Toon posts:

systeem config voor video- en foto bewerking.

Pagina: 1
Acties:
  • 882 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tweede poging om alles fatsoenlijk,met een normaal taalgebruik uit te leggen.
Ik ga deze week men nieuwe stukken voor men nieuw pc'tje bestellen,dit alles word nieuw aangekocht,want mijn oude pc moet ook nog blijven draaien.
Ik ben geen gamer,af en toe wel eens flightsimulater maar dat zal het dan wel zijn ook. In tegenstelling tot men vorige config in mijn gesloten topic heb ik zelf al wat aanpassingen gedaan.
Ik gebruik de pc vooral voor video-en foto bewerking en dan nog ook voor de dagelijkse toepassingen.
De software dat ik gebruik is:Corel designer suite 12,Corel paint shop proX,Roxio easy media creator 8,Convert XTODVD,Surething CDLabeler,clone DVD,Corel Draw Graphics Suite X3,Adobe Photoshop cs2,Adobe premiere Pro,Macromedia dreamweaver+flash8,Autocad,Wacom Justoffice Write,Scansoft omnipage 15 en dan nog de dagelijkse toepassingen en software.

Dit had ik nu samengesteld:

Processor:
AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.4GHz Socket 939 2MB, BOXED m/koeler
Moederbord:
Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16
Grafische kaart:
?????
Dvd lezer:
LG DVD Drive, GDR-8164RBB, 16x52, Zwart OEM
Toetsenbord en muis:
Logitech Cordless Desktop MX3000, Keyboard/Laser-mouse, Retail, Azerty
Harde schijven:
-Maxtor DiamondMax 10 250GB Sata2 16mb 7200rpm
-Maxtor DiamondMax 10 300GB SATA2 16MB 7200RPM
-Maxtor DiamondMax 10 300gb ide/ata 16mb 7200rpm
-Western Digital Raptor 150GB SATA 16MB 10000RPM
Behuizing:
NZXT LEXA Zwart Aluminium behuizing, schroefloos ontwerp, (zonder voeding)
Geheugen:
OCZ Platinum, DDR PC4000 2048MB Kit, w/ two matched 1024MB Dual DIMMs
Voeding:
OCZ Technology Powersupply ATX 520W 120mm Fan, SATA, 20/24pin
Monitor:
Samsung 21" LCD Syncmaster 215TW TCO03 Zilver, 1680x1050, 8ms, VGA/DVI, 1000:1
DVD-schrijvers:
-Samsung DVD-recorder SH-W163A SATA Zwart OEM
-Samsung DVD±RW brander, SH-S162L, 16x, Dual, LightScribe, Zwart OEM

Ik heb deze pc samengesteld om een 3-tal jaartjes mee verder te kunnen. Nu was de vraag,is het moederbord wel de juiste keuze en of deze Grafische kaart voldoende is voor mijn toepassingen.
Had ergens gelezen in dit forum dat de grafische kaart niet veel met video-bewerking enzo te maken had,klopt dit?
Als geluidskaart ga ik het nog eventjes houden op de standaard 7.1surround van het moederbord,mss later een geluidskaart aankopen maar begrijp er het nut niet van in?
Ik heb al zo veel gelezen op het net,maar geraak echt niet uit mijn keuze. Daarom heb ik deze topic geopent.
Hoop met deze 2de poging alles duidelijk uitgelegd te hebben en hoop ook dat mijn taalgebruik verbeterd is.

Alvast bedankt voor de reacties.

MVG

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:41

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik snap je systeemkeuze totaal niet. Waarom 2 verschillende dvd-branders? Waarom 4! verschillende soorten harde schijven?
Leg eens uit waarom deze dingen volgens jou goed/logisch zijn?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03

Beugelfles

I love rusty spoons

OCZ Platinum, DDR PC4000 2048MB Kit, w/ two matched 1024MB Dual DIMMs
ga je overklokken?

Wat is je budget? en idd waarom die branders en schijven? of heb je die nog liggen?

Tip: probeer het eerst eens te worden over moederbord, processor, geheugen, grafische kaart. Daarna pas voeding (erg belangrijk bij zwaar systeem), behuizing, harde schijven (al dan niet in Raid), branders etc.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

heb je specifieke vragen? zie er maar 1... :p

maar goed, ik vind deze start goed genoeg...

voor videobewerking ligt het puur aan welke programma's je gebruikt
autocad heeft het wel nodig

echter die x1900 er zeker uit doen, is een gamerskaart en nvidia is zoiezo beter in open GL waardoor je beter daarvoor kan gaan
gamerskaarten zijn voor games geoptimaliseerd

ik zou even in de quadro serie van nvidia kijken, deze hebben echt geweldige driversupport en openGL

Verwijderd

Topicstarter
Deze harde schijf had ik nog liggen de rest word nieuw aangekocht:
Maxtor DiamondMax 10 300gb ide/ata 16mb 7200rpm

De raptor harde schijf van western heb ik genomen omdat ik er ook zo 1 in mijn oude pc heb zitten en deze is echt wel veel sneller dan de rest van mijn schijven. De andere twee maxtor's vond ik qua prijs vrij goed zitten heb daarom deze genomen.

