Toon posts:

ASUS A8N32 SLI Deluxe + Western Digital SATA II

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een ASUS A8N32 SLI Deluxe moederbord met daarop 2 WESTERN DIGITAL 320GB 16MB SATA II (7200/300) WD3200KS harde schijven.

Bij de installatie van WinXP kan ik echter slecht 127 van de 320 GB formateren, ookal herkend de BIOS de volle 320GB. Ik heb reeds vernomen dat dit te verhelpen zou zijn door installatie met een windows XP versie waar SP2 standaard in zit.
Zou dit echter ook op een andere manier te verhelpen zijn? (geen centen voor nog een nieuwe windowslicentie)

Het formateren van deze schijven gaat trouwens ook opvallend traag.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Je hoeft geen nieuwe licentie te hebben voor SP2! Zoek op "Windows XP", "SP2" en "slipstreamen"...

• Flip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:02

Flip

^^

Je hebt minimaal Service Pack 1 nodig, om de volle 320 GB te ondersteunen in windows. Ook kun je zelf in het register wat dingen aanpassen, waardoor je de volle 320 GB hebt,zodat je geen SP1 nodig hebt.

Q&A Western Digital
Windows Knowledge Base

[ Voor 4% gewijzigd door Flip op 22-05-2006 21:55 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Servicepack 1 en 2 zijn gewoon te downloaden bij Microsoft, daar hoef je geen nieuwe licentie voor aan te schaffen. Volgens mij staan de servicepack ook in de lijst van Windows Update. Dus wanneer je gewoon een licentie hebt kun je via Start >> Windows Update je servicepacks downloaden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Het is in orde, heb een nieuwe installatie-cd geslipstreamd met daarin SP2 geïmplementeerd.
Volgens volgende prima uitleg.

Mag dus een slotje op,
bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Zo kan je natuurlijk ook SP2 installeren. Wel een beetje raar dat je niet Windows XP kon updaten naar SP2 via de webiste ;)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:23:
Zo kan je natuurlijk ook SP2 installeren. Wel een beetje raar dat je niet Windows XP kon updaten naar SP2 via de webiste ;)
Voor de topic starter had dat weinig zin omdat hij zijn hd tijdens de win xp install al groter dan 127GB wilde formateren......

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Is met de A8N32SLI DELUXE het Maxtor Nvidia SATA2 probleem als opgelost?

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:48:
Is met de A8N32SLI DELUXE het Maxtor Nvidia SATA2 probleem als opgelost?
"Probleem" als in....???

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

@PEJEBEE: dat is een compleet ander onderwerp... zie het topic in het OM-forum.
@Mette: mooi dat het werkt, succes verder!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Topicstarter is geholpen, uitleg is duidelijk en ik ga het off-topic gebeuren voor zijn (wel, al deels te laat) door er een slot op te gooien :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.