Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 09:58
Beste mede-tweakers, ik zit nu al een half jaar te wachten tot ik eindelijk huurtoeslag krijg gestort. Aangezien ik student ben sta ik inmiddels al aardig in het rood, omdat ik elke maand de volle mep huur moet betalen :( Mijn simpele vraag aan jullie, wanneer wordt de huurtoeslag meestal gestort (dus rond welke datum)? En valt dit altijd samen met de zorgtoeslag?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:19
Valt bij vaak samen met zorgtoeslag. Bijvoorbeeld eind van mei krijg ik voor juni.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Als je al een half jaar zit te wachten op iets wat je volgens mij per maand krijgt, zou je dan ondertussen niet eens met de Belastingdienst gaan bellen? Kennelijk is je aanvraag oid niet goed doorgekomen.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Met Rafe :)

Ik snap niet zo goed waarom je dit aan ons vraagt terwijl je wel een half jaar wacht op huurtoeslag? Je zou, er vanuit gaande dat je de aanvraag keurig hebt ingediend, allang aan de telefoon moeten hangen met de Belastingdienst. Ik krijg zo namelijk de indruk dat je zelf wat laks bent geweest met aanvragen.

• Gurneyhck
@ Rafe en SmartDoDo

Wat denken jullie nu... dat ik nog niet gebeld heb met de belastingdienst?? Dat heb ik al verscheidene malen gedaan en elke keer zeggen ze: "meneer we gaan er direct achteraan, u heeft u geld bij de volgende storting". Zo ook vorige maand weer. Vandaar dat ik hier even vroeg wanneer de huurtoeslag ongeveer wordt gestort zodat ik weet of die datum al is geweest en ik weer moet bellen. Uit de reactie van madg0blin bleek dat die datum al is geweest aangezien ik mijn zorgtoeslag wel al heb. Dus heb net ook weer gebelt, voor de vierde keer, en er wordt nu een spoedprocedure gestart. Als alles goed gaat moet ik mijn geld binnen 10 werkdagen hebben, maar dat moet ik eerst nog zien. Al bij al is het een zeer slecht idee om zorgtoeslag en huurtoeslag in hetzelfde jaar in te voeren. Kijk maar hoeveel ellende er al van is gekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gurneyhck op 22-05-2006 19:57 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:00

Piggen

Lekker bakkie

Heb je misschien tussendoor een wijziging in de aanvraag van je huurtoeslag gestuurd?
Ik heb zelf tot op heden nog geen zorgtoeslag (systeem zal hetzelfde werken als bij huurtoeslag, neem ik aan) ontvangen en aan de telefoon zeiden ze dat ze een achterstand hadden bij de wijzigingen. Ik had namelijk in eerste instantie mijn aanvraag verkeerd ingevuld.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Gurneyhck, wat ik denk is dat je nog niet gebeld hebt aangezien je dat ook niet vermeld in je topicstart :)

Hoe wil je trouwens van ons te weten komen wanneer er gestort wordt wanneer je volgens jouw verhaal de Belastingdienst zelf niet eens kunt vertrouwen op hun woord? Ik denk dat je er goed aan doet eens iemand face-to-face te spreken daar ipv alles via de telefoon te doen.

• Gurneyhck
Ik wil alleen maar weten van iemand die wel al huurtoeslag krijgt rond welke datum dat wordt gestort. Maar wil ik niet weten. Dit topic mag van mij voor de rest dicht.
En @ smartdodo, misschien weet je ook wel dat het superdruk is bij de belastingdienst door al die extra taken die ze hebben gekregen. Dan is het niet gek dat ze hun afspraken niet kunnen nakomen. Vandaar dat ik ze niet helemaal vertrouw. Ik snap heel goed dat het voor hun heel lastig is om iedereen tevreden te stellen met een personeelstekort, maar ik wantrouw ze wel betreft hun afspraken. En daarbij is het heus niet zo makkelijk om met iemand face-to-face te praten van de belastingdienst voor zoiets. Die mensen hebben wel andere dingen aan hun hoofd.

