Na een flink rit in de tas maar wel in de kofferbak (waar ik de laptop eigenlijk niet had neer moeten leggen) merkte ik dat de hdd los zat oftewel een schroefje zat vrij los waardoor de hdd ook redelijk flexibel erin zat. Ik hopen dat er niks aan de hand was, maar dit viel zwaar tegen nadat ik de laptop starte.
Windows start op
Blauw scherm (die ik maar 1 sec zie dus niet kan lezen) -> unmountable boot volume zoiets kan ik nog opvangen
en boem hij valt uit en start opnieuw op
Wat heb ik gedaan:
- Windows XP cd proberen te repareren maar blijft hangen wanneer hij de hdd gaat checken en geeft de fout:
Hij zegt:
1. Bezig met onderzoeken van schijf van 95934 mb, 0 met ID 0 op bus 0 (atapi) .. -> volgens mij checkt ie de hdd gewoon
2. Plaats de Cd-Rom ( die er toch wel echt inzit)
3. Ik kreeg 1 deer de foutmelding dat ene of andere .sys niet aanwezig is
Ik heb btw meerdere windows xp cd's geprobeert.
- Windows XP cd opnieuw installeren geeft zelfde fout.
Ik wil eigenlijk de hdd gewoon formateren maar zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen zonder windows of msdos. Iemand die mij kan helpen met dit probleem want het liefst wil ik het toch zelf oplossen aangezien ik de laptop dagelijks gebruik op de uni.
Johny Cash
edit: Of misschien een boot cd-rom die een format progamma start?
edit2: zie nu ook dat het het klepje waar de geheugens achter zaten die los is getrilt heb gekeken of er iets los zit of in die richting maar zie zover ik weet niks fouts ( maar weet ook niet waarnaar ik moet kijken)
edit3: memmory test gedaan -> geen fouten
HDD test van seagate diagnostics aangezien men hdd een seagate is, geeft 4 bad sectors waarvan ik er geen een kan vervangen..
Windows start op
Blauw scherm (die ik maar 1 sec zie dus niet kan lezen) -> unmountable boot volume zoiets kan ik nog opvangen
en boem hij valt uit en start opnieuw op
Wat heb ik gedaan:
- Windows XP cd proberen te repareren maar blijft hangen wanneer hij de hdd gaat checken en geeft de fout:
Hij zegt:
1. Bezig met onderzoeken van schijf van 95934 mb, 0 met ID 0 op bus 0 (atapi) .. -> volgens mij checkt ie de hdd gewoon
2. Plaats de Cd-Rom ( die er toch wel echt inzit)
3. Ik kreeg 1 deer de foutmelding dat ene of andere .sys niet aanwezig is
Ik heb btw meerdere windows xp cd's geprobeert.
- Windows XP cd opnieuw installeren geeft zelfde fout.
Ik wil eigenlijk de hdd gewoon formateren maar zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen zonder windows of msdos. Iemand die mij kan helpen met dit probleem want het liefst wil ik het toch zelf oplossen aangezien ik de laptop dagelijks gebruik op de uni.
Johny Cash
edit: Of misschien een boot cd-rom die een format progamma start?
edit2: zie nu ook dat het het klepje waar de geheugens achter zaten die los is getrilt heb gekeken of er iets los zit of in die richting maar zie zover ik weet niks fouts ( maar weet ook niet waarnaar ik moet kijken)
edit3: memmory test gedaan -> geen fouten
HDD test van seagate diagnostics aangezien men hdd een seagate is, geeft 4 bad sectors waarvan ik er geen een kan vervangen..
[ Voor 20% gewijzigd door Johny Cash op 22-05-2006 18:37 ]