Toon posts:

[Switch] PPC of Intel ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Miss is het hier al langs geweest iig heb ik nog nietveel gevonden. Onlangs is de macbook verschenen,met als gevolg dat de ppc based macs fel gedaald zijn. Mn eisen (dingen die ik nu doe op mn pc non-apple) zijn:

Photoshop : versie ? uhm hier hebbik 7 op windows, het is amateuristisch (gewoon wat afbeeldingen bewerken, stroke, overlay, etc... geen grote reso's and stuff.
Dreamweaver Studio 8. Gewoon coden van websites basic stuff en dan met designer resultaat bekijken. Miss is daar ook een andere alternatief voor?
MSN, geen diehard! Gewoon even met familie praten en afspraken maken.
Office toestanden (op school gebruiken we deze, dus das een vereiste)
Internet,Mail,iTunes, Limewire, dvdtje bekijken.

Moet ik nu al uitkijken naar een intel ? Hij gaat mijn pc vervangen, weg windows dus. Of kan dat evengoed op een 12 inch powerbook 1.5ghz ? Iig kan ik deze krijgen met garantie voor 800 euro.

Dus ik vraag me af ofk beter afben met de 1119 kostende macbook of de powerbook at 800 euro.

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

nou op zich kan je dat met beide machines prima, alhoewel photoshop op een PPC nog altijd iets beter zal lopen tot de universal binary ervan te verkrijgen is. Maar als je zoals je zelf al aangeeft het niet gebruikt voor zware bewerkingen, zal je ook wel tevreden zijn met de prestaties van Photoshop onder Rosetta (emulatie-software). Ik denk dat je nu gewoon de keuze moet afwegen aan de hand van je budget. Plus, ik neem aan dat dit je eerste Mac is? Mss dan voor de iets goedkopere gaan, moest het je niet aanstaan verlies je niet zo een hap geld

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-02 22:07
Volgens mij kan je de Core Duo gelijk stellen met de G5 PPC. de G4 was hopeloos verouderd.
Denk ook aan de verkoop waarde als je hem weer wilt verkopen. Over 2 jaar is de Intel 2e hands meer waard dan een G4. Nu vallen de prijzen van G4's al naar beneden.

En op de Intel kan je altijd nog Windows draaien

[ Voor 11% gewijzigd door justinb81 op 22-05-2006 16:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:12:
Miss is het hier al langs geweest iig heb ik nog nietveel gevonden. Onlangs is de macbook verschenen,met als gevolg dat de ppc based macs fel gedaald zijn. Mn eisen (dingen die ik nu doe op mn pc non-apple) zijn:

Photoshop : versie ? uhm hier hebbik 7 op windows, het is amateuristisch (gewoon wat afbeeldingen bewerken, stroke, overlay, etc... geen grote reso's and stuff.
Dreamweaver Studio 8. Gewoon coden van websites basic stuff en dan met designer resultaat bekijken. Miss is daar ook een andere alternatief voor?
MSN, geen diehard! Gewoon even met familie praten en afspraken maken.
Office toestanden (op school gebruiken we deze, dus das een vereiste)
Internet,Mail,iTunes, Limewire, dvdtje bekijken.

Moet ik nu al uitkijken naar een intel ? Hij gaat mijn pc vervangen, weg windows dus. Of kan dat evengoed op een 12 inch powerbook 1.5ghz ? Iig kan ik deze krijgen met garantie voor 800 euro.

Dus ik vraag me af ofk beter afben met de 1119 kostende macbook of de powerbook at 800 euro.

Bij voorbaat dank!
Ja grote vraag is hoeveel geld heb je ervoor over?
Een G4 is zeker nog goed te doen en zal aan jou eisen zeker voldoen.
Wat je met een MSN diehard bedoelt? iemand die 20venster tegelijk zit te cammen, versturen en games te spelen? zal niet zon kwaad kunnen.
Ja dus wat wil je?, meer toekomst gericht de macbook, zal je uiteindelijk langer plezier van hebben.
Macbook kan alwel overkill zijn voor gewone gebruik.
Ligt geheel aan je budget denk ik, heb je meer te besteden zou ik voor de macbook gaan (zelf ook een besteld ;)
Dit vooral omdat ik niet met een laptop wil zitten die door apple nieteens meer word gemaakt, en ik er meer geld voor over heb.