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 15:00
Ik heb ook erg veel problemen met het verkrijgen met de huurtoeslag. Heb het eind december aangevraagt (kon niet eerder ivm verhuizen) en heb tot op dit moment nog niks gehoord. Heb al iets van 6-7 keer met de b-dienst gebeld. Maar het lijkt hun niet te lukken.
De een na laaste keer werd mij belooft dat het 20 mei op de rekening zou staan. Maar je mag raden, het staat er niet op.

Heb ik weer gebeld. Maar verteld dat ik niet meer verwacht dat ik mijn geld voor het eind van het jaar heb en dat ik er wat moedeloos van werd. Ze zouden nu voor de 3e keer een uitzoek opdracht sturen. Maar ik heb er geen vertrouwen meer in.

Gelukkig krijg ik mooi wat geld terug van de inkomstenbelasting, dus ik kan het nog wel even uitzingen.

Maar een andwoord op je vraag. Ze storten rond de 20ste van de maand de zorg -en huurtoeslag

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• Naresh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09-2020
Same shit here ... ik heb t ook al in december al aangevraagt tot op heden niets gekregen meerdere malen gebelt en als antwoord gekregen ze zoeken het uit ....

360 BLOG

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Het mooie er van is ( wij wachten er ook al een tijdje op ) dat het met terug werkende kracht werkt :) Dus zogauw het eindelijk door is heb je een leuk zakcentje op zak gekregen ;)

Blij Met Wilco

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 15:00
-Thunder- schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:07:
Het mooie er van is ( wij wachten er ook al een tijdje op ) dat het met terug werkende kracht werkt :) Dus zogauw het eindelijk door is heb je een leuk zakcentje op zak gekregen ;)
Nu nog hopen dat we er heffingsrente over krijgen :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb zon 2 weken geleden gebeld en ze zeiden iets van eind juni/eind juli dat we het zouden krijgen, wordt er spuug zat van... ik wil dat geld ontvangen :+

Blij Met Wilco

• Vurabes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 21:44

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

In het vragenuurtje van de Tweede Kamer dat ieder moment kan beginnen zal dit onderwerp aan de orde gesteld worden:
KAMERVERGADERING (Via draadomroep)

De vergadering van de Tweede Kamer begint op dinsdag
23 mei om 14.00 uur.

Bij aanvang van de vergadering neemt de Kamer afscheid van mevrouw Vos (GroenLinks). Vervolgens heeft het wekelijkse mondelinge vragenuur plaats:

- mevrouw kant (SP) aan minister Hoogervorst (Volksgezondheid, Welzijn en Sport) over het op straat zetten van onverzekerden door ziekenhuizen;

- de heer Depla (PvdA) aan staatssecretaris Wijn (Financiën) over het feit dat duizenden mensen na vijf maanden nog steeds geen huurtoeslag ontvangen;

- de heer Bakker (D66) aan de staatssecretaris Rutte (Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) over het tekort aan hoger opgeleiden.
Hier is was het vragenuurtje live te volgen.

Tip van de staatssecretaris: bel de belastingtelefoon en leg uit dat je in acute financiële problemen komt, je ontvangt het geld dan binnen 3 tot 10 dagen.

[ Voor 20% gewijzigd door Vurabes op 23-05-2006 16:49 . Reden: Tip van staatssecretaris toegevoegd. ]

On a clear day you can C#

• Gurneyhck
Ze hebben mij ook een spoedbetaling beloofd. En dat is idd. binnen 10 dagen. Dus voor iedereen die problemen heeft, gewoon zeggen dat je geen geld meer hebt en dat je dus de huur niet meer kan betalen. En dat je van hun verwacht dat ze een spoedbetaling doen.
Als ik mijn geld eindelijk heb, zal ik het hier posten.
Succes iedereen!

