[Outlook 2003] Agenda over netwerk in te zien

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09-2025
Beste mensen,

Ik heb hier twee PC's middels een draadloos intern netwerk gekoppeld en gedeeld in de zelfde werkgroep. Op beide PC's staat MS Outlook 2003 geinstalleerd, met beide een eigen agenda.
Nu wil ik via de ene PC kunnen checken of de andere persoon op een bepaalde dag al iets gepland heeft staan. Ik wil dus kunnen kijken in de agenda op de andere PC van de andere persoon. Op mijn stage gebruikten we dit om vergaderingen te kunnen plannen, en te zien of iemand op een bepaald tijdstip beschikbaar is.

Ik vind enkel nergens een optie om dat te doen. Via google kom ik alleen bij gedeelde agenda's, en volgens mij is dat een optie om één agenda over netwerk te gebruiken, en dat is dus weer net níet de bedoeling...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij kan dat niet aangezien je geen enkele manier van "centrale" authentificatie hebt tussen de installaties van Outlook.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 07:45
beide agenda's zitten in een pst.
als je deze deelt en bij de andere persoon opent, dan kun je (als beide pc's aan staan) in beide agenda's kijken

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 21:11
Dat kan inderdaad via delen en simpelweg de andere pst openen, met de beperking dat de andere persoon op dat moment outlook niet open mag hebben staan. Je kunt niet met meerdere personen tegelijk in één pst zitten werken.

Maar of dat bruikbaar is voor jullie ?

Alternatief is om een exchange server neer te zetten (of SBS2003) maar dan praat je over andere bedragen.

Of je zou voor de planning gebruik kunnen maken van een webbased agenda en iets in kunnen zetten als Group-Office. Dat is ook in een Open Source variant te krijgen en gebruiken.

Abort, Retry, Quake ???