Dan de Dvd branders, de 1ne heeft lightscribe en de andere niet+de 1ne is sata en de andere is IDE. Zo kan ik weeral een IDE aansluiting vrijhouden voor mss nog andere hardware aan te hangen.

Geheugen is gekozen mits ook op overclocking,nog wel niet onmiddelijk want ga mij hier eerst eens wat meer in verdiepen.Want wil niet dat deze pc al na een week voor de schroothoop is. :)

De voeding heb ik gekozen omdat het een zeer stabiele voeding zou zijn volgens de vele reviews dat ik al gelezen heb over deze voeding.

Dus als ik het goed begrijp,kan ik het beste een NVIDEA grafische kaart halen,meer bepaald van het type quadro.Zal eens rondkijken waar deze te vinden.

Alvast bedankt voor jullier reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:41

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Volgens mij is een nivdia quadro best overkill voor wat jij doet. Het enige dat misschien de 3D kant van je videokaart gebruikt is Autocad, de rest is allemaal simpel 2D werk.

Over de schijven: die raptor is best lekker inderdaad, die kun je er in houden. Maar waarom koop je nou zowel een 300GB schijf als een 250 GB schijf? Doe dan lekker 2 schijven van 300 GB. Dan kun je ze nog eens in RAID gooien samen met je oude 300GB schijf.

Voor welke apparaten zou je IDE aansluitingen vrij willen houden?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Heb net de specs en vooral de prijzen bekeken van die quadro kaarten veel te duur voor mijn budget.Wat kunnen jullie mij dan aanraden van grafische kaart,maximum 600 euro.

Ja,kan eigenlijk beter 2x300gig schijven nemen.
Welke IDE apparaten weet ik zelf niet,maar in mijn oude pc waren ze altijd al te snel bezet. Maar toen had ik geen sata schijven,zal daar wel aan liggen :P

Nogmaals bedankt voor jullie reactie

Verwijderd

nu wordt ik wss afgeschoten eersteklas, maar waarom geen Pentium 960 ofzo? aan die cpu te zien steekt het er niet echt heel erg op, en je eisen (vooral die videobewerking) leunen echt aan tegen Intel.

Ik heb zelf een 4400x2, en daarop doe ik videobewerking (evenals op een oude s478 P4 3.0 gighz) en voor eenzelfde taak presteert die 4400x2 slechts 30% beter dan die P4. (op alletwee de pc's hetzelfde geheugen, dezelfde schijf en dezelfde taak laten uitvoeren, tijd gemeten in seconden)
Als je dan een 960 neemt die op 3.6 gighz werkt EN dualcore is, ga je er zeker bovenuit gaan, boven die 4400x2.

Overklokte tests (ja je moet het toch allemaal doen :+ ), een 4400x2 op 2.54 gighz per core (dus ruim 4800 speeds) tegen een P4 3.0@3.72 gaf zelfs nog minder voorsprong aan de x2, daar haalde die intel maar 25% achterstand meer, dus stel dat dat een dualcore geweest was was die vlot die AMD voorbij gegaan (dualcore verdubbelt prestaties mss niet, maar het zal toch zeker 40a50% winst geven).

Verder zou ik die gewoon op een moederbord met 975i chipset zetten (dat is idd duur), en er ddr2 800fsb onder steken. Dan ga je echt een toppresterende pc hebben, en qua prijs zal die niet zoveel schelen met wat jij opgesteld hebt (960 is goedkoper dan een 4800x2)

Verwijderd

waarschijnlijk moet zijn stroomrekening nog een beetje acceptabel tijd....

verder is 30% vind ik best veel

en dat een dual core intel dan sneller zou zjn hoeft niet
in hoeverre is dat programma multithreaded en bij dual core kna de prestatie natuurlijk niet x2, ook al doet de amd naam van dual cores dat vermoeden

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Je wilt een moederbord met sli kopen, maar je gaat voor een ati kaart die voor crossfire is :S

Laurens

Verwijderd

Ik weet niet of je al morgen een pc moet hebben of zo, maar misschien kan je even kijken naar de Intel Core 2 Duo(Conroe). (of is die voor gamers??)
Ik weet niet precies wanneer die uitkomt....
Ik heb iets gehoord van Juni/Juli kan iemand dat bevestigen ?

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 11:29
Ik heb alleen dit gevonden.

De DFI-roadmap van 2006

Dat is de enige aanwijzing voor mij wanneer Conroe uit moet komen.

Als je goed kijkt zie je dat de eerste mobo's van DFI voor Conroe in Juni uitkomen. 8)
Pagina: 1