• Trank00l
  • Niet online
Zorgtoeslag krijg ik altijd op de 20ste van elke maand voor de komende de maand.Hoe het met huurtoeslag werkt weet ik niet dat heb ik namelijk niet ;)

Verwijderd

Mensen als je problemen hebt met je Huurtoeslag en je wacht als maanden (ipv de gewone 2 maanden) dan komt dat door onderschatting van het huur-team in Utrecht.
Er is een hele grote achterstand onstaan vanwege bepaalde fricties en het handigst is om naar
het Belastingkantoor in je buurt te gaan en daar met een medewerker te gaan praten.
In het snelste geval kan hij exact zien waar het probleem ligt aangezien hun PC's zijn aangesloten
op de centrale terminal en als bijkt dat je al heel lang wacht dan kun je een voorschot krijgen in
afwachting van je officiele Huurtoeslag.

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De huursubsidie van deze maand is bij mij al, gewoonlijk eind van de maand dus.

Maar ik vermoed ook een gevalletje 'laksheid' van de TS. Ik had na mijn aanvraag (nov. 2005) ook niks meer gehoord. Januari afgewacht, geen huursubsidie. Gebeld, gevraagd, zou worden teruggebeld. Meteen een termijn gevraagd (2 week). Na 1 week, 6 dagen en 23 uur meteen weer gebeld. Er zou naar worden gekeken, was nog druk etc. Termijn van één week gesteld. Niks gehoord. Wéér gebeld, nu het zo gebracht dat ik, als ik niet snel de huursubsidie kreeg, in financiele moeilijkheden kwam. Er is toen meteen een opdracht tot overboeking gegeven, zónder dat mijn gegevens zijn gecontroleerd. Dag later stond het geld er.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 23:56:
Mensen als je problemen hebt met je Huurtoeslag en je wacht als maanden (ipv de gewone 2 maanden) dan komt dat door onderschatting van het huur-team in Utrecht.
Er is een hele grote achterstand onstaan vanwege bepaalde fricties en het handigst is om naar
het Belastingkantoor in je buurt te gaan en daar met een medewerker te gaan praten.
In het snelste geval kan hij exact zien waar het probleem ligt aangezien hun PC's zijn aangesloten
op de centrale terminal en als bijkt dat je al heel lang wacht dan kun je een voorschot krijgen in
Dat had ik dus in het begin, 4 maanden lang... balen dus :( Ik netjes mijn huurtoeslag ingevuld, opgestuurd. Netjes vermeld dat ik in een studentenhuis zit en dat er 6 meerdere bewoners zitten. Naar 4 maanden komen ze met de melding van: U heeft geen recht op huurtoeslag.

Kortom, leg maar even 475 euro neer want dat heb je totaal gehad :P

Even een brief gestuurd dat ik het er niet mee eens was, en dat ze dat weleens beter kunnen aanpakken. Heb nu een regeling getroffen met ze :+

• Naresh
Tip van de staatssecretaris: bel de belastingtelefoon en leg uit dat je in acute financiële problemen komt, je ontvangt het geld dan binnen 3 tot 10 dagen.
Ga ik proberen

360 BLOG

• Naresh
Na 7 mnd vandaag eindelijk de huurtoeslag gekregen

360 BLOG

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Naresh schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:20:
Ik zit nu pas in het begin van het tracject. Ergens in mei opgegeven dat ik minder ging werken en daarna zou stoppen met werken, heb ik nog steeds geen bevestiging van gekregen. Ik hoop maar niet dat die 7 maanden standaard zijn :|

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Verwijderd

Naresh schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:20:
Wat lang :/

Toen ik m'n huursubsidie en dergelijk opgaf, was de verwerkingstijd ong 8 weken, 2 weken eerdat de storting plaatsgevonden had.

Je hebt wel te maken met een hele lange tijdsbestek 8)7

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 23:56:
De Belastingdienst in de buurt kan alleen zien of er uitbetalingen zijn gedaan. Wat er eventueel fout is gegaan met een aanvraag dat kan alleen de afdeling Huur- en Zorgtoeslag zien.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• Xfile
-Thunder- schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:07:
Het vervelende is alleen dat je een tijdje in geldnood komt en je geld moet lenen om de huur te kunnen betalen.

• Xfile
LoneGunman schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 00:04:
De huursubsidie van deze maand is bij mij al, gewoonlijk eind van de maand dus.

