Toon posts:

[2003] Terminal services zonder 'dubbele login'*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook mogelijk om van uit een PC in een Windows domein (2003) in te loggen op een terminal server zonder nog een keer op de terminal gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren.

Dus bij het opstarten log ik dus in op het domein en hier vandaan wil ik een sessie starten naar een server in het zelfde domein. De bedoeling is dat de RDP sessie de gebruikersnaam en wachtwoord zelf invult. Dit geld voor alle gebruikers in het netwerk dus het heeft geen zin om de gebruiker en het wachtwoord "hard" opsteslaan in de RDP.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zoekt eigenlijk iets als single signon of passthrough authentication voor terminal services - ik zou zelf niet weten of het bestaat voor 'standaard' Terminal Services. Citrix' Presentation Server product ondersteunt het iig wel :)

Windows Clients >> Windows Servers en Software

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan in de .rdp-file een password meegeven, maarja dan moet je die dus aan gaan passen wanneer iemand een ander password krijgt.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gaat idd. niet werken op Windows. Zelfs met Citrix Password Manager is het niet werkend te krijgen... Longhorn ondersteunt het publishen van applicaties, vermoedelijk dat de pass-trough dus wel mogelijk is met Longhorn.

[ Voor 37% gewijzigd door Question Mark op 23-05-2006 08:17 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B