Toon posts:

zalman VF700 op geclockte 256mb X800gto ?zinnig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Mijn x800 vind het leuk om te warm te worden bij bijv: battlefield2 op de 64 solo maps en met 64 bots (hoge kwaliteit)

Om deze irritatie tegen te gaan heb ik met ati-tool 't kaartje op ongeveer 150% gekregen _/-\o_ , om nou die kaart niet krokant hoeven te serveren dacht ik dus: is het slim om dan een bijv: Zalman VF700 of Fatality erop te zetten :?

Ik heb het ook op het sapphire forum gevraagd, maar die riepen maar wat }:O

PS: Als ik mijn AMD Athlon 3500+ ongeveer 20% overclock.. is het dan ook verstandig om daar een sterkere fan op te zetten?

Merci Beaucoup!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 14:36
hoe zit het met de rest van de koeing? casefans aanwezig?
wat zijn de temeraturen van je GPU en CPU? als die niet te hoog zijn kan je de stock koelers erop laten zitten

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Topicstarter
120mm voor, 120mm achter en ik wil nog 2x 120mm aan de zijkanten proppen (1 ter hoogte van de video en een van de proc)

Als hij druk bezig is (videobewerking / spellen) word de cpu 37-42 en de kast 32-36
van de videokaart heb ik geen hoogte van de temperatuur.. die varieert makkelijk tussen de 50 en 70 graden als hij bezig is.

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 18:01
Klinkt nog wel redelijk hoor, ik zie geen aanleiding voor een nieuwe koeler voor je processor of videokaart.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Verwijderd

Topicstarter
Ook niet als ik de spellen / bewerkingen lang laat lopen? ik heb het idee dat hij echt te warm word als ik hem laat stressen met de standaard koeling, ik betwijfel of de 2 extra casefans dan veel zouden uitmaken...

wat is dan beter? 2x 120mm casefans of een zalman direct op de kaart.. (prijs boeit me niet en het scheelt ook maar net 10 a 12 eurie

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 18:01
Waarom niet allebei als de prijs je toch niet boeit?

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-07 14:32
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:45:
ik wil nog 2x 120mm aan de zijkanten proppen (1 ter hoogte van de video en een van de proc)
Ik vraag mij zelf altijd af of dit nou werkelijk nuttig is? Je creeert een air-flow door de fans aan de voor en de achterkant. Mij lijkt het altijd alsof fans aan de zijnkanten van de kast deze airflow alleen maar verstoord. Of is dit niet zo?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Luuk1983 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:56:
[...]

Ik vraag mij zelf altijd af of dit nou werkelijk nuttig is? Je creeert een air-flow door de fans aan de voor en de achterkant. Mij lijkt het altijd alsof fans aan de zijnkanten van de kast deze airflow alleen maar verstoord. Of is dit niet zo?
Ik gok dat het niet zo'n probleem is, zeker niet als er ook nog eens gebruik wordt gemaakt van een airduct (Eventueel een idee voor de TS, maar de temperaturen zien er goed uit voor de TS.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 14:40

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Als je gaat overclocken is het ALTIJD aan te raden om voor betere koeling te gaan (al dan niet waterkoeling), dit ook omdat het erg stom zou zijn je kaart met 50% te overclocken en er dan vanuit gaan dat de levensduur net zo lang is met de standaard koeler dan wanneer je hem niet overclocked......

Zalman is goed, processor precies hetzelfde verhaal trouwens ;)

Wabbawabbawabbawabba

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De boxed koeler van AMD functioneert prima en de Zalman is niet zoveel beter, maar eigenlijk vooral wat stiller. De vraag waarom je de koelers niet zou vervangen vind ik niet zo interessant. Volgens mij moet je toch goede redenen hebben om de koelers wel te vervangen?

Als de temperaturen niet te hoog worden is het niet nodig om de koelers te vervangen, als je bij de videokaart maar wel zorgt dat het geheugen genoeg koeling krijgt.

Verwijderd

Zelf heb ik ook een X800GTO (Powercolor) die stevig overgeclocked is (core 560mhz, mem 520mhz) en gekozen voor de ATI Silencer 5. Echt nodig is het niet (hij werd met stockkoeling niet warmer dan 60 graden), maar voor het gevoel maakt het toch wel wat uit. Nu blijft ie zelfs onder extreme belasting rond 50 graden.
Zoals al gezegd hier is een top van 70 graden echt niet te veel. Of ie warmer wordt door langdurige belasting lijkt me een simpele vraag. Hoeveel warmer precies moet je echter zelf uitvinden en kijken of de gevonden temps niet te hoog zijn.

Wat voor mij de belangrijkste reden was om te kiezen voor een alternatieve koeler was het geluid. Bij hoge frequenties is het aan te raden je fan op 100 procent te zetten, met de stockkoeler is dat kwa geluid gewoon niet te doen. Misschien ook voor de TS wat om over na te denken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 22:54 ]

Pagina: 1