Maar ik vermoed ook een gevalletje 'laksheid' van de TS.
Zo'n aanvraag gaat over verschillende schijven binnen de Belastingdienst. Er kan altijd wat fout gaan en daar kan de aanvrager niets aan doen.
Ik had na mijn aanvraag (nov. 2005) ook niks meer gehoord. Januari afgewacht, geen huursubsidie.
Gebeld, gevraagd, zou worden teruggebeld. Meteen een termijn gevraagd (2 week). Na 1 week, 6 dagen en 23 uur meteen weer gebeld. Er zou naar worden gekeken, was nog druk etc. Termijn van één week gesteld. Niks gehoord. Wéér gebeld, nu het zo gebracht dat ik, als ik niet snel de huursubsidie kreeg, in financiele moeilijkheden kwam. Er is toen meteen een opdracht tot overboeking gegeven, zónder dat mijn gegevens zijn gecontroleerd. Dag later stond het geld er.
Houdt er dan rekening mee dat bij herberekening van je aanvraag je misschien moet terugbetalen of dat je per termijn misschien minder uitbetaald krijgt.

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
Bij mij is het probleem precies andersom: sinds de invoering van huurtoeslag krijg ik iedere maand onterecht huurtoeslag, die ik overigens nooit heb aangevraagd. Al twee keer geprobeerd dit te wijzigen via het programma, en ook al een keer via een formulier, maar nog steeds elke maand centen erbij.

Daarmee vind ik dat ik genoeg moeite heb gedaan om hun fout te corrigeren. 8)

Maar het wordt een leuke acceptgiro... ooit... Maar het staat wel goed op mijn spaarrekening voorlopig. :7

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Xfile schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:57:
[...]

Zo'n aanvraag gaat over verschillende schijven binnen de Belastingdienst. Er kan altijd wat fout gaan en daar kan de aanvrager niets aan doen.
De aanvrager kan daar juist iets aan doen: actie ondernemen en niet een half jaar afwachten.
Houdt er dan rekening mee dat bij herberekening van je aanvraag je misschien moet terugbetalen of dat je per termijn misschien minder uitbetaald krijgt.
Daar was ik mij bewust van, maar aangezien het bedrag precies overeenkwam met het 'oude' huursubsidie bedrag maakte ik me daar niet zoveel zorgen om. De definitive beslissing kwam een maand later ook al (zelfde bedrag)

• Xfile
LoneGunman schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:41:
[
[...]

Daar was ik mij bewust van, maar aangezien het bedrag precies overeenkwam met het 'oude' huursubsidie bedrag maakte ik me daar niet zoveel zorgen om. De definitive beslissing kwam een maand later ook al (zelfde bedrag)
De defintieve beschikking is pas in 2007 als je werkelijke inkomen over 2006 bekend is. De beschikking die je nu hebt gekregen is gebaseerd op het geschatte inkomen van 2006.

[ Voor 29% gewijzigd door Xfile op 28-07-2006 13:38 ]

• Xfile
THM0 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:18:
Bij mij is het probleem precies andersom: sinds de invoering van huurtoeslag krijg ik iedere maand onterecht huurtoeslag, die ik overigens nooit heb aangevraagd. Al twee keer geprobeerd dit te wijzigen via het programma, en ook al een keer via een formulier, maar nog steeds elke maand centen erbij.
Een bekend probleem.
Daarmee vind ik dat ik genoeg moeite heb gedaan om hun fout te corrigeren. 8)
Vind ik ook
Maar het wordt een leuke acceptgiro... ooit... Maar het staat wel goed op mijn spaarrekening voorlopig. :7
Laat maar op je spaarrekening staan. Je krijgt van de Belastingdienst dit jaar of volgend jaar een aanslag om het onterecht toegekende bedrag terug te storten.

