Acer Aspire 1692 hdd probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02-2025
Na een flink rit in de tas maar wel in de kofferbak (waar ik de laptop eigenlijk niet had neer moeten leggen) merkte ik dat de hdd los zat oftewel een schroefje zat vrij los waardoor de hdd ook redelijk flexibel erin zat. Ik hopen dat er niks aan de hand was, maar dit viel zwaar tegen nadat ik de laptop starte.

Windows start op
Blauw scherm (die ik maar 1 sec zie dus niet kan lezen) -> unmountable boot volume zoiets kan ik nog opvangen
en boem hij valt uit en start opnieuw op

Wat heb ik gedaan:
- Windows XP cd proberen te repareren maar blijft hangen wanneer hij de hdd gaat checken en geeft de fout:
Hij zegt:
1. Bezig met onderzoeken van schijf van 95934 mb, 0 met ID 0 op bus 0 (atapi) .. -> volgens mij checkt ie de hdd gewoon
2. Plaats de Cd-Rom ( die er toch wel echt inzit)
3. Ik kreeg 1 deer de foutmelding dat ene of andere .sys niet aanwezig is
Ik heb btw meerdere windows xp cd's geprobeert.
- Windows XP cd opnieuw installeren geeft zelfde fout.

Ik wil eigenlijk de hdd gewoon formateren maar zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen zonder windows of msdos. Iemand die mij kan helpen met dit probleem want het liefst wil ik het toch zelf oplossen aangezien ik de laptop dagelijks gebruik op de uni.

Johny Cash

edit: Of misschien een boot cd-rom die een format progamma start?

edit2: zie nu ook dat het het klepje waar de geheugens achter zaten die los is getrilt heb gekeken of er iets los zit of in die richting maar zie zover ik weet niks fouts ( maar weet ook niet waarnaar ik moet kijken)

edit3: memmory test gedaan -> geen fouten
HDD test van seagate diagnostics aangezien men hdd een seagate is, geeft 4 bad sectors waarvan ik er geen een kan vervangen..

[ Voor 20% gewijzigd door Johny Cash op 22-05-2006 18:37 ]

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-02 18:26
Heb je de hdd alweer vast gedraaid dan?
Je mag die klep open halen zonder dat de garantie vervalt.
Bij een laptop hdd zit de connecter niet aan een kabel maar in een houder en als die daar uit is getrilt heeft die natuurlijk maar half of geen contact.

kheb ook Acer 1692 vandaar:d

• Johny Cash
Heb het klepje weggehaald ik zie alleen de hdd in een behuizing zitten en daar zit ie nog goed vast in ben alleen bang om die behuizing ook nog weg te halen.

Verwijderd

Check je geheugen eens van je laptop.
Als het geheugen defect is, krijg je ook vaak van dat soort dingen.
Of kijk effe wat je fabrikant is van de HDD en laat effe een diagnose uitvoeren.
Die cd'tjes kun je zo downloaden en op cd fikken.

• Johny Cash
maar niet runnen aangezien ikniet in windows kan komen?

• DipStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:56

DipStick

HHmmm, nice ;)

Juist buiten windows om draaien.

Memtestjes:

Windows Memory Diagnostic
MemTest86

Verder is het een beetje afhankelijk welk merk HDD dat je hebt voor welk testprogrammatje je het beste kan gebruiken.

(Meeste testprogramma's werken wel met "vreemde" merken, maar toch, voor sommige "herstel" functies kan je beter het diagnostische programma van de fabrikant zelf nemen)

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

• Johny Cash
De windows test is nu aan het draaien hoop dat het iets kan fixen ..Een goed test progamma is? en is er ook een format progamma of iets in die richting?

[ Voor 39% gewijzigd door Johny Cash op 22-05-2006 16:46 ]

• Johny Cash
Memory is oke
HDD vind ie 4 fouten probeer ze nu te herstellen maar meeste lukken niet of ze worden gewist dus 0 gemaakt beide zijn btw gebruik voor pagefile.sys
Alle fouten krijgt ie niet opgelost dus ik heb gewoon kapotte HDD?!

Of kan ik em formateren dat dat mss wel helpen en hoe kan ik dat doen via bios dus zonder windows

[ Voor 50% gewijzigd door Johny Cash op 22-05-2006 18:33 ]

• Johny Cash
Niemand een idee

Heb al via msdos geformateerd maar dan krijg nog dezelfde error bij windows xp installatie

echt klote dus
Pagina: 1