Toon posts:

Problemen met WoW

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met WoW, misschien andere games maar momenteel is dit eigenlijk wat ik het meeste speel en problemen bij heb.

Ik heb 3 echte problemen die blijven terug keren :

1. Beeld zwart, VPU recovery komt en spel gaat weer verder maar zwaar irritant.

2. Beeld word zwart en gaat daarna naar power safe mode en pc reageert niet meer tot reboot.

3. Lijnen door het beeld en pc reageert niet meer.

Eerst was dit eigenlijk alleen op bepaalde plekken in de game maar nu lijkt het steeds vaker voor te komen, soms 3x in 10 minuten tijd...

En een enkele keer kan ik de pc 1 of 2 dagen laten draaien zonder enige problemen te hebben, alsof hij dan een goeie boot te pakken heeft :S

mijn pc :

P4 3 Ghz
1024 DDR
Asus extreme AX600XT-TD ( ati chip )

Verder heb ik WinXP up to date en de nieuwste ATI drivers.
Heb in verleden andere drivers geprobeert maar dat hielp ook niet

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Ik heb hetzelfde met mijn Radeon X800 XT in WoW. Ik heb het idee dat de kaart te warm wordt en daarna bovenstaande kuren begint te vertonen.

• Flip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-07 23:21

Flip

^^

Download is 3Dmark 05, en laat dat een tijdje draaien, en kijk of hetzelfde probleem naar voren komt.
Aangezien het eerst op 'bepaalde plekken van de game' was, is het misschien ook slim om het spel even te patchen, misschien dat daar het probleem in zit.
Als laatste kun je nog altijd even proberen, als je de mogelijkheid hebt, hem in een andere pc te testen, en te kijken of je daar het probleem ook hebt?

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Zet in het ATI controlpanel VPU Recovery uit en kijk of het probleem zich dan nog steeds voor doet. VPU recovery aan laten staan wil namelijk nog wel eens voor problemen zorgen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Paddixx schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:26:
Zet in het ATI controlpanel VPU Recovery uit en kijk of het probleem zich dan nog steeds voor doet. VPU recovery aan laten staan wil namelijk nog wel eens voor problemen zorgen.
Ik heb dit een tijdje gedaan en toen liep de pc gewoon vast inplaats van een VPU recovery te doen

Verwijderd

Topicstarter
Flippov schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:25:
Download is 3Dmark 05, en laat dat een tijdje draaien, en kijk of hetzelfde probleem naar voren komt.
Aangezien het eerst op 'bepaalde plekken van de game' was, is het misschien ook slim om het spel even te patchen, misschien dat daar het probleem in zit.
Als laatste kun je nog altijd even proberen, als je de mogelijkheid hebt, hem in een andere pc te testen, en te kijken of je daar het probleem ook hebt?
Ik download hem nu en game patchen kan niet, tenminste zonder nieuwste patch kom je er niet in :)

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:07
Toen ik vroeger een 9800 had kreeg ik in de zomer ook vaak VPU recovery errors. Bleek een kapotte fan te zijn op mn video kaart. Ik denk persoonlijk dat het een warmte probleem is.

Prima.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:07
VPU Recoveries of crashes tijdens WoW waren bij ATI kaarten een tijdje terug een bekend en vaak voorkoment probleem. Vooral in Searing Gorge en Blackwing Lair vanaf Chromaggus hadden veel ATI users last van spontane VPU recoveries. Met oude (5.1 dacht ik) Catalysts werkte het nog wel, en een tijdje terug is de hele issue verholpen door ATI, check dus even of je de meest recente Catalysts hebt al je een ATI kaart hebt. Als je nu iets tussen 5.1 en 6.0 hebt, dan is dat 100% een driver die juist die recoveries veroozaakte.