Verwijderd

Glimlachend las ik de reacties door, mede omdat ik ook info ' van de andere kant' krijg.. Het probleem met de trage verwerking heeft namelijk een meest mooie oorzaak: destijds is gekozen om de medewerkers van VROM afd. IHS te plaatsen onder de Belastingdienst. Omdat we praten over ' ambtenaren' gold hiervoor dat betreffende personen reistijdvergoeding kregen (dit gaat dus ten koste van de verwerking). Daarbij komt nog eens dat men enige tijd niet heeft kunnen werken (oorzaak systeemtechnisch) dus eenzelfde achterstand genereerde wat vroeger in de meeste gevallen ook voorkwam. Daarnaast loopt er nu een mannetje te controleren OF men wel werkt, iets wat vroeger niet gebeurde (waardoor juist de achterstanden ontstonden). Dit zorgt dus in sommige gevallen voor stress situaties. Men is niet gewend om bulk-werk te verrichten. Men was gewend meer vrijheden te kennen, even internetten bijvoorbeeld.

Het probleem nu is dus dat de Belastingdienst de werkzaamheden heeft onderschat en dat de overgenomen medewerkers eigenlijk niet voldoen; een conclusie die ik rond 1999 ook al nam. Daar worden natuurlijk acties voor ondernomen (niet iets om op Tweakers te zetten denk ik).

Hoe dan ook: soms is het inderdaad wachten op de huurtoeslag.

(ter info: ik heb vroeger zowel controles in IHS uitgevoerd als bijzondere aanvragen beoordeeld maar werk nu al langere tijd in de ICT sector).

Verwijderd

Xfile schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:46:
[...]

Een bekend probleem.

[...]

Vind ik ook

[...]

Laat maar op je spaarrekening staan. Je krijgt van de Belastingdienst dit jaar of volgend jaar een aanslag om het onterecht toegekende bedrag terug te storten.
Dat kan zelfs tot 5 jaar duren

• Xfile
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:48:
Glimlachend las ik de reacties door, mede omdat ik ook info ' van de andere kant' krijg.. Het probleem met de trage verwerking heeft namelijk een meest mooie oorzaak: destijds is gekozen om de medewerkers van VROM afd. IHS te plaatsen onder de Belastingdienst. Omdat we praten over ' ambtenaren' gold hiervoor dat betreffende personen reistijdvergoeding kregen (dit gaat dus ten koste van de verwerking). Daarbij komt nog eens dat men enige tijd niet heeft kunnen werken (oorzaak systeemtechnisch) dus eenzelfde achterstand genereerde wat vroeger in de meeste gevallen ook voorkwam. Daarnaast loopt er nu een mannetje te controleren OF men wel werkt, iets wat vroeger niet gebeurde (waardoor juist de achterstanden ontstonden).Dit zorgt dus in sommige gevallen voor stress situaties. Men is niet gewend om bulk-werk te verrichten. Men was gewend meer vrijheden te kennen, even internetten bijvoorbeeld.
Een beetje kort door de bocht. De hoofdoorzaak van de achterstand is dat de minister te snel beslist heeft om de huur- en zorgtoeslagen onder te brengen bij de Belastingdienst zonder er eerst een goed systeem voor in te voeren.
Daarnaast loopt er nu een mannetje te controleren OF men wel werkt, iets wat vroeger niet gebeurde (waardoor juist de achterstanden ontstonden).Dit zorgt dus in sommige gevallen voor stress situaties.
Klopt niets van.
Het probleem nu is dus dat de Belastingdienst de werkzaamheden heeft onderschat en dat de overgenomen medewerkers eigenlijk niet voldoen; een conclusie die ik rond 1999 ook al nam. Daar worden natuurlijk acties voor ondernomen (niet iets om op Tweakers te zetten denk ik).
De werknemers komen van VROM, het UWV en van de Belastingdienst. De meesten hebben voor een functie moeten solliciteren en zijn niet klakkeloos overgenomen.
Hoe dan ook: soms is het inderdaad wachten op de huurtoeslag.

(ter info: ik heb vroeger zowel controles in IHS uitgevoerd als bijzondere aanvragen beoordeeld maar werk nu al langere tijd in de ICT sector).
Als je pech hebt.

Er zijn plannen om alle aan salaris gerelateerde diensten, zoals de Studiefinanciering, onder te brengen bij de Belastingdienst (ik vrees het ergste).

[ Voor 8% gewijzigd door Xfile op 28-07-2006 14:23 ]

Verwijderd

Xfile schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 14:21:
[...]

