]

Het kan bij pcsnel.nl, maar gezien de brakke site en het gebrek aan uitleg koop ik mijn camera toch liever elders, evenals de verzekering.

Reisverzekering zou overigens geen optie zijn, aangezien ik ook ín nederland onhandig ben en ik de kans dat ik hem eens in een glas water laat vallen ozd nogal groot acht.
valt het ook niet gewoon onder je inboedel verzekering? weet het niet.

maar heb laatst gehoord van iemand die op straat is overvallen maar dat haar mp3 speler en telefoon bijvoorbeeld vergoed werdn door de inboedelver\zekering. vond het eenv aag gverhaal. maar misschien even uitzoeken.
kan me best voorstellend at een camera wel onder inboedel verzekering verzekerd kan worden

[ Voor 30% gewijzigd door dangerpaki op 22-05-2006 19:54 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 20:15

Barrycade

Through the...

Ik geloof dat ze bij Dixons een verzekering aanbieden. Bij mijn camera verleden jaar boden ze die ook aan. Ik weet het bedrag niet meer maar was geloof ik 15% van de aanschafwaarde. < Maar pin me daar niet op vast. Want ik ben niet zo van de verzekeringen afsluiten op apparaten die ik (redelijk) makkelijk nieuw kan kopen als er iets fout gaat. Dus de exacte deal ben ik vergeten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:44:
Het verschilt vast van verzekering tot verzekering, maar een reisverzekering is ookin Nederland geldig. Er zit vaak wel een duur aan dat je weg van huis bent als ik me niet vergis.. Als je bv een paar uur weg bent valt het niet onder de reisverzekering, maar 24 uur of langer wel (tijden weet ik ook niet pcies).

Kostbaarheden verzekering kan je natuurlijk altijd afsluiten, dan ben je tegen de meeste ongelukjes wel verzekerd. Ik zou het echter niet in de winkel zelf doen want over het algemeen zijn die een stuk duurder (maar das natuurlijk je eigen keus).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in het andere topic eea gevonden over Centraal Beheer, telefonisch heb ik hier een "kostbaarheden buitenshuis" verzekering kunnen afsluiten. Goederen boven de 200 euro kunnen worden verzekerd tegen schade en dergelijke, wat binnen of buitenshuis gebeurt. (Waterschade, valschade). Ik heb de verzekering dekkend tot een bedrag van 1000 euro, en betaal hier 11 euro per jaar voor.
Hier vallen heel veel dingen onder, zoals Digitale camera, mp3-speler, duur jack of sierraden. Mobiele telefoons zijn helaas wel uitgesloten.

Verwijderd

Zaken als fotoapparatuur, Minidisk spelers, mobiele telefoons en meer van dat soort zaken, vallen inderdaad onder je inboedelverzekering.
Verzekeringen zoals Dixons die aanbieden zijn dus _waardeloos_. In de voorwaarden staat vrijwel altijd dat als de schade ook door een andere verzekering wordt gedekt, deze _niet_ uitkeert.

Let wel even op de voorwaarden van je inboedelverzekering. Zeker voor mensen met spiegelreflexen met wat lenzen. Over het algemeen staat er namelijk een maximum voor bepaalde rubrieken in, zoals voor audio apperatuur of varianten op "waardevolle zaken". Kijk even of je onder dat maximum blijft. Blijf je dat niet, dan is het meestal handiger om je inboedelverzekering aan te passen als om een speciale verzekering bij een detailhandelaar af te sluiten.
Ga ik me druk maken *kijkt verzekeringsvoorwaarden na*. Nee, want ik heb zo een inboedelmeter ingevuld en er staat in de voorwaarden dat ik dan niet ondervezekerd kan zijn.

Met vriendelijke groet,

Dick

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 20:15

Barrycade

Through the...

Ik neem aan dat je inboedelverzekering niet gebruiksschade vergoed.
Dus zand tussen de lens, schade na vallen etc. Dus reparatiekosten.
De dixonsverzekering _claimt_ dat wel te vergoeden.

