PC op afstand (6 meter)

Pagina: 1
Acties:

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik wil graag mijn PC, die in onze studeerkamer staat, gebruiken in de woonkamer (6 meter verderop, met twee binnenwandjes ertussen) door deze op de TV aan te sluiten. Verder moet de PC gewoon bruikbaar blijven in de studeerkamer (edit: tegelijk de PC op twee plekken gebruiken hoeft niet).
Op één of andere manier moeten dus een tweede toetsenbord en muis, een joypad, audio-uit (liefst digitaal en analoog), en een tv-uit deze afstand overbruggen. Hoe doe ik dat?
Graag zou ik wat expertise om raad vragen langs deze weg!

Ik had zelf al aan draadloos gedacht, maar bij mijn weten gaat dat niet lukken met de tv- en audio- uit. Verder ben ik bang dat de reactie tijd te hoog is bij bijvoorbeeld het spelen van spellen of dat het niet feilloos werkt.
Ik denk dat ik dus op zoek ben naar een kastje dat ik met een 6 meter lang snoer aan mijn PC kan aansluiten, en dat een aantal USB uitgangen heeft, en de genoemde tv- en audio uitgangen. Bestaat zoiets?

BvD!

PS: ik had al even rondgesnuffeld op dit forum, maar nog geen topics hierover gevonden.
In feite wil ik dus 1 PC op twee plekken kunnen gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door tbenschop2 op 22-05-2006 15:21 ]

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Wil je de pc tegelijk of apart gebruiken?

Met andere woorden. Wil je in de woonkamer gamen terwijl er iemand in de studeerkamer internet (gaat je niet lukken met MS).

Ik denk niet dat dit er in een kastje is. Je kan natuurlijk wel een mooi kabelgootje maken en in de woonkamer een paneeltje dremelen waar je de snoeren in monteerd. Kan je daar je apparatuur op aansluiten.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 12:42
kijk eens naar een kvm switch met usb. normaal is dat om 2 pc's op 1 tobo muis en moni aan te sluiten. maar ik dacht ook dat je ze andersom had. en ze bestaan ook over lan (1 kabel dus) maar of het echt alles kan zou je ff moeten uitzoeken

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Verwijderd

Ook ik ben opzoek naar zo iets, maar dan andersom. Ik wil een HTPC bouwen en in de woonkamer hebben staan en dat een 2de monitor, toesenbord en muis in de studeerkamer. Ik denk aan een soort kastje (zoals een dokkingstation) waar alles op aangesloten wordt en dan staat dat kastje draadloos in verbinding met de pc in de woonkamer. Helemaal mooi is ook nog geluid in beide kamers. Ik heb hier nog geen oplossing voor gezien op het internet.

Edit: ik beschik al over 54mbit wlan netwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 15:11 ]

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-02 16:48
zoiets http://www.matrox.com/graphics/extio/
het is alleen nog al duur denk ik

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je wilt een soort van kvm switch? zoek daar dan eens op.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Bedankt voor de reacties. Ik ga even kijken naar die KVM switch.
Het is trouwens niet de bedoeling om de PC tegelijk te bedienen op de 2 plekken, of of.
Pagina: 1