Een beetje kort door de bocht. De hoofdoorzaak van de achterstand is dat de minister te snel beslist heeft om de huur- en zorgtoeslagen onder te brengen bij de Belastingdienst zonder er eerst een goed systeem voor in te voeren.

[...]

De werknemers komen van VROM, het UWV en van de Belastingdienst. De meesten hebben voor een functie moeten solliciteren en zijn niet klakkeloos overgenomen.
Nou... zo heb ik het bij de medewerkers niet ervaren. Zij moesten mee naar de belastingdienst maar kregen wel de mogelijkheid om elders een baan te zoeken. Het probleem was dat de betreffende medewerkers niet mondig genoeg waren. In een eerdere personeelsbijeenkomst werd daarom gesproken over 'de fabriek', hopend op een reactie. Dat IHS elders heen ging (Belastingdienst) was al jaren bekend !

Maar goed: deze topic gaat over het steeds maar niet krijgen van huurtoeslag én niet hoe onzinnig
de structuren van de overheid soms kunnen zijn.

• Xfile
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 14:32:
[...]

Nou... zo heb ik het bij de medewerkers niet ervaren. Zij moesten mee naar de belastingdienst maar kregen wel de mogelijkheid om elders een baan te zoeken. Het probleem was dat de betreffende medewerkers niet mondig genoeg waren. In een eerdere personeelsbijeenkomst werd daarom gesproken over 'de fabriek', hopend op een reactie. Dat IHS elders heen ging (Belastingdienst) was al jaren bekend !
Wanneer was dat?
De afdeling Belastingdienst/Toeslagen in Utrecht bestaat pas 1 jaar.

Verwijderd

Xfile schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:06:
[...]

Wanneer was dat?
De afdeling Belastingdienst/Toeslagen in Utrecht bestaat pas 1 jaar.
Hoewel ik eigenlijk niet wilde reageren (de topic gaat immers ergens anders over) even wat info:
De bijeenkomst was in 1998 (voor VROM personeel), de geruchten die hierna op gang kwamen in 1999: er was in dat jaar ook een interne reorganisatie omdat men de werkwijze rond controle trachtte te versoepelen en de hoeveelheid aanvragen wilde verminderen. Er waren in die tijd enkele medewerkers die alvast konden solliciteren naar een baan bij de Belastingdienst waarbij het recht bestond om terug te keren. Een enkeling heeft hiervan gebruik gemaakt met als reden dat de functie 'te zwaar was', mede gezien de opleidingseisen. Je hebt gelijk dat Huurtoeslag pas kort bestaat doch hieraan is veel werk voorafgegaan. Huurtoeslag is niet nieuw: we hadden immers eerst Huursubsidie. Bij de daadwerkelijke "overname" werden ook personeelsleden overgenomen. Ook hier weer een enkeling die voor zichzelf had gezorgd dus niet meeging naar 'Utrecht'. De overige personeelsleden kregen de mogelijkheid om elders te solliciteren OF om mee te gaan (dus geen interne baan via VROM).

Er zijn naast deze medewerkers ook andere medewerkers (o.a. CWI) geplaatst bij de Belastingdienst. Hoe die procedure verliep weet ik niet. Het CWI heeft echter ook weinig te maken met het toekennen van huursubsidie: men heeft alleen recht op informatie.

Ik hoop dat ik hiermee duidelijk ben geweest.
Het is echter geen reactie op de topic van Gureyhck zelf.

• Xfile
Een laatste reactie van mijn kant: ik heb de situatie geschetst zoals het nu is bij de afdeling Toeslagen.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:35:
Er zijn naast deze medewerkers ook andere medewerkers (o.a. CWI) geplaatst bij de Belastingdienst. Hoe die procedure verliep weet ik niet. Het CWI heeft echter ook weinig te maken met het toekennen van huursubsidie: men heeft alleen recht op informatie.
Medewerkers van andere diensten dan VROM hebben een gedegen cursus gehad.
Ik hoop dat ik hiermee duidelijk ben geweest.
Het is echter geen reactie op de topic van Gureyhck zelf.
Het enige wat de topicstarter kan doen is veel naar de frontoffice bellen.

Pagina: 1