Toon posts:

Probleempjes Gainward 7900GT

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik 3dmark05 en 3dmark06 probeer te openen krijg ik bij allebei exact dezelfde foutmelding;
IDirect3DDevice9::Present Failed: Device lost (D3DERR_DEVICELOST)

Wat heb ik al gedaan om dit op te lossen?
Andere drivers downloaden. Ik heb Windows XP Pro, maar ik wist niet of dat altijd 64-bits is??.
Heb voor de zekerheid de 2000/XP Versie van de nvidia-website.

Ook na het downloaden van deze driver blijft het probleem :r.

Specs:
AMD 3700+ (stock speeds)
DFI Lanparty Ultra-D
OCZ 2 x 1024 XTC
Gainward 7900GT
XP Pro

• Samjung
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 20:42
Heeft dit niet met Direct X te maken?
Probeer is de nieuwste direct x van microsoft website te downloaden

Verwijderd

Topicstarter
Mijn meegeleverde Gainward programma (EXPERTool) geeft aan dat ik DirectX 9.0c heb.
Ik heb trouwens ook nog gekozen voor het mee-installeren van de nieuwste DirectX bij het installeren van zowel 3dmark2005 als 3dmark2006.

Verwijderd

Tja, dat heb je als je nvidia koopt tegenwoordig.

Kheb zon gevoel dat ze een beetje te snel gereleased zijn die 7900 lijn, zonder de problemen aan te pakken wat ati met de 1800 deed( wachten met releasen tot alles echt klaar was).
Alles heb zn voor..en zn nadelen :>

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 02:57 ]

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-07 19:03

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 02:56:

Kheb zon gevoel dat ze een beetje te snel gereleased zijn die 7900 lijn, zonder de problemen aan te pakken wat ati met de 1800 deed( wachten met releasen tot alles echt klaar was).
Vooroordeel. Gewoon flame.
Ff ontopic zonder gebazel, probeer idd toch eens de laatste directX nog eens te installeren en de laatste videokaart driver, wat al gezegd is. Dit klinkt als een echt directX probleem idd.

I see dead pixels...

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 02:56:

:X
offtopic:
Je weet niet waar je het over hebt. Houd dit soort opmerkingen voortaan liever voor je...

Is de videokaart overgeklokt? Zo ja, terugklokken en nogmaals proberen. Dat is in het verleden namelijk al eens de oorzaak geweest. Als dit niet het geval is of niet helpt, DirectX deïnstalleren en herinstalleren.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het weer :).
Ik heb inderdaad de nieuwste drivers gedownload van de nvidia site, maar er klopt iets niet...
3DMark06 deed het 1 x voordat hij er ermee stopte: 3dmark06 score: 4404.

Nu hij het wel doet wilde ik het nog een keertje proberen maar het ziet er niet meer zo mooi uit als de eerste keer :( :o. 3dmark06 score: 3907.

Nu heb ik dus ook geen Gainward drivers meer (EXPERTool is het meegeleverde programma). Dat vond ik eigenlijk wel fijn want dan kon ik zo handig de snelheid van de 7900GT instellen.
Clock en memory, d.m.v. schuifje.

@jotheman
Ik had al de nieuwste DirectX (9.0c), dus daar lag het niet aan.
Het lag dus gewoon aan mijn drivers.

@r00n
Ik had hem nog niet overclocked.

Bedankt voor de hulp iedereen...

/edit
Waar kan ik andere drivers downloaden? Om te kijken of het dan wel mooi is en of het er dan beter eruit ziet?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 17:21 . Reden: toevoeging ]

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Hier kan je andere driverversies downloaden.

Overigens zijn er veel meer tooltjes om je videokaart mee over te clocken dan Expertool. Zoek op google maar eens naar Rivatuner.

[ Voor 8% gewijzigd door Rhannie op 23-05-2006 17:24 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
@Paddixx
Rivatuner heb ik al gedownload en geïnstalleerd, maar als je naar "customize" gaat (waar normaal alle overclockopties staan) staan er maar 4 standaard beeldschermen. En dus geen 1 met overclockopties enzo.

Hij ziet wel dat ik een 7900GT op een Samsung 730BF heb draaien, maar onder dat boxje staat "No additional information available". Kan ik hieruit de conclusie trekken dat Rivatuner geen 7900GT ondersteunt?

Ik draai XP PRO, moet ik nu een 32-bits XP driver of een 64-bits XP PRO driver halen? :?

• NightCrawler_NX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-01 14:46
1 tip... na iedere benchmark even rebooten... doe je dat niet dan stort je score redelijk in elkaar....

De laatste Rivatuner http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163 ondersteund je kaart wel..
Maar wees voorzichtig er mee.. als je kaart goed werkt overklok 'm voorlopig niet... er zijn duizenden die met een gare 7900 GT/GTX kaart zitten...

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

NightCrawler_NX schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:14:
1 tip... na iedere benchmark even rebooten... doe je dat niet dan stort je score redelijk in elkaar....

De laatste Rivatuner http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163 ondersteund je kaart wel..
Maar wees voorzichtig er mee.. als je kaart goed werkt overklok 'm voorlopig niet... er zijn duizenden die met een gare 7900 GT/GTX kaart zitten...
Leg eens uit? Ik zie niet in hoe je je kaart kan mollen door 'm over te clocken met Rivatuner. Helemaal als je aan laat staan dat Rivatuner iedere keer een 'test' uit moet voeren voordat je overclock gesaved wordt. Als je te ver gaat slaat je PC gewoon vast, moet je rebooten en dan staat alles weer op de standaardwaarden en dan kan je het nog een keer proberen.

Je kan 'm dus gerust overclocken zonder dat er wat mis zal gaan met je kaart.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• NightCrawler_NX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-01 14:46
Normaliter wel ja.... Er is alleen een enorm probleem met de 7900 kaarten zowel de GT als GTX... lees dit maar eens op je gemakje door CLUB3D 7900GTX 512
De meningen zijn verdeelt maar het lijkt erop dat het wel degelijk een hitte probleem is... overklokken betekend ook meer warmte op die plek dus een grotere kans tot tranen achteraf..
Pagina: 1