Verwijderd

Topicstarter
Budget tjah het is gewoon dan kan ik die driehonderd euro beter besteden aan andere zaken zieje. Miss een setje speakertjes ofzo. Enzoverder. Veel winkels verkopen nog altijd g4's dus de support zal wel nog een tijdje blijven niet?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:06

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Die 300 euro vertegenwoordigt een performance verschil waar je niet goed van wordt. Bovendien is die schermresolutie erg fijn en het scherm zal waarschijnlijk ook een stuk beter zijn dan dat van de oude powerbook. Ik zou zeker die 300 euro er bij leggen voor op zijn minst de entry-macbook met 1 gig geheugen.

+ dualcore proccessor is veel sneller
+ Hogere schermresolutie

Ik denk dat dat die 300 euro meer dan waard is. 800 euro voor een ppc powerbook is zonde. Ook al doe je er niet zo heel veel schokkends mee.

Verwijderd

Topicstarter
En een mac mini ppc g4 met 1gig ram superdrive, bt, airport etc...? 300 euro in tweedehands lijkt me ook niet mis om van start te gaan he?

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 09:05

Kvn

Je koopt dan toch iets wat 'eruit' gaat. Wees nou verstandig, en koop gewoon die nieuwe Macbook.
Dan heb je nieuw spul, en weet je zeker dat je nog jaren vooruit kunt. Als Adobe bij de volgende CS serie geen G4/G5 Binaries meer maakt ben je de sjaak.

Verwijderd

Kvn schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 07:37:
Je koopt dan toch iets wat 'eruit' gaat. Wees nou verstandig, en koop gewoon die nieuwe Macbook.
Dan heb je nieuw spul, en weet je zeker dat je nog jaren vooruit kunt. Als Adobe bij de volgende CS serie geen G4/G5 Binaries meer maakt ben je de sjaak.
Adobe zal heus de Binaries er niet uitgooien. Er is nog altijd een grote markt naar vraag van die producten. Daar hoef je je de aankomende 2/3 jaar niet druk over te maken. Tegen die tijd ga je een nieuwe halen, en zou je eventueel een macbook pro tegen die tijd kunnen halen, aangezien je nu geld laat liggen.

Het is natuurlijk je eigen keuze, maar als je zegt dit voldoet op dit moment, dan zou ik er niet meer aan besteden. Eventueel over 2/3 jaar een duurdere intel versie halen.

Natuurlijk is het wel zo, dat wanneer je mac os x tegen vind vallen, je bij de nieuwe macbook windows native kan draaien, waardoor je niet je geld "weggooit". Dus stel er is een programma dat niet voor mac os x beschikbaar is, kan je lekker via windows tijdelijk dat programma nog draaien.

Succes met je aankoop!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 08:40 ]

Verwijderd

Even uit interesse, waar kun je Powerbooks vinden voor dergelijke prijzen?

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nieuw worden ze nog wel verkocht bij diverse AppleCentra, maar als je een 2ehands machine zoekt kan je kijken op www.tweedehandsmac.nl

@TS

Over iets minder dan een jaar komt adobe met de Universal Binaries, je zou wel gek zijn als je nu een G4 koopt, terwijl je op de MacBook 4 keer zo snel kunt photoshoppen over iets minder dan een jaartje. Overgens loopt Photoshop ongeveer hetzelfde als op een 1,2ghz G4, dus vergelijkbaar met de oude iBooks..

Mijn advies: Koop een MacBook, prop er zoveel mogelijk ram in (iig 1024) en Photoshop de sterren van de hemel :+ Een 12" Powerbook is echt zonde van je geld, daar de MacBook nog wat waard is over 3 jaar, en die Powerbook helemaal niks meer.
Pagina: 1