Ik heb bijv. 15 verschillende div-elementen in mijn body staan. Nu wil ik, zonder dit in bijvoorbeeld een array te declareren, een bepaald aantal van die elementen selecteren in een scriptje om vervolgens een bepaalde eigeschap van al die bepaalde elementen te gebruiken. Kan ik die bepaalde div-elementen een eigenschap meegeven waardoor het script ze kan selecteren, zonder dat ik daarbij door een loopje moet itereren die alle div-elementen controleert op een bepaalde eigenschap - iets wat in sommige van mijn gevallen te zwaar is?
Kortom, stel ik heb de volgende body-inhoud (stel het je uitgebreider voor);
Hoe kan ik dan op een simpele wijze bijvoorbeeld het tweede en het vierde div-element een eigenschap meegeven zodat deze twee elementen direct, zonder bruteforce-achtige iteratie, kan gebruiken in een navolgend scriptje? Heeft iemand hier een suggestie voor?
Ik zat eerst te denken om gebruik te maken van getElementsByName, maar helaas wordt de name-atribuut niet ondersteund door het div-element.
Kortom, stel ik heb de volgende body-inhoud (stel het je uitgebreider voor);
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <div>
<div>
<div>
<div>
</div>
</div>
</div>
<div> |
Hoe kan ik dan op een simpele wijze bijvoorbeeld het tweede en het vierde div-element een eigenschap meegeven zodat deze twee elementen direct, zonder bruteforce-achtige iteratie, kan gebruiken in een navolgend scriptje? Heeft iemand hier een suggestie voor?
Ik zat eerst te denken om gebruik te maken van getElementsByName, maar helaas wordt de name-atribuut niet ondersteund door het div-element.