Tweede poging om alles fatsoenlijk,met een normaal taalgebruik uit te leggen.
Ik ga deze week men nieuwe stukken voor men nieuw pc'tje bestellen,dit alles word nieuw aangekocht,want mijn oude pc moet ook nog blijven draaien.
Ik ben geen gamer,af en toe wel eens flightsimulater maar dat zal het dan wel zijn ook. In tegenstelling tot men vorige config in mijn gesloten topic heb ik zelf al wat aanpassingen gedaan.
Ik gebruik de pc vooral voor video-en foto bewerking en dan nog ook voor de dagelijkse toepassingen.
De software dat ik gebruik is:Corel designer suite 12,Corel paint shop proX,Roxio easy media creator 8,Convert XTODVD,Surething CDLabeler,clone DVD,Corel Draw Graphics Suite X3,Adobe Photoshop cs2,Adobe premiere Pro,Macromedia dreamweaver+flash8,Autocad,Wacom Justoffice Write,Scansoft omnipage 15 en dan nog de dagelijkse toepassingen en software.
Dit had ik nu samengesteld:
Processor:
AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.4GHz Socket 939 2MB, BOXED m/koeler
Moederbord:
Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16
Grafische kaart:
?????
Dvd lezer:
LG DVD Drive, GDR-8164RBB, 16x52, Zwart OEM
Toetsenbord en muis:
Logitech Cordless Desktop MX3000, Keyboard/Laser-mouse, Retail, Azerty
Harde schijven:
-Maxtor DiamondMax 10 250GB Sata2 16mb 7200rpm
-Maxtor DiamondMax 10 300GB SATA2 16MB 7200RPM
-Maxtor DiamondMax 10 300gb ide/ata 16mb 7200rpm
-Western Digital Raptor 150GB SATA 16MB 10000RPM
Behuizing:
NZXT LEXA Zwart Aluminium behuizing, schroefloos ontwerp, (zonder voeding)
Geheugen:
OCZ Platinum, DDR PC4000 2048MB Kit, w/ two matched 1024MB Dual DIMMs
Voeding:
OCZ Technology Powersupply ATX 520W 120mm Fan, SATA, 20/24pin
Monitor:
Samsung 21" LCD Syncmaster 215TW TCO03 Zilver, 1680x1050, 8ms, VGA/DVI, 1000:1
DVD-schrijvers:
-Samsung DVD-recorder SH-W163A SATA Zwart OEM
-Samsung DVD±RW brander, SH-S162L, 16x, Dual, LightScribe, Zwart OEM
Ik heb deze pc samengesteld om een 3-tal jaartjes mee verder te kunnen. Nu was de vraag,is het moederbord wel de juiste keuze en of deze Grafische kaart voldoende is voor mijn toepassingen.
Had ergens gelezen in dit forum dat de grafische kaart niet veel met video-bewerking enzo te maken had,klopt dit?
Als geluidskaart ga ik het nog eventjes houden op de standaard 7.1surround van het moederbord,mss later een geluidskaart aankopen maar begrijp er het nut niet van in?
Ik heb al zo veel gelezen op het net,maar geraak echt niet uit mijn keuze. Daarom heb ik deze topic geopent.
Hoop met deze 2de poging alles duidelijk uitgelegd te hebben en hoop ook dat mijn taalgebruik verbeterd is.
Alvast bedankt voor de reacties.
MVG
Ik ga deze week men nieuwe stukken voor men nieuw pc'tje bestellen,dit alles word nieuw aangekocht,want mijn oude pc moet ook nog blijven draaien.
Ik ben geen gamer,af en toe wel eens flightsimulater maar dat zal het dan wel zijn ook. In tegenstelling tot men vorige config in mijn gesloten topic heb ik zelf al wat aanpassingen gedaan.
Ik gebruik de pc vooral voor video-en foto bewerking en dan nog ook voor de dagelijkse toepassingen.
De software dat ik gebruik is:Corel designer suite 12,Corel paint shop proX,Roxio easy media creator 8,Convert XTODVD,Surething CDLabeler,clone DVD,Corel Draw Graphics Suite X3,Adobe Photoshop cs2,Adobe premiere Pro,Macromedia dreamweaver+flash8,Autocad,Wacom Justoffice Write,Scansoft omnipage 15 en dan nog de dagelijkse toepassingen en software.
Dit had ik nu samengesteld:
Processor:
AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.4GHz Socket 939 2MB, BOXED m/koeler
Moederbord:
Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16
Grafische kaart:
?????
Dvd lezer:
LG DVD Drive, GDR-8164RBB, 16x52, Zwart OEM
Toetsenbord en muis:
Logitech Cordless Desktop MX3000, Keyboard/Laser-mouse, Retail, Azerty
Harde schijven:
-Maxtor DiamondMax 10 250GB Sata2 16mb 7200rpm
-Maxtor DiamondMax 10 300GB SATA2 16MB 7200RPM
-Maxtor DiamondMax 10 300gb ide/ata 16mb 7200rpm
-Western Digital Raptor 150GB SATA 16MB 10000RPM
Behuizing:
NZXT LEXA Zwart Aluminium behuizing, schroefloos ontwerp, (zonder voeding)
Geheugen:
OCZ Platinum, DDR PC4000 2048MB Kit, w/ two matched 1024MB Dual DIMMs
Voeding:
OCZ Technology Powersupply ATX 520W 120mm Fan, SATA, 20/24pin
Monitor:
Samsung 21" LCD Syncmaster 215TW TCO03 Zilver, 1680x1050, 8ms, VGA/DVI, 1000:1
DVD-schrijvers:
-Samsung DVD-recorder SH-W163A SATA Zwart OEM
-Samsung DVD±RW brander, SH-S162L, 16x, Dual, LightScribe, Zwart OEM
Ik heb deze pc samengesteld om een 3-tal jaartjes mee verder te kunnen. Nu was de vraag,is het moederbord wel de juiste keuze en of deze Grafische kaart voldoende is voor mijn toepassingen.
Had ergens gelezen in dit forum dat de grafische kaart niet veel met video-bewerking enzo te maken had,klopt dit?
Als geluidskaart ga ik het nog eventjes houden op de standaard 7.1surround van het moederbord,mss later een geluidskaart aankopen maar begrijp er het nut niet van in?
Ik heb al zo veel gelezen op het net,maar geraak echt niet uit mijn keuze. Daarom heb ik deze topic geopent.
Hoop met deze 2de poging alles duidelijk uitgelegd te hebben en hoop ook dat mijn taalgebruik verbeterd is.
Alvast bedankt voor de reacties.
MVG