ALDI pc stunt . iemand ervaring mee

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 11:58
ALDI PC stunt = is dat wat??

Hoi.

ik ben zelf behoorlijk thuis in het computer wereldje enzo, (lees ik zou mijn computer daar zelf dus nooit kopen). Maar nu gaat mijn vader (YES eindelijk, hij heeft nu een p90 staan en kan dus geen multiplayer games doen, bv via internet maar de telefoonrekening is al te hoog) een nieuwe comp kopen, ik heb eens zitten rekenen en dat aldi ding schelt ongeveer 2 a 300 piek.

Dus in principie is dat best wat maar nu is de vraag: IS DEZE COMPUTER WAT, hebben er mensen ervaring mee (een mand geleden was deze aanbieding er ook maar heb toen gezegd dat hij beter kon wachten IVM introductie van thunderbird, maar nu zijn die dingen nog steeds niet te krijgen)

SPECS (uit mijn hoofd):

CPU: P3 667 (666.6666666)(133frontside bus, dus een min punt))
HD : 20 gig HD
MEM:128 MB (siemens, 133mhz duh)
VId:tnt2 32MB NVIDA (weet iemand of dit de tnt2 isof de tnt2 M64(VANTA)???? ik denk zelf het laatste)
Overige: geluitskaartje toestenbord etc.

KOST A 2300 gulden (incl btw)

In principe een leker systemje (voor de niet overklokker, toch???)
Die 133 frontsidebus is een nadeel zodat hij niet een heel klein beetje over geklokt kan worden (hij is voor me pa dus kan geen zware ingrepen doen) maar ook is ook wel weer een voordeel.

Heeft iemand z'n ding gekocht toen de eertse lichting er was, en bavalt het!!!

alvast bedankt

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

ik ken iemand die dat ding gekocht heeft en die was er erg tevreden mee, het is een beginnende dus niet veeleisende gebruiker, dus of dat veel zegt...

BTW: ben je er niet te laat mee? want die dingen gaan altijd als warme broodjes over de toonbank

How bad is it on a scale from one to Spurs

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
Die videokaart is de TNT2 Pro, zit tussen de M64 en de gewone in volgens mij.

Flickr | Lego collectie

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn vader heeft ooit bij de Aldi een PC gekocht. Helaas deed de CD-speler het niet. Hij netjes bellen, waarna ze die gehele PC op kwamen halen (ter plaatse vervangen wilden ze niet). Na een paar weken (!) wachten, werd de PC weer afgeleverd, ditmaal werkte alles.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
De pro zit tussen de gewone en de ultra in ; ofwel is een hele leuke kaart !!

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

ik heb 2 jaar geleden ook bij Aldi een pc gekocht, het enige onderdeel wat ik er nog van heb is de kast... gewoon kopen bij winkels die over computers, geen winkels die vreten verkopen.

Gewoon verder kijken dan je neus lang is, en niet bij Aldi kopen, daar krijg je alleen maar problemen mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.menf.co.uk/artwork/redeye.gif

Verwijderd

Uh...volgens mij zit er geen monitor bij...gaat je 300 gulden prijsverschil.

Maar ik kan ook verkeerd hebben gekeken...

Verwijderd

Ik werk zelf ook bij een computer winkel, en wij gaan toch ook geen kaas verkopen? Tja mensen kopen een pc in een winkel waar men er ervaring mee heeft, er verstand van heeft zodat ze als ze vragen hebben terug kunnen gaan. En die jochies die daar de schappen lopen te vullen weten toch echt helemaal geen snars van kapotte cd rom drives :)

Markt vervaging sux :r

Verwijderd

Het ziet er erg gammel uit en dat is het ook. Een keer zoiets gekocht voor m'n oom, maar de eerste week was de lade van de cd-romspeler afgebroken, later crashte de harddisk, etc etc...
www.oogdesign.com

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

de onderdelen van de aldi computers zijn naar mijn idee altijd goed.

Als je de onderdelen los koopt bij een computer zaak, ben je bijna altijd duurder uit. Maar waar de aldi haar winst op maakt is het feit dat de helpdesk 1 gld/minuut kost. Achterop de kasten bij de aldi staat dat je de kast niet mag openmaken, als je dat wel doet, dan vervalt de garantie.. Maar als ervaren Tweaker is dat geen enkel probleem natuurlijk...

Heb bedrijf dat achter de helpdesk zit, zit bij ons in t dorp...

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 11:59
Die TNT2 is dus wel een M64. Niet doen dus als je vaak gamed.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-08 14:34
pleur deze topic ff in hardware

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

niet doen, zeker niet als beginner.

Een ervaren iemand kan vaak nog wel eens een huis, tuin en keuken reparatie uitvoeren. Maar als Newbie dan begin je er niet aan en kost een reparatie o.i.d. meer dan het voor deel wat je er mee zou hebben.

Veel computer zaken hebben wel een budget lijn met goede hardware er in. Ik geloof dat ze bij PC-Speed zelf een studenten pc hebben voor nog geen 1500,- (excl. monitor dacht ik).