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Thralas schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:50:
VPU Recoveries of crashes tijdens WoW waren bij ATI kaarten een tijdje terug een bekend en vaak voorkoment probleem. Vooral in Searing Gorge en Blackwing Lair vanaf Chromaggus hadden veel ATI users last van spontane VPU recoveries. Met oude (5.1 dacht ik) Catalysts werkte het nog wel, en een tijdje terug is de hele issue verholpen door ATI, check dus even of je de meest recente Catalysts hebt al je een ATI kaart hebt. Als je nu iets tussen 5.1 en 6.0 hebt, dan is dat 100% een driver die juist die recoveries veroozaakte.
mijn pc :

P4 3 Ghz
1024 DDR
Asus extreme AX600XT-TD ( ati chip )

Verder heb ik WinXP up to date en de nieuwste ATI drivers.
Heb in verleden andere drivers geprobeert maar dat hielp ook niet
Goeie tip, dat wel, maar hij had het dus al verteld in de starttopic.

Ik ruik hier toch echt problemen met warmte of clocksnelheden. Heb je toevallig de kaart overgelockt of een custom koelertje erop gezet? Dan zou het kunnen zijn dat je of een nieuwe koeler moet proberen voor je kaart, of even de huidige koeler moet controleren (niet te strak/los?).

Verwijderd

Topicstarter
Cleetje schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:55:
[...]

[...]

Goeie tip, dat wel, maar hij had het dus al verteld in de starttopic.

Ik ruik hier toch echt problemen met warmte of clocksnelheden. Heb je toevallig de kaart overgelockt of een custom koelertje erop gezet? Dan zou het kunnen zijn dat je of een nieuwe koeler moet proberen voor je kaart, of even de huidige koeler moet controleren (niet te strak/los?).
Nee niet overgeclocked of een andere koeler maar ik vind raar dat hij soms gewoon aantal dagen kan lopen zonder problemen en daarna 1x rebooten voor iets en dan error om de 5 minuten

• Haijo
  • Laatst online: 16-01 15:23
<zucht>

Ik heb exact hetzelfde probleem, BSPlayer Pro en GForce 5200. Echt ontzettend frustrerend!

Heeft iemand al een oplossing?

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:07
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:41:
[...]

Nee niet overgeclocked of een andere koeler maar ik vind raar dat hij soms gewoon aantal dagen kan lopen zonder problemen en daarna 1x rebooten voor iets en dan error om de 5 minuten
Is dat een aantal dagen gewoon windows of een aantal dagen spelletjes spelen? Indien het alleen windows is dan is het logisch aangezien die niet intensief de GPU gebruikt.
Haijo schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:45:
<zucht>

Ik heb exact hetzelfde probleem, BSPlayer Pro en GForce 5200. Echt ontzettend frustrerend!

Heeft iemand al een oplossing?
BSPlayer is een video afspeel programma dat volgens mij alles hardwarematig decode, hierbij weet ik alleen niet of de GPU of de CPU dat doet. Ik zou gokken op CPU waardoor jouw probleem weer iets anders zou moeten zijn.

Hebben jullie allebei al programma's zoals 3DMark en Sysmark een tijdje laten draaien op hoge instellingen? Dit zou (indien het een warmteprobleem is) dezelfde resultate moeten opleveren (oftewel een crash).

Prima.

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Algemeen bekend probleem, download cat 5.1 en het probleem is opgelost

https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894

[ Voor 38% gewijzigd door kamphuis op 24-05-2006 09:53 ]

• Haijo
  • Laatst online: 16-01 15:23
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 23:25:
[...]

Is dat een aantal dagen gewoon windows of een aantal dagen spelletjes spelen? Indien het alleen windows is dan is het logisch aangezien die niet intensief de GPU gebruikt.

[...]

BSPlayer is een video afspeel programma dat volgens mij alles hardwarematig decode, hierbij weet ik alleen niet of de GPU of de CPU dat doet. Ik zou gokken op CPU waardoor jouw probleem weer iets anders zou moeten zijn.

Hebben jullie allebei al programma's zoals 3DMark en Sysmark een tijdje laten draaien op hoge instellingen? Dit zou (indien het een warmteprobleem is) dezelfde resultate moeten opleveren (oftewel een crash).
WTF? Ik had dit in een totaal ander topic gepost?! 8)7

Negeer mijn post maar, :?
Pagina: 1