[showcase] Rally fotos

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een aantal foto's gemaakt tijdens de rally in Hulst - Zeeuwsch Vlaanderen.
1
Afbeeldingslocatie: http://www.zeeuwseogen.nl/Offsite/DPZ/rally/rallyzwsvlndr23042005%20034.jpg
2
Afbeeldingslocatie: http://www.zeeuwseogen.nl/Offsite/DPZ/rally/rallyzwsvlndr23042005%20047.jpg
3
Afbeeldingslocatie: http://www.zeeuwseogen.nl/Offsite/DPZ/rally/rallyzwsvlndr23042005%20053.jpg
4
Afbeeldingslocatie: http://www.zeeuwseogen.nl/Offsite/DPZ/rally/rallyzwsvlndr23042005%20079.jpg
5
Afbeeldingslocatie: http://www.zeeuwseogen.nl/Offsite/DPZ/rally/rallyzwsvlndr23042005%20084.jpg

Trouwens een echte aanrader als je van auto's houdt, mooie ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 09:09
:9~ Foto #2 :9~ O+ _/-\o_

Erg mooi hoor, daar had ik trouwens ook wel bij willen zijn zeg, Rallyfan meld zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Wat een ontzettend gave foto's _/-\o_ Echt helemaal niks op aan te merken. Voor mij is dit gewoon een showcase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:20
Foto's 2 en 3 vind ik erg geslaagd!

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hadden de foto's niet (nog) beter kunnen zijn met een pol.filter? Dan heb je tenminste al niet de "storende" reflectie in de vooruit. Maar toch, zeer geslaagde foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nog een tip, waardoor ikzelf deze mooie foto's nog mooier zou vinden: gebruik 's een iets langere sluitertijd, waardoor je de beweging een beetje minder bevriest, dan wordt het geheel nog wat levendiger. Of, trek je camera mee met de beweging van de auto, waardoor je een extra gevoel van snelheid krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Heaget schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:18:

Erg mooi hoor, daar had ik trouwens ook wel bij willen zijn zeg, Rallyfan meld zich :)
* frankivo sluit zich hier volledig bij aan
:9~ :9~ :9~

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heaget schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:18:

Ik vind 2 ook de mooiste :). Ik zou alleen kijken of je de volgende keer de auto iets meer rechts in beeld kan krijgen (in dit geval dan), zodat je zeg maar iets meer van de bocht ziet waar hij heen gaat sturen... Verder zou ik ook iets meer weg schieten (wat minder hoog mikken dus) want bomen zijn minder intresting in deze foto, imho natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties zover. Een polarisatie filter was te donker geweest denk ik, het was bebosd gebied en het was bewolkt en regenachtig, de boompartijen waren dan denk ik dicht getrokken door onderbelichting.

Anyway, hier nog een stuk of wat rally plaatjes:

2-1
Afbeeldingslocatie: http://www.zeeuwseogen.nl/Offsite/DPZ/rally2/rallyzwsvlndr23042005%20011.jpg

2-2
Afbeeldingslocatie: http://www.zeeuwseogen.nl/Offsite/DPZ/rally2/rallyzwsvlndr23042005%20014.jpg

2-3
Afbeeldingslocatie: http://www.zeeuwseogen.nl/Offsite/DPZ/rally2/rallyzwsvlndr23042005%20017.jpg

2-4
Afbeeldingslocatie: http://www.zeeuwseogen.nl/Offsite/DPZ/rally2/rallyzwsvlndr23042005%20039.jpg

2-5
Afbeeldingslocatie: http://www.zeeuwseogen.nl/Offsite/DPZ/rally2/rallyzwsvlndr23042005%20046.jpg

2-6
Afbeeldingslocatie: http://www.zeeuwseogen.nl/Offsite/DPZ/rally2/rallyzwsvlndr23042005%20054.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Heb je van foto#2 ( uit de eerste serie ) een grotere? Ik zou hem graag als wallpaper gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

RvO_6 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:32:
Wat een ontzettend gave foto's _/-\o_ Echt helemaal niks op aan te merken. Voor mij is dit gewoon een showcase.
Eens, daarom titelfix > showcase :) Erg strak hoor allemaal, ondanks het lastige licht, en de snelheid! heb je heel behoorlijke foto's gemaakt, netjes :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 14:50

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

erg vet!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mooie foto's
.
.
.
.
maar ben ik nou de enige die Subaru's lelijk vindt? :X

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

SnoeiKoei schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:32:
Mooie foto's
.
.
.
.
Ik denk het, ik vind ze juist zeer vet 8)

Die foto's zijn ook zeer goed gelukt!

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele mooie foto's hoor.. :9~

@Snoeikoei..vind ze ook überlelijk.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:04
SnoeiKoei schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:32:
Mooie foto's
.
.
.
.
Ja, denk dat je echt de enige of één van de weinige bent die Impreza's lelijk vind.

@ TS, super foto's dit.
Eigenlijk weinig op aan te merken.
Net als hierboven ergens zou ik een aantal foto's met beweging ook wel mooi hebben gevonden. Niet allemaal, maar een aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
NielsOveres schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:39:
[...]

Ja, denk dat je echt de enige of één van de weinige bent die Impreza's lelijk vind.