Ik kan me voorstellen dat brand, water en diefstal wellicht wel worden vergoed in je inboedelverzekering.

offtopic:
Je hoeft ons niet steeds te groeten hoor Dick :)

[ Voor 12% gewijzigd door Barrycade op 23-05-2006 08:52 ]

Verwijderd

Mijn inboedelverzekering dekt inderdaad geen gebruiksschade, maar geen enkele verzekering dekt dat. Wat er op het aanplakbiljet bij de Dixons staat (of bij een andere winkel) is niet bindend en in de voorwaarden staat altijd dat normale gebruiksschade niet wordt gedekt en ook schade veroorzaakt door onzorgvuldig handelen is uitgesloten.

Een reparatie als gevolg van zand in je camera zal onder die laatste voorwaarde vaak niet worden gedekt, want een objectief wisselen in een zandstorm is niet zorgvuldig met je spullen omgaan. (voor een compact ligt dat vaak iets anders natuurlijk.)

Onderstaande voorbeeld is wat zwaar aangezet, maar wel exemplarisch:

Als ik met mijn camera om mijn nek in het water val, door een onverwachte windvlaag, betaalt mijn verzekering uit.
Als ik met mijn camera om mijn nek in het water val, omdat ik er zomaar in sprong, betaalt mijn verzekering niet uit.
Als ik met mijn camera om mijn nek in het water val, omdat jij me er in duwt, betaalt mijn verzekering niet uit, maar wordt jouw WA verzekering aangesproken.

(Het laatste is overigens een veel voorkomend punt, vandaar ook de in mijn vorige bericht genoemde uitsluiting.)

In de praktijk leveren de verzekeringen van dixons, it's, de block en zo verder veel problemen op. Ze verwijzen vrijwel altijd naar je reisverzekering (die had je af moeten sluiten en die had dit dan gedekt) of je inboedelverzekering.

Nog een laatste tip over je reisverzekering: Let goed op wat je inboedelverzekering dekt. Vaak dekt die het verlies van je eigendommen al. Kortom laat je op dit punt goed voorlichten of sluit je reisverzekering af bij dezelfde verzekeraar die ook je inboedel verzekert.

(zonder groet aan LittleJoanes)

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-01 10:09

Res-q

Redder in nood?

De kostbaarhedenverzekering van de ABN-AMRO dekt "schade aan of verlies van de verzekerde voorwerpen door onverschillig welke gebeurtenis." Molest, burgeroorlogen en natuurgeweld zijn uitgesloten, maar verder wordt alles vergoed :).

en zo is het voorspeld!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Jammer dat de meeste verzekeringen i.c.m. de inboedel moeten, want onze inboedelverzekeraar heeft geen kostbaarhedenverzekering. Ik heb net Centraal Beheer gebeld, en dat klonk wel goed, je kan het afsluiten zonder inboedelverzekering erbij te hebben en het kost tegen de 35 euro per jaar voor een verzekerd bedrag tot 3000 euro. Er is geen eigen risico en je krijgt de nieuwwaarde vergoed totdat de waarde gedaald is onder 40% van de oorspronkelijke waarde. Minimale waarde van een te verzekeren object moet 200 euro zijn, maar je hoeft het "object" niet vooraf te specificerenm, je bent dus gewoon tot 3000 (1000 of 5000 kan ook) verzekerd voor waardevolle spullen. Ze zouden een offerte en de voorwaarden etc naar me opsturen.

Verwijderd

Met DickCAH en BounceMeister.

Die verzekeringen bij de winkel zijn pure geldkloppery. Als je echt dure spullen hebt, sluit dan een kostbaarhedenverzekering af voor die €35 per jaar en al je spullen zijn buitenshuis verzekerd. Dus ook je goeie schoenen, je horloge en het kettingkje van je vriendin.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik heb zelf ook de kostbaarheden verzekering van CB. Voordeel is dat als mijn 70-200 van € 799,- gestolen wordt of ergens tegenaan donder, hij ook geheel verzekerd is zonder dat je eigen risico hebt. Nadeel is weer dat m'n € 99,- kostende 50mm F1.8 in het geheel niet verzekerd is omdat hij onder het drempelbedrag van € 200,- valt. Aan de andere kant heb je bij veel andere verzekeraars toch een eigen risico en is het maar de vraag of je nog een vergoeding zou krijgen voor die 50mm.

Voordeel is trouwens ook dat als ik mijn cam uitleen aan m'n ouders hij ook gewoon verzekerd is :)
Pagina: 1