Denk goed na voor je een beslissing maakt. Ik zelf zou het NOOIT doen.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

de TNT2 is een MSI 8806 TNT2 pro; ik (=mijn ouders) heb die PC.
TNT2 versies: http://www.nvidia.com/Products/Pages.nsf/pages/RIVA_TNT2_Comparison

Verder gewoon een goede pc, helaas microATX en een Mini Tower (WEL een AGP slot!). Ook niet over te klokken (automatische cpu detectie) maar dit zijn, vind ik, de enige nadelen...

Oh ja, Media Markt heeft een vergelijkbare aanbieding qua prijs/pc; zie hier: http://www.mediamarkt.com/nl/pdf/16-06/1.pdf
P3-750, 128MB, ATI Rage 128/32MB, Onboard geluid, 20GB HD en 48xCDrom + Lexmark printer f2333,- Losse 17" Monitor f333,-

Ze hebben hier wel vaker zulke aanbiedingen de laatste tijd, vooral sinds de opening van de 2e winkel. Ik weet dus niet hoelang ze met deze aanbiedingen door blijven gaan...

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Die peecee's zijn k*t dingen bij m'n vriendin hebbuh ze ook zo'n kreng van de aldi ( de PII 350 )

lpt poort aanstront... ( onboard natuurlijk )
hd crasht....kaduk
toen onboard geluid kaduk...

Toen heb ik ze maar een pc gebouwd :) die doet het nog steeds goed. Alleen monitor cpu en mem van oude pc zit der in

Die monitor zuigt trouwens ook... trilt al bij 1024x786 @ 60 Hz... Das dus echt kut voor een 17"

Verwijderd

ik werk bij het bedrijf wat vroeger altijd de aldi pc 's leverde (t/m de pIII 450),
Aldi, maakt GEEN winst op deze pc's,(18 piek ofzo)
fabrikant (wij in dit geval maken) bijna GEEN winst erop, je moet aan zo'n idioot lage prijs voldoen dat je gewoon amper marges hebt, daar bij komen er nog 's flinke overige kosten bij,

De opmerking dat de aldi de winst maakte via de Helpdesk klopt niet, dit valt onder het service gedeelte, dat door de fabrikant wordt geleverd, even voor de duidelijkheid:
onze helpdesk kost: f0,30, hiervan krijgen wij van de ptt f0,02 per minuut, huer van moet je dus je personeel betalen, een ophaal opdracht (als je pc dus defect is) kost alleen al aan vervoers en administratie kosten een paar honderd gulden, hiergaan voor de fabrikant dus de kosten inzitten, (komt nog een keer de kosten van de TD bij.

De componenten die gebruikt worden zijn.... op zich wel goed, maar bv de wd harddisk die in de pIII450 zat, was niet de topper van WD maar een goedekope uitvoering van hun, boven dien, was dit project een serie van 20.000 dan gaat er al nel iets van de prijs af.

dus: de fabrikant maakt uiteindelijk geen winst op de systemen eerder verlies.
de aldi, maakt een of 2 tientjes winst, en de raken ze waarschijnlijk ook al weer kwijt aan opslag kosten e.d.

waarom doen ze dit dan
de fabrikant (wij dus): een hele goede vraag, daarom zijn we dus gestopt

de aldi: publiciteit, mensen in de winkel krijgen etc etc

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

naar mijn idee is die helpdesk toch echt één gulden per minuut...

Verwijderd

welk merk van de aldi heb je??

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

kom op man; Aldi :'( :'( :'(

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

D'r zit ook nog een zegel op de achterkant. Kun je zelf niet uitbreiden zonder de garantie te laten vervallen. Uitbreiden moet door een erkend (of zo iets vaag, maar het gaat geld kosten) bedrijf worden gedaan. Niet dat er veel uit te breiden valt met 3 PCI-sleuven...

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Kennis heeft een Aldi PC gekocht (toch na het sterk afraden van mijn kant) van de vorige lichting.
Was d8 ik een PIII 667.
Baalt nog steeds dat hij hem toen gekocht heeft.
Vage foutmeldingen (lees: 98 en 2000 dat spontaan crasht).
Cd-rom speler die waarschijnlijk voor de BSA werkt, kan dus (bijna) geen gebrande cd's lezen.
Onboard shit, dat alleen maar problemen geeft.

Kortom: Niet kopen, Niet doen, Laten liggen, Afblijven, Door lopen, Ze horen alleen levensmiddelen te verkopen, Laat je niet verleiden door de "goedkope prijs" goedkoop is blijkbaar maar weer duurkoop.

Tis weer het bekende cliché, maar je koopt bij je PC-boer toch ook geen zak piepers of een pakmelk.

Dit geldt dus vice-versa.

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

diamond: daar moet ik je idd gelijk aan geven wij krijgen heel soms wel 's end-users aan de balie (wij verkopen normaal allen -merk producten aan distributeurs en retailers), en dan zijn ze kei kwaad, een door de td veel gemaakt uitspraak is dan idd: u koopt bij de groenteboer toch ook geen auto?????
Pagina: 1