@ TS, super foto's dit.
Eigenlijk weinig op aan te merken.
Net als hierboven ergens zou ik een aantal foto's met beweging ook wel mooi hebben gevonden. Niet allemaal, maar een aantal.
Ga jullie mond maar spoelen met zeep! Die Subaru is echt prachtig gewoon! _/-\o_ Die Chevroletjes zien er dan echt weer niet uit.

woops :X

[ Voor 4% gewijzigd door Heaget op 23-05-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zitten hele stoere foto's tussen, alleen ligt het nou aan mijn scherm of zijn niet alle foto's helemaal scherp en af en toe beetje rare kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:04
Heaget schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:37:
[...]

Ga jullie mond maar spoelen met zeep! Die Subaru is echt prachtig gewoon! _/-\o_ Die Chevroletjes zien er dan echt weer niet uit.
offtopic:
Ik zeg toch echt dat ik de Impreza mooi vind. Waarom je mij quote is me een raadsel. :+

De 2e serie foto's zijn eigenlijk ook gewoon top. Dus eigenlijk hetzelfde als bij mijn vorige reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 17:35
Heaget schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 08:57:
Heb je van foto#2 ( uit de eerste serie ) een grotere? Ik zou hem graag als wallpaper gebruiken :)
Dat was ook mijn eerste gedachte :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Ik vind het een aardige serie. Maar ik heb wel een paar puntjes van kritiek.
Alle foto's zijn bevroren, korte sluitertijd dus, een rally/race foto wordt pas echt tof als je hem pant (schrijf je dat zo?)
Ik vind dat er teveel contrast in zit, met name goed te zien bij de witte auto's in de tweede serie ontstaan er witte vlakken zonder detail.
Het geheel is best leuk om te zien, maar zowel in de foto's als de nabewerking is nog wat te verbeteren.

ennueh..... Een Impreza is een foeilelijke bak :P

[ Voor 3% gewijzigd door Stiegl op 23-05-2006 12:57 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

foto 2 is wat mij betreft de beste. Ik heb de ballen verstand van foto's enzo maar ik mis bij een hoop de snelheid die er ongetwijfeld wel was. Zeker bij foto 4 heb ik het idee dat het mijn opa had kunnen zijn die met oma een tochtje maakt. Klein detail mijn opa is a 8 jaar dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:43:
Misschien nog een tip, waardoor ikzelf deze mooie foto's nog mooier zou vinden: gebruik 's een iets langere sluitertijd, waardoor je de beweging een beetje minder bevriest, dan wordt het geheel nog wat levendiger. Of, trek je camera mee met de beweging van de auto, waardoor je een extra gevoel van snelheid krijgt
he? hoe dan? dan krijg je geen scherpe foto hoor,... doe dan gewoon blurtool,..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
3p0x schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:50:
[...]

Dat was ook mijn eerste gedachte :X
HIer nog iemand die de orginele foto wel wilt hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 13:02:
[...]
Kijk hier maar eens, dat is echt niet met een blur tool gedaan.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 13:02:
[...]

Panning heet dat ;)

Mooie foto's btw, zoals gezegt krijg je met panning wat meer actie en snelheid, maar dit zijn al een bijzonder fraai stel platen!

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:43:
ik vind het juist niet, het is veel moeilijker om juist de beweging te trotseren om een volledig scherpe foto te maken, dat motion blur heeft elke harlekein (zelfs soms met static objects :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
Tja, je moet er van houden denk ik :) . Ik zie een beetje weinig variatie. Foto's 1,2,3,5 en 2-1,2-3, 2-5, 2-6 zijn allemaal in dezelfde bocht gemaakt, en zijn dan ook grotendeels hetzelfde (niet helemaal, maar er zitten wel degelijk vaak dubbele tussen)

Snelheid mag er idd ook meer in, al wordt er bij rally niet vaak gedaan aangezien de snelheid al duidelijk wordt door het opwaaiende stof/puin, en het vast ook niet heel makkelijk zal zijn hierbij. Probleem is dat ik weinig zand zie, waardoor de snelheid er niet echt inzit. Pannen had je dus wel kunnen proberen..

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal, het zijn er veel dat had ik niet verwacht.

Globaal gezien zie ik dat er een aantal mensen zijn die meer snelheid in de fotos willen, dat kan ik begrijpen. Het was toendertijd de eerste keer dat ik zulk soort fotos maakte dus alle tips en adviezen zal ik een volgende keer in mijn achterhoofd houden!

Misschien t.z.t. een meeting van een rally dagje houden?! Het origineel van de Subaru Impreza WRC staat op mijn website, op de beginpagina onder 'wallpapers' daar kun je hem downloaden, geef het wat tijd, die versie is 4,7 mb. Staat er wel een linkje naar de site op ... Als je dat er persee niet op wilt hebben mail me dan even .. stuur ik hem op!

Bedankt zover ... ik heb nog meer fotos van die dag maar dan wordt het veel van hetzelfde .. weet niet of jullie die nog willen zien?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:17:
Bla

Misschien t.z.t. een meeting van een rally dagje houden?!

Bla
Heel goed idee, maar het nadeel is dat ik er altijd pas een week later achter kom dat zo'n rally is geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heaget schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:22:
[...]

Heel goed idee, maar het nadeel is dat ik er altijd pas een week later achter kom dat zo'n rally is geweest...
Ik hou dat soort evenementen meestal wel in de gaten .. geef dan wel bijtijds een seintje hier op het forum.
Pagina: 1