Toon posts:

Videokaart geeft heel soms rare artifacts tijdens boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een nogal heel erg raar probleem. Mijn MSI Geforce 7800GT geeft namelijk in hele rare gevallen een soort van artifacts. Het is tot nu toe 2 keer voorgekomen (in de circa 5 maanden dat ik deze machine heb) en als het gebeurt, gebeurt het ook alleen maar bij het opstarten van de pc. (Als ik de pc zodra deze artifacts zich voordoen laat doorstarten zie je de artifacts ook nog in Windows.)
Verder heeft het probleem zich tot nu toe dus nog nooit voorgedaan als de computer al aan staat of tijdens het gamen. Als het dus gebeurd is het gelijk al zichtbaar tijdens de boot waar ik in de plaats van mijn gewone moederbord post een moederbord post te zien krijg waar sommige tekens zichtbaar zijn en andere tekens er gewoon als kleine streepjes en blokjes uitzien.

Verdere specs:

Tagan TG-480-U22 (480 Watt PSU)
AMD Athlon 64 3700+ (2.20GHz, 1MB L2 Cache) (met Zalman CNPS-7700AlCu koeler)
Asus A8N-E
Kingston 2x 1024 Meg Ram (2GB Ram Totaal, CL 3-3-3-8)
MSI Geforce 7800GT ViVo
Creative Soundblaster Audigy 2
Seagate Barracuda 7200.7 200Gb (PATA, 7200rpm, 8Meg Cache)
Lite-On SOHD16P9S DVD-Rom
Plextor PX-716A DVD-/+RW

De temps van de videokaart zijn goed namelijk gewoon rond de 40 a 45 graden idle en rond de 55 tijdens het gamen.

Wat zou hier het probleem kunnen zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 17:19 ]

Verwijderd

schijnt veel voor te komen met de nieuwe Nvidia kaarten ... kijk is in die andere topics over deze kaarten ... discussie volop :)

ik zou em als k jou was terug sturen en een nieuwe vragen :)

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 20:58
Kan het misschien niet aan je monitor liggen? Want als ik het zo allemaal zie kan er weinig mis zijn met je videokaart. Zeker omdat het niet onder het gamen gebeurt, maar alleen bij het opstarten.

En als het tot nu toe maar 2x is gebeurd in 5 maanden, en het weer op te lossen is door te rebooten lijkt het me niet zo heel ernstig? Ik heb ook wel is van die rare kwaaltjes gehad aan mn pc, maar die zijn er naar enkele tijd (en dus windows installs O-) ) er weer uitgeslopen.

Macbook Pro, 640 WD extern

Verwijderd

Topicstarter
Clox schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:23:
Kan het misschien niet aan je monitor liggen? Want als ik het zo allemaal zie kan er weinig mis zijn met je videokaart. Zeker omdat het niet onder het gamen gebeurt, maar alleen bij het opstarten.

En als het tot nu toe maar 2x is gebeurd in 5 maanden, en het weer op te lossen is door te rebooten lijkt het me niet zo heel ernstig? Ik heb ook wel is van die rare kwaaltjes gehad aan mn pc, maar die zijn er naar enkele tijd (en dus windows installs O-) ) er weer uitgeslopen.
Nou of dat het met een reboot opgelost is weet ik niet aangezien ik dit niet geprobeerd heb. Ik schrok beide keren dus drukte gelijk op de uitknop, wachtte zo'n 5 a 10 seconden en drukte weer op de aanknop waarna er gewoon geen enkel probleem was. De eerste keer dacht ik van is gewoon toeval kan een keer gebeuren. Maar nu dat het een 2e keer gebeurd is begin ik een beetje te twijfelen dus ik dacht ik vraag of iemand toevallig een zelfde soort ervaring heeft/heeft gehad?