Toon posts:

agp & hdmi

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Middag tweakers.

Een collega is op zoek naar een agp ( spijtig genoeg ) vga kaart met een HDMI uitgang om op zijn projector aan te sluiten . de bedoeling is om de via sateliet ontvangen hdtv stream door te sturen naar een pc en zo naar de projector.

Na een beetje research vinden we wel een paar kaarten die HD-ready zouden zijn maar geen enkel die een HDMI uitgang heeft. Bestaat dit wel en zo ja fabrikant of link ?

thx in advance.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:56

dlmh

Lo-Fi

DVI --> HDMI plugje kopen en voila!

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
kwaliteitsverlies ?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nee,

HDMI connector weet alleen extra geluid mee te zenden, dat heeft DVI niet,
maar de kwaliteit is hetzelfde.

HDMI moet je zien als het 'oude' SCART (beeld + geluid) DVI heeft dus alleen het beeld, logisch ;)

Dus de geoperde convertor zou het moeten doen!

[ Voor 13% gewijzigd door Maarten op 22-05-2006 14:37 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Is er niet. (die kwaliteitsverlies bedoel ik).
Ik vraag me alleen af of je geen probleem kan krijgen met hdcp..

[ Voor 21% gewijzigd door job op 22-05-2006 14:37 ]

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
job schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:36:
Is er niet. (die kwaliteitsverlies bedoel ik).
Ik vraag me alleen af of je geen probleem kan krijgen met hdcp..
Als je kaart en beamer HDReady zijn zie ik geen problemen

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:56

dlmh

Lo-Fi

Geen enkele! Voordeel van HDMI is dat zowel audio+video over deze kabel kan, maar je videokaart doet dat toch niet allebei uitpoepen! ;)
Het videosignaal van HDMI is identiek aan het signaal over een DVI kabel. Het enige verlies wat zou kunnen optreden is in het plugje zelf, maar met een beetje degelijk plugje mag dat zeker geen probleem zijn.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
thx for the info !

dus blijkbaar moet het ook een DVI-I uitgang zijn.

mensen die een 6600 model kunnen aanraden met hdtv mogelijkheden ? ;)

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-07 08:33
koop een 7800gs kaart ;)

Verwijderd

Topicstarter
budget!

( ik heb een 7800gs :p )

Verwijderd

Hmmm, niet alte nuttige reactie niet ?

Ja er zitten DVI-I's op (2 stuks).

Nee, er zitten geen HDMI's op, en nee er zitten ook geen DVD-D's op.

Dus het voegt niet veel toe deze reactie.

Maar hoe je het ook bekijkt blijf je het risico lopen dat het niet werken gaat via converter. Want HDMI is DVI + D (van HDCP). DVI-I --> HDMI lukt wel, maar de meeste HDMI apparaten vereisen de HDCP (dus de +D) anders schakelen ze niet eens in. Kortom, er is grote kans dat je je signaal niet via de HDMI in de projector krijgt.

Trouwens, als je een 7800GS hebt kan je ook overwegen om de component-uitgangen te gaan gebruiken, en het geluid apart van je audio-uit naar je systeem te leggen (analoog, dan wel digitaal).

Maar er wordt door zowel Ati als nVidia inmiddels flink gesleuteld aan de HDMI-uitgangen (inclusief HDCP), en ik verwacht wel dat er ook nog een AGP versie van zal komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 15:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
het signaal ( enkel video , audio gaat via de pc naar versterker van surround ) zou gewoon in hdmi moeten geraken aangezien het een hd projector is , sanyo plv-Z4.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:25
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:30:
de meeste HDMI apparaten vereisen de HDCP (dus de +D) anders schakelen ze niet eens in.
apparaten kunnen vereisen HDCP op uitgangssignalen wanneer ze beschermde content af moeten spelen, maar ontvangende apparaten vereisen nooit dat content per se HDCP beschermd is.
Pagina: 1