Toon posts:

[XP] Paswoord beveiliging bij installaties*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn irritante broer installeert steeds stomme spelletjes op mijn computer die ook Windows Installer en .Net Framework 2.0 installeren.

Ik heb hem verteld dat hij die spellen niet meer moest installeren, maar hij heeft het vandaag toch gedaan. Ik zal mijn nieuwe honkbal-knuppel op zijn hoofd testen als hij straks thuis is.

Ik wil niet een aparte account voor hem maken.

Wat ik me afvroeg is of het mogelijk is om een paswoord op te zetten zodat hij niks kan installeren zonder de paswoord.

Is het mogelijk?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03 13:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Vertel eerst je Windows versie maar eens.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:32:
Vertel eerst je Windows versie maar eens.
Sorry. Helemaal vergeten. Ik gebruik Windows XP Professional SP2.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jouw PC --> Hij dus gewoon afblijven. Ergo: gewoon een BIOS- of windows password op je PC, kan hij er zonder jouw toestemming niet eens meer op

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 10:56
Gewoon een wachtwoord op je gebruikersaccount zetten zodat je broertje er niet meer op kan.
Mijn irritante broer installeerd
Let even op je spelling aub...

[ Voor 7% gewijzigd door masser120 op 22-05-2006 16:38 ]

Verwijderd

Of een beperktegebruikersaccount aanmaken. In de policy instellen dat alleen de Administrator iets mag installeren.

Makkelijkste is een account met wachtwoord voor jezelf aanmaken en als je de pc verlaat uitloggen :)

gpedit.msc uitvoeren, met wat hulp van de handleiding kun je hier veel blokkeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 16:40 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Er bestaat niet zoiets als een installatie - een installatie is namelijk niets meer dan wat files wegschrijven (net zoals bv. Word dat doet) en wat registrie keys maken/aanpassen.

"Installaties" blokkeren is dan ook iets wat eigenlijk niet kan - al helemaal niet als je ook nog eens met een administrator account werkt :)
Pagina: 1