Dropdown menu en (i)frames

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-02 16:18

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Tweakers,

Op dit moment ben ik bezig met een dropdown menu en heb eerder altijd gebruik gemaakt van frames. Echter als ik het menu in het topframe zet dan valt het dropdown menu onder het main-frame.

Als ik door het forum blader zie ik dat meer mensen hiermee tegen de lamp aanliepen. Iframes kon een oplossing bieden, maar zelfs als ik iframes gebruik valt het menu achter het andere frame.

Iemand anders vertelde me dat het misschien mogelijk was om het telkens met javascript te laten includen.

Is er misschien iemand die dit probleem ook eerder heeft gehad en er een oplossing voor heeft gevonden? Ik zou niet weten waar te beginnen.

Het gaat er mij om dat ik het menu maar in 1 html file heb staan en bij wijzigingen in het menu dus ook maar 1 keer hoef aan te brengen in 1 file.

Natuurlijk heb ik ook een voorbeeld van het menu dat ik in een iframe heb gezet als een test;

Voorbeeld

Alvast bedankt :)

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Misschien een CSS menutje? Je hoeft dan namelijk ook alleen de CSS voor de layout aan te passen, inhoud moet je wel per pagina aanpassen.

Dan krijg je zoiets als dit, de tutorial staat hier.

Volgens mij werkt deze wel met frames (kan met javascript vast ook wel, geen expert daarin), dus als je hem in een frame zet, hoef je nog steeds maar 1 pagina te veranderen als je iets wil veranderen eraan.

Jou hele menu doet het bij mij sowieso niet (zonder frames bekijken).

[ Voor 33% gewijzigd door Muthas op 22-05-2006 19:03 ]

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-02 16:18

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
@ Muthas;

Bedankt voor je reactie. Ik had de javascript file niet geupload. Vandaar dat hij ook in de originele file niet werktte Afbeeldingslocatie: http://partyflock.nl/images/light/smileys/bloos.gif. Should work now.

Maar ik ga het gelijk eens proberen. Maar als je het in CSS gaat invoeren heb je geen frames meer nodig toch? Ik ken de techniek nog niet hierachter, maar ik ga het in ieder geval even doornemen.

Bedankt! :)